Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Stödjer inte x570 också nästa Ryzen-serie (4000)?

Jo, så är det

Som svar i OT gällande minnen hade jag tittat på 3600 minnen och sedan manuellt tweakat latenserna, Ryzen processorerna svarar riktigt fint på sänkta latenser. Själv har jag billiga Patriot Viper 4000mhz som jag kör i 3766 med sänkta latenser, funkar bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedman18:

Dagens spel behöver inte så krävande grafikkort men Cyberpunk 2077 lär dem få behöva andas men då släpps väl nya grafikkort

Haha precis! Jag tror 3000-serien från NVIDIA kmr bundlas med Cyberpunk 2077 när grafikkorten väl lanseras.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AplAy:

Haha precis! Jag tror 3000-serien från NVIDIA kmr bundlas med Cyberpunk 2077 när grafikkorten väl lanseras.

Eller 3D Lemmings

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Stödjer inte x570 också nästa Ryzen-serie (4000)?

Säkert, men var inte som ett alternativ i TS inlägg och kändes som en mid range budget på denna så funderade inte ens på X570 då de är onödigt dyra just nu.

Permalänk
Inaktiv

Jag hade nog valt åtminstone Ryzen 3700, speciellt ifall du uppdaterar så sällan som du säger. 12 trådar kommer ju få det jobbigare fortare än 16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farsan Baloo:

@CusmaR:
Jag tror det moderkortet blir bra. Gamers Nexus har en video där dom går igenom moderkort för Ryzen 3000 https://www.youtube.com/watch?v=zuyuS04lD4o&t=39s om du vill kika. Deras rekommendationer finns i beskrivningen av videon.

Edit: Lagt till länk och min åsikt angående RAM enligt bilden från komponentkoll:
Jag kikade och såg att RAM minnet du valt inte finns med på Gigabyte's QVL lista. Jag kan inte med 100% säkerhet säga att det kommer ställa till det för dig, men personligen skulle jag utgå från QVL listan. Du hittar den på denna länk. Det som jag tror kan ställa till det är om du försöker köra minnena i 3600Mhz men det inte fungerar. Så jag personligen skulle välja bort den osäkerhetsfaktorn.

Perfekt!
Jag kollade faktiskt åt andra hållet på minnet, och enligt g.skills QVC lista på deras hemsida för dessa minnen så ska det funka med moderkortet. Dock finns det ju inte med på moderkortets QVC lista som du säger ser jag nu när jag tittar. Men säger g.skill att de funkar så är det värt en "chansning". Borde ju kunna häva köpet o peka på den listan om det skulle vara något.

Skrivet av GuuFi:

Säkert, men var inte som ett alternativ i TS inlägg och kändes som en mid range budget på denna så funderade inte ens på X570 då de är onödigt dyra just nu.

Nej x570 var väl inte i tankarna när jag startade tråden, och det är ännu inte spikat i sten. Jag väntar och ser på B550 korten vad de hamnar på i pris. Jag vill gärna ha möjligheten att byta upp mig till 4000-serien.

Skrivet av anon201296:

Jag hade nog valt åtminstone Ryzen 3700, speciellt ifall du uppdaterar så sällan som du säger. 12 trådar kommer ju få det jobbigare fortare än 16

Tanken är att hoppa på en 4000-processor om några år om det skulle behövas. Tycker den låter väldigt lovande på papper så jag klarar mig med en 3600 så länge.

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro