Hotbrev från "Next advokatfirma" pågrund av fildelning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wip3:

Skaplig skrämseltaktik!?

Jag har läst nånstans för att polisen ska få göra husrannsakan så krävs det att brottet som man misstänks för ska ge fängelse?
Att dela ut en film ger inte fängelse, vad jag vet?

Att de begärt ut uppgifterna enligt IPRED-förfarandet betyder att de inte får använda uppgifterna i brottmål. Det handlar om helt andra beviskrav än i brottmål här. Ingen kommer pröva det i domstol, för förutom att målet kanske slängs ut finns risken att de dömer till mycket lägre ersättning än de kräver.

Krävs ingen husrannsakan för att samla in bevis för övrigt, det som finns beskrivet i upphovsrättslagen är bara intrångsundersökningen som görs med hjälp av Kronofogden, och det är egentligen det förförandet som är tänkt att användas för att samla in bevis från datorer. Det är inte gratis att göra en intrångsundersökning däremot. Intrångsundersökningen får bara leta efter just det som intrångsundersökningen berör också, och om någon laddar ner skräpet som dessa går efter så tror jag inte de sparar grejerna på diskarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Att de begärt ut uppgifterna enligt IPRED-förfarandet betyder att de inte får använda uppgifterna i brottmål. Det handlar om helt andra beviskrav än i brottmål här. Ingen kommer pröva det i domstol, för förutom att målet kanske slängs ut finns risken att de dömer till mycket lägre ersättning än de kräver.

Krävs ingen husrannsakan för att samla in bevis för övrigt, det som finns beskrivet i upphovsrättslagen är bara intrångsundersökningen som görs med hjälp av Kronofogden, och det är egentligen det förförandet som är tänkt att användas för att samla in bevis från datorer. Det är inte gratis att göra en intrångsundersökning däremot. Intrångsundersökningen får bara leta efter just det som intrångsundersökningen berör också, och om någon laddar ner skräpet som dessa går efter så tror jag inte de sparar grejerna på diskarna.

Aha, tack för förklarande.

Om man sparar nåt så har man väl krypterat sina diskar? Du är ju inte tvungen att ge ut nyckeln?

Permalänk
Medlem

Hur hittar dom en fildelare?
Sitter dom och seedar en torrent eller har dom direktkontakt med ISP?
Menar, hört att folk som streamade med Popcorn-Hour fick hem böter t.ex. TPB nedladdningar likväl eller andra stora kända sajter, hur stor är chansen att någon åker dit via t.ex. private tracker?
Enda som går här är att polisen bett ISP övervaka trafik från Popcorn-Hour eller hur arbetar dem?
Är det ISP eller Hemsida som övervakas?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niivpzi:

Hur hittar dom en fildelare?
Sitter dom och seedar en torrent eller har dom direktkontakt med ISP?
Menar, hört att folk som streamade med Popcorn-Hour fick hem böter t.ex. TPB nedladdningar likväl eller andra stora kända sajter, hur stor är chansen att någon åker dit via t.ex. private tracker?
Enda som går här är att polisen bett ISP övervaka trafik från Popcorn-Hour eller hur arbetar dem?
Är det ISP eller Hemsida som övervakas?

Är något företag i Tyskland som övervakar publika (främst?) trackers. De flesta informationsförelägganden handlar om porr eller danska filmer, inget du behöver gå in på en speciell community för att hitta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Att de begärt ut uppgifterna enligt IPRED-förfarandet betyder att de inte får använda uppgifterna i brottmål.

Är du säker på detta? Tycker det rimmar illa med fri bevisprövning, som är en grundläggande del av den svenska rättsprocessen. Sannolikt krävs betydligt mer än en logg över nedladdningar och uppgifter om vem som står för abonnemanget som hade ett visst IP vid en viss tidpunkt för att fälla för brott, men det kan säkerligen tillskrivas värde som delbevisning även i brottmål.

----------

I förarbetena står följande:

"Av propositionen framgår att det bör krävas att det är fråga om intrång av en viss omfattning för att en rättighetshavare ska få ut uppgifterna. Så är i regel fallet om intrånget avser uppladdning av t.ex. en film eller ett musikaliskt verk för allmänheten, exempelvis genom fildelning via Internet, eftersom detta typiskt sett innebär stor skada för rättighetshavaren. Detsamma är fallet när det är fråga om mer omfattande nedladdning. I sådana fall kommer rättighetshavaren alltså att kunna få ut dessa uppgifter. Är det däremot endast fråga om nedladdning av några få verk kommer avvägningen i normalfallet att leda till att integritetsintresset överväger och att uppgifterna alltså inte ska lämnas ut."

Skulle vara intressant att veta var gränsen numera går för såpass omfattande nedladdning att uppgifterna lämnas ut. Det känns som om det är något som inte läggs särskilt stor vikt vid, utan alla förfrågningar enligt IPRED beviljas glatt.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Att de begärt ut uppgifterna enligt IPRED-förfarandet betyder att de inte får använda uppgifterna i brottmål. Det handlar om helt andra beviskrav än i brottmål här. Ingen kommer pröva det i domstol, för förutom att målet kanske slängs ut finns risken att de dömer till mycket lägre ersättning än de kräver.

Intrångsundersökningen får bara leta efter just det som intrångsundersökningen berör också, och om någon laddar ner skräpet som dessa går efter så tror jag inte de sparar grejerna på diskarna.

Ja o nej!
Dom får/ska bara söka efter det som intrångsundersökningen berör JA.
Men hittar dom nåt annat så kan dom använda det som bevis i andra mål/skicka vidare till polis/åklagare som sedan använder detta i andra mål.
Dvs inom svenska rättsväsende så kan olagligt överkomna bevis användas utan problem.

Den/dom som gjorde övertrampet att samla in andra bevis på olagligt sätt kan visserligen ställas inför rätta o fällas för det (troligen extremt ovanligt att detta händer dock), men bevisen kan fortfarande användas.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

@PeCe: Tolkningsfråga, men uppgifterna de får ut är inte de som leverantörerna lagrar i brottsbekämpande syfte och beviskravet för informationsföreläggandet är helt annat än vid brottmål. Brottmål behöver mer för att knyta dig till en handling vilket som och ingen bevisning har säkrats via husrannsakan eller intrångsundersökning.

Permalänk
Medlem

@grizzly666: Då följer inte Kronofogdsmyndigheten domstolens beslut och sökande får betala mer för intrångsundersökningen än de hade behövt. Domstolen kommer ju dessutom sluta bevilja intrångsundersökningar om sökande sysslar med sånt, då det ska vara proportionerligt. Polis och åklagare kan inte göra något med materialet heller, då de inte kommer väcka åtal utan upphovsmannen.

Permalänk
Medlem

Kronolle lät ju tex Henrik ponten (som dog nyligen) att styra och ställa hur han ville när dom gjorde "hembesök" vilket är helt fel.
Det är ju kronolle som ska ha hand om kontakten vid "besöken" eventuella andra personer har som bäst möjlighet att undersöka saker som tex dator/bärbarhd/etc.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

@grizzly666: De letade knappast efter något annat än all warez de själva laddat upp på maskinerna i vilket fall som helst

Permalänk
Bildexpert
Skrivet av Wip3:

Jag har läst nånstans för att polisen ska få göra husrannsakan så krävs det att brottet som man misstänks för ska ge fängelse?
Att dela ut en film ger inte fängelse, vad jag vet?

Ungefär så, ja. Så fort polisen misstänker att ett brott har begåtts har de rätt att göra en reell husrannsakan hos den misstänkte för att söka efter föremål som kan vara vid vikt i en brottsutredning. Om polisen dessutom misstänker att det finns bevismaterial i en annan bostad, där den som bor där inte är misstänkt för brott, kan en husrannsakan göras där om det återigen finns skälig grund för att anta att fynden skulle kunna ha en koppling det aktuella brottet. Dvs rent konkret måste det inte finnas något i bostaden som är av vikt för att polisen ska misstänka det och därmed få den befogenheten.

Finns även lagar som ger polisen tillåtelse att göra husrannsakan om man misstänker att det finns föremål i en bostad som kan utgöra fara för liv och hälsa (exempelvis sprängladdningar som kan användas vid terrorbrott) men det har jag väldigt svårt att se skulle kunna appliceras i dessa sammanhang...

Upphovsrättsintrång, vilket ju piratkopiering är, har upp till två års fängelse i straffskalan. Grovt upphovsrättsbrott kan ge längre fängelsestraff. Sistnämnda sort faller dock väldigt sällan in i "Svenssonsammanhang", då det i dessa kulturformer snarare handlar om utbredd spridning av material i stor skala. Exempelvis att man systematiskt kopierar exempelvis film eller spel varpå man sedan lägger upp dessa på internet.

Rent principiellt tror jag dock inte att polisen skulle göra någon husrannsakan ifall de misstänker att man har laddat ner några enstaka filmer. Upphovsrättsbrott av den graden skattas förmodligen tämligen lågt av dem, ffa om man har i åtanke vilka resurser som krävs.

Permalänk
Medlem

@Nissling: Åklagare får bara väcka åtal om upphovsrättsintrång om det är påkallat ur allmän synpunkt, vilket aldrig kommer hända. Vad polisen misstänker är helt betydelselöst ur det hänseendet, men de, åklagare eller domstol får besluta om husrannsakan om en upphovsrättsinnehavare vill väcka åtal.

När det gäller upphovsrättsintrång har nog alltid förundersökningsledaren varit åklagaren och är den som beslutar om husrannsakan. Det är inget verktyg som är relevant i civilrättsligt förfarande däremot, men där har vi istället intrångsundersökning med hjälp av Kronofogden, men det är inget de som skickar hotbrev någonsin kommer ansöka om.

Advokatfirmorna som skickar så kallade hotbrev har ju aldrig drivit ett mål om upphovsrätt i någon domstol och har inget intresse att så göra. De vet inte ens att de som de hotar har begått något intrång, de har bara fått en lista på IP-adresser av ett par tyska företag.

Det är dessutom i princip ingen som driver brottmål om upphovsrättsintrång längre, inte mot så kallade fildelare iaf.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/ingen-atalades-for-fildeln...

SVT-länk
Permalänk
Medlem

Senaste propositionen till ändringar av URL föreslår också att ta bort att upphovsrättsinnehavaren (målsägande) kan kan ange brottet (via åklagare) till åtal. Dock ska de då också ändra påkallat ur allmän synpunkt till motiverat från allmän synpunkt. Hur som helst, det lär inte bli lättare att åtala fildelare. De kan fortfarande bli stämda i ett tvistemål, men det kommer inte direkt bli massor sådana kring fildelning heller, resurser kommer läggas på andra immaterialrättsbrott.

Permalänk
Medlem

Om man skulle få ett sådant brev och sedan begära ut all data de har om mig och hänvisa till GDPR kan de neka då? Detta för att se om de har fler "filer" att hemsöka mig med.

Om de inte kan neka kommer nästa steg. Kan man begära att de rensar alla mina uppgifter?
Vad jag förstår är det inget åtal/tvist ännu? Är de då tvungna att rensa all data de har om mig?

Permalänk
Medlem

men är det inte så att rätten inte tar sig an summor under en viss gräns för en bekant till mig skulle stämma någon men de fick svar att det inte är lönt för summan är så låg, men ändå var det bra mer än 5000:- så jag skulle iof skita i o betala! jag skulle laddat
upp brevet på avloppsnätet!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av kribb:

Om man skulle få ett sådant brev och sedan begära ut all data de har om mig och hänvisa till GDPR kan de neka då? Detta för att se om de har fler "filer" att hemsöka mig med.

Om de inte kan neka kommer nästa steg. Kan man begära att de rensar alla mina uppgifter?
Vad jag förstår är det inget åtal/tvist ännu? Är de då tvungna att rensa all data de har om mig?

Du kan absolut begära ut alla personuppgifter de har om dig. Om du skickar in en anmälan så har de 30 dagar på sig att antingen ge ut uppgifterna, eller att ge en legitim förklaring på varför de behöver mera tid. De kan kräva att du identifierar dig på något sätt.

De har inte rätt att neka till din begäran. Det finns vissa grunder för att neka, men jag har svårt att se att någon skulle kunna tillämpas här. Det är då närmast fråga om t.ex. företagshemligheter, att begäran är "unjustified or excessive". Oberoende måste de då ge en motivering, och ge de uppgifter som kan ges med skäliga medel.

Du har ändå ingen rätt att begära att uppgifterna rensas. "Rätten att bli glömd" är extremt begränsad, och gäller i praktiken nästan bara fall där behandlingen baserar sig på antingen samtycke eller ett avtal som redan har uppfyllts. Här handlar det sannolikt om GDPR Art. 6.1(f) om så kallade legitima intressen (juridisk tvist/förberedande av käromål). Att inget ännu har gått vidare till åtal eller käromål betyder inte att det inte finns någon tvist.

Skrivet av bjonss13:

men är det inte så att rätten inte tar sig an summor under en viss gräns för en bekant till mig skulle stämma någon men de fick svar att det inte är lönt för summan är så låg, men ändå var det bra mer än 5000:- så jag skulle iof skita i o betala! jag skulle laddat
upp brevet på avloppsnätet!!!

I fall där intresset är extremt litet kan tingsrätten avsluta målet utan behandling, men 5000kr är nog inte alls så litet. Sen kan tingsrätten uppmana käranden att inte gå vidare, eftersom de anser att det inte är värt att ta det till behandling, men om käranden insisterar så måste saken behandlas.

Det minsta fall (inte i Sverige) jag har hört om var ett fall där en kund hade debiterats 7 euro för en kebab när restaurangen hade en lunchdeal på 6 euro. Han tog saken till tingsrätten och krävde 1 euro tillbaka av restarangen. Tingsrätten avslog käromålet eftersom de ansåg att summan var för liten för att behandlas i tingsrätten. Men jag har nog själv sett fall där tvisten har gällt extremt små summor (typ 500kr).

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Skrivet av dauwsktildauwn:

@MrWIB:
Ja, jag läste inte igenom artikeln ordentligt när jag la upp det där för i samma artikel stod det att ingen har hamnat i domstolen ännu. Jag börjar bara bli less på att tänka på allt det här.

@dauwsktildauwn
Hur gick det med påminnelsen?
Har också blivit insyltad i detta och tänkte som 99% av tråden att pappren passar bäst som utfyllnad i soptunnan.
Men som sagt bara 99% säker efter ha läst igenom tråden ett antal gånger.

Permalänk

Fick ett brev idag den 15e Februari 2021 från Advokat firman SERCE&PARTNERS. På uppdrag av Strike 3 Hildings LLC och ombud NJORD Law Firm. Om att jag har fildelat och skall betala 14,000kr om jag inte gör det innan den 3e mars 2021 så driver dom målet vidare om jag betalar läggs det ner ’ säger dom ”

Dom har på begäran av patent och marknadsdomstolen ålagt Telia att lämna ut min IP adress under hot om vite på 200.000kr hela faderullan är på 12 sidor. Med protokoll från Stockholms tingsrätt. Dock har jag inte blivit informerad av Telia om något. ” vet ej om dom behöver informera mig?”

Jag är pensionär av hälsoskäl så pengar har jag inte gott om. IP adressen dom fått ut från Telia är min adress det har jag kollat.

Jag ser att dom flesta säger att man skall bara skita i det men min fråga är har någon blivit kallad till rätten och blivit dömd? Enligt vad dom skriver så har jag vid datumet 23.09.2020 kl 13.39.29 tillgjort filmen dom säger att jag laddat ner.

Skall jag bara skita i detta och se vad som händer? 1400kr är vad dom ” kräver ” och det är inbakat med bsnkgiro och ärendenummer mitt i en mening.

Ge mig gärna lite hjälp på hur ni har gjort även om jag sett att många skrivit att man bara skall skita i det.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjörnenSover:

Fick ett brev idag den 15e Februari 2021 från Advokat firman SERCE&PARTNERS. På uppdrag av Strike 3 Hildings LLC och ombud NJORD Law Firm. Om att jag har fildelat och skall betala 14,000kr om jag inte gör det innan den 3e mars 2021 så driver dom målet vidare om jag betalar läggs det ner ’ säger dom ”

Dom har på begäran av patent och marknadsdomstolen ålagt Telia att lämna ut min IP adress under hot om vite på 200.000kr hela faderullan är på 12 sidor. Med protokoll från Stockholms tingsrätt. Dock har jag inte blivit informerad av Telia om något. ” vet ej om dom behöver informera mig?”

Jag är pensionär av hälsoskäl så pengar har jag inte gott om. IP adressen dom fått ut från Telia är min adress det har jag kollat.

Jag ser att dom flesta säger att man skall bara skita i det men min fråga är har någon blivit kallad till rätten och blivit dömd? Enligt vad dom skriver så har jag vid datumet 23.09.2020 kl 13.39.29 tillgjort filmen dom säger att jag laddat ner.

Skall jag bara skita i detta och se vad som händer? 1400kr är vad dom ” kräver ” och det är inbakat med bsnkgiro och ärendenummer mitt i en mening.

Ge mig gärna lite hjälp på hur ni har gjort även om jag sett att många skrivit att man bara skall skita i det.

Tack på förhand!

Jag har inte hört om någon som blivit dragen inför rätten. Dom har inte tillräckliga bevis för det dom påstår. Det här är enkelt ett försök till utpressning. Jag skulle ha eldat upp skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjörnenSover:

Jag ser att dom flesta säger att man skall bara skita i det men min fråga är har någon blivit kallad till rätten och blivit dömd?

I Sverige har exakt noll personer dragits till domstol av dessa rättighetstroll. För att sätta det i perspektiv så anger de själva att de skickat ut tiotusentals brev.

Mer diskussion sker i den här tråden.

Räkna med att du kommer få några påminnelser, så ångrar du dig efter att du vikt flygplan av brevet kommer du få några chanser till

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Jag hittade den här länken till protokollet för målet. Tydligen offentlig handling 😕

https://www.bahnhof.se/filestorage/userfiles/Spridningskollen...

Det är en massa IP adresser i den inte bara min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjörnenSover:

Fick ett brev idag den 15e Februari 2021 från Advokat firman SERCE&PARTNERS. På uppdrag av Strike 3 Hildings LLC och ombud NJORD Law Firm. Om att jag har fildelat och skall betala 14,000kr om jag inte gör det innan den 3e mars 2021 så driver dom målet vidare om jag betalar läggs det ner ’ säger dom ”

Dom har på begäran av patent och marknadsdomstolen ålagt Telia att lämna ut min IP adress under hot om vite på 200.000kr hela faderullan är på 12 sidor. Med protokoll från Stockholms tingsrätt. Dock har jag inte blivit informerad av Telia om något. ” vet ej om dom behöver informera mig?”

Jag är pensionär av hälsoskäl så pengar har jag inte gott om. IP adressen dom fått ut från Telia är min adress det har jag kollat.

Jag ser att dom flesta säger att man skall bara skita i det men min fråga är har någon blivit kallad till rätten och blivit dömd? Enligt vad dom skriver så har jag vid datumet 23.09.2020 kl 13.39.29 tillgjort filmen dom säger att jag laddat ner.

Skall jag bara skita i detta och se vad som händer? 1400kr är vad dom ” kräver ” och det är inbakat med bsnkgiro och ärendenummer mitt i en mening.

Ge mig gärna lite hjälp på hur ni har gjort även om jag sett att många skrivit att man bara skall skita i det.

Tack på förhand!

Finns tom en SweC-nyhet om Njord: https://www.sweclockers.com/nyhet/31252-toppadvokat-bakom-utpressningsbrev-till-fildelare-riskerar-atta-ars-fangelse

Skulle slängt brevet och ignorerat.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjörnenSover:

Jag hittade den här länken till protokollet för målet. Tydligen offentlig handling 😕

https://www.bahnhof.se/filestorage/userfiles/Spridningskollen...

Det är en massa IP adresser i den inte bara min.

Det var inte lite vuxenfilmer folk laddar ner fortfarande

Permalänk

Tack första gången detta händer mig och Jag blev rädd och orolig. Jag har även en hjärtsjukdom och kan inte jobba så när jag fick ett krav på 14.000kr fick jag en chock." Dom pengarna har jag inte och det skulle ta mig näst intill ett år att få ihop till dom efter alla vanliga räkningar är betalda. Är fortfarande orolig även om ni säger att det inte kommer hända något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjörnenSover:

Tack första gången detta händer mig och Jag blev rädd och orolig. Jag har även en hjärtsjukdom och kan inte jobba så när jag fick ett krav på 14.000kr fick jag en chock." Dom pengarna har jag inte och det skulle ta mig näst intill ett år att få ihop till dom efter alla vanliga räkningar är betalda. Är fortfarande orolig även om ni säger att det inte kommer hända något.

Jag antar att du inte hade laddat ner filmen som de säger att du har laddat ner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjörnenSover:

Jag hittade den här länken till protokollet för målet. Tydligen offentlig handling 😕

https://www.bahnhof.se/filestorage/userfiles/Spridningskollen...

Det är en massa IP adresser i den inte bara min.

Ser också ut att nästan bara vara porr. Vet inte om det är för att filmbolagen inte tycker det är värt pengarna för den PR-stöten att anlita Njord, eller om det är för att Njord tycker det är bättre utpressningsmaterial?

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av joakim99:

Jag antar att du inte hade laddat ner filmen som de säger att du har laddat ner?

Känns ju dock inte som något man bör svara på, oavsett om man har gjort det eller inte.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Namnet dom skickade på filmen kände jag inte igen. Har gått igenom hela datorn men hittar ingenting med det namnet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BjörnenSover:

Inte vad jag vet Namnet dom skickade på filmen kände jag inte igen. Har gått igenom hela datorn men hittar ingenting med det namnet.

Kasta brevet i papperskorgen och ev. efterföljande brev gör du likadant med.

Permalänk
Skrivet av joakim99:

Jag antar att du inte hade laddat ner filmen som de säger att du har laddat ner?

Skrivet av edson:

Kasta brevet i papperskorgen och ev. efterföljande brev gör du likadant med.

Tack om det kommer fler skriver jag igen eller om dom går vidare.