Google skjuter upp avtäckandet av Android 11

Permalänk
Melding Plague

Google skjuter upp avtäckandet av Android 11

Beta-versionen av nästa omgång Android skjuts på framtiden, när Google menar att det inte är rätt tid att fira.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Det känns som en riktig dålig bortförklaring. De är försenade och då vill ha något att skylla på.
Demonstrationerna i usa, man får ej diskutera politik. Men det är knappast bra för corona spridninen.

Permalänk
Medlem

Aha.. så förra året när Android 10 visades upp så var det fred på jorden?
Jag måste ha glömt bort det.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Aha.. så förra året när Android 10 visades upp så var det fred på jorden?
Jag måste ha glömt bort det.

Nej, däremot var det inte så stora protester i USA som det är just nu.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Fast vore roliga/bra nyheter inte det man behöver när det är som det är?

Dålig bortförklaring.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Fast vore roliga/bra nyheter inte det man behöver när det är som det är?

Dålig bortförklaring.

Precis och de överdriver hypen av Android 11. Det är inte precis så att jordens befolkning kommer knäbörja och ta en tyst timme för att helgonet Android 11 lanseras. Snarare är det så att ytterst få bryr sig om att samma dag ta reda på nyheterna då de är så få och små.

Jag själv är intresserad av mobilerna. Vad är nyheterna Android 11, kan jag beskriva det detaljerat? Nepp. Är jag ensam om detta?

Permalänk
Medlem

känns lite blasé med nya versioner, bättre att de stanna på en version som alla får tillgång till och sen så kommer det nya uppdateringar där genom, som windows 10

Permalänk
Medlem

Jag antar att deras PR-avdelning förstår att folk och media i USA är fokuserade på revolten och viruset just nu. Det är klart att de inte vill att deras produkt ska ignoreras.

Dessutom kanske deras arbetare är deltagare i protesterna vilket gör att det är svårare att lansera just nu.

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay

Permalänk
Medlem

Kravaller. Protester är något annat.

Permalänk
Medlem

Känns som ett inbördeskrig har startat i USA.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

känns lite blasé med nya versioner, bättre att de stanna på en version som alla får tillgång till och sen så kommer det nya uppdateringar där genom, som windows 10

Är det någon skillnad på om man kallar det android 10 och 11 eller win 10 ver 1903, 1909 2004 osv?

Såsom android och ARM är uppbyggt spelar det ingen roll om man skulle stanna på Android 10, skulle ändå ta lika lång tid att få ut nya funktioner till alla mobiler.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22
Skrivet av Goedendag:

Jag antar att deras PR-avdelning förstår att folk och media i USA är fokuserade på revolten och viruset just nu. Det är klart att de inte vill att deras produkt ska ignoreras.

Dessutom kanske deras arbetare är deltagare i protesterna vilket gör att det är svårare att lansera just nu.

Det e ju ETT förbannat land! Ja vet att Muricaaaaa e så himla viktiga men resten av världen bryr sig inte om protesterna där (ja bryr mig ej!)

Inte menat o kritisera dig 🙂

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Det var inte så mycket som skiljde mellan 9 och 10 så de får ju gärna jobba lite till på 11an. Sen är ju själva avteckandet ett rent PR-event så det är viktigt med tajming.

Permalänk

Version 11 har nada nytt i sig som är vettigt för användaren. Låt version 9 och 10 bli förbättrade med säkerhetsuppdatering.

Permalänk
Medlem

Att det är viktigt för dom att ha nya versioner är för att konkurrera med Apple. Det låter bättre med 11 än 10.
Det är så alla alltid resonerar. Det är bara Microsoft som mestadels släppt på detta med win 10.

Hade det varit något revolutionerande så hade det varit annan ton i denna tråden.

Btw.. Kan någon nämna någon riktigt stor förbättring som kommer med 11?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Att det är viktigt för dom att ha nya versioner är för att konkurrera med Apple. Det låter bättre med 11 än 10.
Det är så alla alltid resonerar. Det är bara Microsoft som mestadels släppt på detta med win 10.

Hade det varit något revolutionerande så hade det varit annan ton i denna tråden.

Btw.. Kan någon nämna någon riktigt stor förbättring som kommer med 11?

Individuellt vad man är ute efter men det här är en ganska bra sammanfattning
https://www.androidauthority.com/android-11-features-1085228/

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Gäsp. Har det kommit en enda vettig funktion de senaste android versionerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Gäsp. Har det kommit en enda vettig funktion de senaste android versionerna?

Ja, darkmode.

Permalänk
Medlem

@Chibariku: skillnaden är att gamla telefoner inte får nya hel versioner som kommer, så skulle vara bra om alla får samma plan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

@Chibariku: skillnaden är att gamla telefoner inte får nya hel versioner som kommer, så skulle vara bra om alla får samma plan

Der skulle bara leda till att de har samma siffra, inte samma funktioner. Skulle vara ännu mer förvirrande om en telefon med Android 10 inte har samma funktioner som en annan telefon med Android 10.

Permalänk

Google kanske inte är så övertygad över Android 11:s förträfflighet att de är oroade över att kravallerna ska sprida sig att även gälla Android.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

Individuellt vad man är ute efter men det här är en ganska bra sammanfattning
https://www.androidauthority.com/android-11-features-1085228/

Tack så mycket.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goedendag:

Jag antar att deras PR-avdelning förstår att folk och media i USA är fokuserade på revolten och viruset just nu. Det är klart att de inte vill att deras produkt ska ignoreras.

Dessutom kanske deras arbetare är deltagare i protesterna vilket gör att det är svårare att lansera just nu.

Jag tror också på den här teorin. Först skulle lanseringen drunkna i alla nyheter om corona och det blir ju inte så mycket marknadsföring som man hade tänkt. Sedan kommer kravallerna på alla nyheter och då kommer Google heller inte synas lika mycket.

Permalänk
Hjälpsam

Parantes i sammanhanget men älskar referensen till Spinal Tap!

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

@Chibariku: Det är ju det jag menar...... alla får samma......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

@Chibariku: Det är ju det jag menar...... alla får samma......

Okej ja alla får samma siffra men inte samma funktioner. Så jag ser inte hur det blir bättre, men visst vill du ha den senaste siffran på operativsystemet så är det ju bra.

Vi kan ju passa på att stoppa utvecklingen så att alla sega tillverkare kommer ikapp med de senaste funktionerna om 3-4 på alla modeller när vi ändå håller på.

Permalänk
Medlem

@Chibariku: det du inte lyssnar på är att jag säger att alla får allt hela tiden, så det blir samma för alla... Men jag förstår om du än en gång säger att folk får olika, för du lyssnar inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

känns lite blasé med nya versioner, bättre att de stanna på en version som alla får tillgång till och sen så kommer det nya uppdateringar där genom, som windows 10

Windows 10 är väl ett ytterst dåligt exempel på detta? De har ju släppt två nya versioner per år?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

känns lite blasé med nya versioner, bättre att de stanna på en version som alla får tillgång till och sen så kommer det nya uppdateringar där genom, som windows 10

Skulle självklart vara väldigt trevligt, men det kommer inte fungera, eftersom det är upp till tillverkarna att pusha uppdateringar. Dvs, det kommer vara precis som det är nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dlq84:

Ja, darkmode.

Hade det på Windows Phone redan för ca 10 år sedan.

Bra, gillar det, men knappast något direkt nytt eller innovativt (iaf. inte 2020).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/