Fredagspanelen 195: Comet Lake-S, Matisse Refresh och dyra trådlösa tangentbord

Permalänk
Melding Plague

Fredagspanelen 195: Comet Lake-S, Matisse Refresh och dyra trådlösa tangentbord

Jonas och Kenneth möts i SweClockers studio för att snacka om processorer, moderkort och otroligt dyra tangentbord.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

AMD orsakade moderkortstrenden genom att sälja X570 till extrema överpriser och vägra släppa B550. X570 är nu sett som en lyx-produkt som ska kosta 3000-4000 eller högre. B550 ska ligga mellan 1500-3000 där de absolut billigaste och funktionslösa m-atx moderkorten kommer hamna runt 1300:- efter ett tag.

De tar samma logik till moderkorten för Intel plattformen nu med där priserna ska öka över hela produktlinjen med +500:- per moderkort ungefär och Z490 ska bli en lyxprodukt. Dock saknar allt utom Z490 stöd för överklockning...

Permalänk
Medlem

De där extra 20min i väntan kändes när man var redo till kl. 18^^

Trevlig panel som vanlig
Nöjd över att ni refererade till 29de maj!

Visa signatur
Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av ztomten:

De där extra 20min i väntan kändes när man var redo till kl. 18^^

Trevlig panel som vanlig
Nöjd över att ni refererade till 29de maj!

Vi var också redo, Youtube var tydligen inte det. Tog otroligt lång tid att behandla klippet efter det laddades upp.

Permalänk
Medlem

Härligt med en Fredagspanel...

Vad gäller B550 så ska den nog inte jämföras med B450 serien utan den är nya X470 fast bättre med PCI-Express 4 stöd för GPU'n och 1 M.2 enhet samt resten gen 3 att jämföra med 400 serien som hade gen 2 på de övriga slottarna. B550 är ingen riktig budgetkrets längre. Kanske kommer det en B520 längre fram som blir den riktiga motsvarigheten till B450? Vem vet....

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Ser en lördag men struntsumma, det var värt.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Har ni slutat lägga upp det som ljudfil?

Tråkigt!

Men alltid trevligt med paneler :).

Permalänk
Medlem

Eftersom du @Kenneth kläckte ur dig att "typ ingen använder CrossFire numera", så var jag naturligtvis tvungen att testa lite;) Tryckte i ett extra RX480 i en dator (hämtad ur malpåsen;), och detta snappade senaste drivrutinen direkt. Har hittills endast kört en test med 3DMark Time Spy (DX12) samt ett äldre spel oproblematiskt och med bra resultat. Ser lovande ut, men visst, de senaste grafikteknikerna finns där ju inte så...?

Om ljudet i panelen - låter komprimerat och diskantfattigt, är det möjligen ett YT-problem, eller jag som är...?

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Ashzala:

Har ni slutat lägga upp det som ljudfil?

Tråkigt!

Men alltid trevligt med paneler :).

Jo vi lägger fortfarande upp ljudet som en podcast. Finns där podcasts finns

Skrivet av NutCracker:

Eftersom du @Kenneth kläckte ur dig att "typ ingen använder CrossFire numera", så var jag naturligtvis tvungen att testa lite;) Tryckte i ett extra RX480 i en dator (hämtad ur malpåsen;), och detta snappade senaste drivrutinen direkt. Har hittills endast kört en test med 3DMark Time Spy (DX12) samt ett äldre spel oproblematiskt och med bra resultat. Ser lovande ut, men visst, de senaste grafikteknikerna finns där ju inte så...?

Om ljudet i panelen - låter komprimerat och diskantfattigt, är det möjligen ett YT-problem, eller jag som är...?

Tycker inte det låter ovanligt från min sida, men inte helt omöjligt att det är någon YT-grej som lurar.