Galaxy S8 fick äta betong idag - är OnePlus 8 PRO en värd uppgradering?

Permalänk
Medlem

Galaxy S8 fick äta betong idag - är OnePlus 8 PRO en värd uppgradering?

Skulle ut och köpa mig en wrap på lunchen då det fruktansvärda inträffade. Min Galaxy S8 flög ur näven och displayen sprack totalt. Tänkte nu passa på att kika lite på en uppgradering och ögonen går lite mot OnePlus 8 pro. Jag har tidigare haft en OP1 och OP3 vilka jag var helnöjd med. Vad är era tankar kring den mobiltelefonen?

Och en ganska relevant fråga: hur känner ni för abonnemang? Jag har kört på kontantkort sedan två år tillbaka och funderar på om man ska köpa lös en direkt eller köra på något schysst abonnemang med delbetalning.

Permalänk
Medlem

Jag gick från en S8+ till OnePlus 7T Pro och bara det kändes som en trevlig uppgradering. Visst, jag tappade trådlös laddning men det använde jag ytterst sällan. Med 8:an får du ju det också så kör på. Tror du blir nöjd.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem

Ja, du kommer inte ångra dig om du skaffar enfler OP8 pro.
Sony släpper sin xperia 1mark 2 snart. Den ser riktigt trevlig ut också
Op har en negativ grej enligt mig och det är att skärmen är för böjd.
Det är ju personligt och gör inte telefonen sämre.

Sony har då behållt raka skärmar och typ lite kanter på toppen o botten för bio upplevelsen.

Permalänk
Medlem

@HarryBee: Jag resonerade såhär när jag skaffade min S10 med obegränsad data för 499 kr/mån i 24 mån.
Eftersom jag ville ha obegränsad data, även vid utlandsresor, och då fick lov att betala för det (499 kr/mån) så kunde jag lika gärna ta Samsung Galaxy S10 på abbonemanget (Tre) utan "extra" kostnad så att säga. Hade jag inte haft lust/behov att ha just obegränsad data så hade jag fortsatt på ett billigare abonnemang för 199 eller 299/mån och köpt en mera prisvärd/billigare mobil cash (typ OnePlus).

Visa signatur

7800X3D, RTX 3080 12Gb, Aorus Elite AX X670 Rev 1.1, Define R6, 64GB CL30 6Ghz, Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Jag gick från en S8+ till OnePlus 7T Pro och bara det kändes som en trevlig uppgradering. Visst, jag tappade trådlös laddning men det använde jag ytterst sällan. Med 8:an får du ju det också så kör på. Tror du blir nöjd.

Ja jag har kollat på OP7 också, i synnerhet den med pop-upp kamera, det verkar riktigt mysigt! Varför valde du att uppgradera?

Skrivet av Hagge:

Ja, du kommer inte ångra dig om du skaffar enfler OP8 pro.
Sony släpper sin xperia 1mark 2 snart. Den ser riktigt trevlig ut också
Op har en negativ grej enligt mig och det är att skärmen är för böjd.
Det är ju personligt och gör inte telefonen sämre.

Sony har då behållt raka skärmar och typ lite kanter på toppen o botten för bio upplevelsen.

Oj, har de faktiskt böjda displayer eller menar du sån där curved edge display? Tänkte bege mig ner till Elgiganten idag och kika lite på OP8 så får vi se

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Och en ganska relevant fråga: hur känner ni för abonnemang? Jag har kört på kontantkort sedan två år tillbaka och funderar på om man ska köpa lös en direkt eller köra på något schysst abonnemang med delbetalning.

Jag brukar räkna ut och jämföra den totala kostnaden och därefter ta beslut baserat på vilket som är mest ekonomisk fördelaktigt.
Senast blev det en mobil ihop med abonnemang. Det brukar gå att hitta rätt så bra reor eller drives när man köper mobiltelefon ihop med abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Ja jag har kollat på OP7 också, i synnerhet den med pop-upp kamera, det verkar riktigt mysigt! Varför valde du att uppgradera?

Min S8+ hade ganska dålig batteritid och kändes ganska trött. Den fick dock nytt liv efter en ominstallation och klarar sig ok nu. Min son har den och fruns gamla telefon, som grabben hade tidigare, finns nu hos lillasyster.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Ja jag har kollat på OP7 också, i synnerhet den med pop-upp kamera, det verkar riktigt mysigt! Varför valde du att uppgradera?

Oj, har de faktiskt böjda displayer eller menar du sån där curved edge display? Tänkte bege mig ner till Elgiganten idag och kika lite på OP8 så får vi se

Jag tänkte oå edge