Vad använder ni för True Wireless lurar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

precis jag vill inte betala extra. detta framkom inte innan jag betalade.
jag har inte fått något email eller något. men penagrna drogs fort känns oseriöst.

Känns som en mississippi. Jag skulle tro att dem skickar från deras tyska warehouse. Men jag kan ha fel. I övrigt så tror jag du slipper allt utom postnords 75 -110kr lotteri kostnad om dem nu skulle skickas från ikke eu-land. Vart dras pengar senare än transaktionen numera?
Ett mail kan man väl förvissa förvänta sig. Glöm inte att världen är på hold typ pga corona , inget är som det ska vara. Väntade på grejer från alixpress som kom igår. Beställde 21 mars 😊 det är fördröjningar i alla led.

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sdaniel1:

Känns som en mississippi. Jag skulle tro att dem skickar från deras tyska warehouse. Men jag kan ha fel. I övrigt så tror jag du slipper allt utom postnords 75 -110kr lotteri kostnad om dem nu skulle skickas från ikke eu-land. Vart dras pengar senare än transaktionen numera?
Ett mail kan man väl förvissa förvänta sig. Glöm inte att världen är på hold typ pga corona , inget är som det ska vara. Väntade på grejer från alixpress som kom igår. Beställde 21 mars 😊 det är fördröjningar i alla led.

Förstår inte vad du skriver.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Förstår inte vad du skriver.

Inte lätt alltid 😊

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Känns som en mississippi. Jag skulle tro att dem skickar från deras tyska warehouse. Men jag kan ha fel. I övrigt så tror jag du slipper allt utom postnords 75 -110kr lotteri kostnad om dem nu skulle skickas från ikke eu-land. Vart dras pengar senare än transaktionen numera?
Ett mail kan man väl förvissa förvänta sig. Glöm inte att världen är på hold typ pga corona , inget är som det ska vara. Väntade på grejer från alixpress som kom igår. Beställde 21 mars 😊 det är fördröjningar i alla led.

Va glad över att du ens fått paketet. Jag beställde i början av Mars och enligt spårningen har paketet inte ens lämnat Kina. Fick tillbaka pengarna av Aliexpress. Säljaren ville inte göra det, men Aliexpress gick in efter X antal dagar och valde att betala tillbaka

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Va glad över att du ens fått paketet. Jag beställde i början av Mars och enligt spårningen har paketet inte ens lämnat Kina. Fick tillbaka pengarna av Aliexpress. Säljaren ville inte göra det, men Aliexpress gick in efter X antal dagar och valde att betala tillbaka

Ja nä det är galet nu.. och hör och häpna inte bara post nords fel 😂

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Avstängd

Bör få mina PaMu Slide Mini imorgon, tog 7 dagar att få dom i så fall.
Får återkomma med om jag får betala extra.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Bör få mina PaMu Slide Mini imorgon, tog 7 dagar att få dom i så fall.
Får återkomma med om jag får betala extra.

Varifrån skickas de?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jnsson:

Varifrån skickas de?

Tyskland

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Då blir det ju inga avgifter, det är inom EU

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

fick mina PaMu Slide Mini idag.
Är mycket sämre än mina stock huawei trådbundna lurar.
mycket lågt ljud och burkigt

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Jag köpte Jabra Elite 75T idag och jag är extremt nöjd.
Edit: Kostar 1699kr på Elgiganten nu.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

fick mina PaMu Slide Mini idag.
Är mycket sämre än mina stock huawei trådbundna lurar.
mycket lågt ljud och burkigt

Bra att du fick dem. Tråkigt att du inte är nöjd.. Men kolla så att aptX är ON samt tycker jag du ska testa en Equalizer. Kan göra susen om hörlurarna är bra kvalitet, men att du inte gillar ljudbilden som lurarna producerar.

Mitt tips för Android är Equalizer FX, och ViPER4Android FX om du kör rootad. Är riktigt nöjd med båda. Alla gillar vi ett visst sound. Vare sig det är Varmt eller kallt, mega mycket boomigbas eller mer rappt och skarpt osv osv etc. Kan verkligen göra en väldig skillnad!

Finns säker något för iphone IOS också som är likvärdigt.

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sdaniel1:

Bra att du fick dem. Tråkigt att du inte är nöjd.. Men kolla så att aptX är ON samt tycker jag du ska testa en Equalizer. Kan göra susen om hörlurarna är bra kvalitet, men att du inte gillar ljudbilden som lurarna producerar.

Mitt tips för Android är Equalizer FX, och ViPER4Android FX om du kör rootad. Är riktigt nöjd med båda. Alla gillar vi ett visst sound. Vare sig det är Varmt eller kallt, mega mycket boomigbas eller mer rappt och skarpt osv osv etc. Kan verkligen göra en väldig skillnad!

Finns säker något för iphone IOS också som är likvärdigt.

Hur vet jag om "aptX är ON" är på eller av då, var hittar jag det?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Skrivet av robalm:

Hur vet jag om "aptX är ON" är på eller av då, var hittar jag det?

Det är en så kallad standard codec och beror på själva filen du spelar. Det betyder mest bara att det kan hantera upp till si och så många bitar i ljudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Hur vet jag om "aptX är ON" är på eller av då, var hittar jag det?

Sitter du och kör med SBC så är det inte konstigt att det låter skit. Ljusår från Aptx eller ens AAC i ljudkvalité, till och med jag märker skillnad, och jag vågar erkänna att jag inte hör skillnad på 320kbps och lossless. Antar att du använder en Android-telefon? Kolla i Bluetoothinställningar, välj lurarna och kolla i inställningarna där. Brukar finnas ett val för vilken codec som ska användas.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Precis som som @Bakgrund och @Buddaz112 säger:

Android (oneplus)
Gå till inställningar -> klicka Bluetooth & device connections (blåtands inställningar)

Klicka på bluetooth ->

Klicka på see all om du inte ser lurarna i listan (vilket du borde göra)

Klicka på kugghjulet brevid dina lurar (eller andra enheter för att se mer info så som "media audio" "calls" "contact sharing")

Det kan stå (codec)namnet eller t.ex HD Audio
aptX
aptX HD
SBC
AAC
LDAC
LHDC
LC3

Sorry jag mobilen inställd engelska språk då jag är så dålig på Svenska.
Men hur som så kan en equalizer lyfta ett par hörlurar rejält iem som headphones .. Få rätt klang som man gillar!

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Avstängd

Hittade aptX option. Den fanns i dev options.
Den var dock inställd på det redan.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem

Finns det några med pulsmätare? Hittar bara någon Jabra från 2016 och det är lite för gammalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Hittade aptX option. Den fanns i dev options.
Den var dock inställd på det redan.

Man "brukar" få en popup notis när enheter synkar att den visar, typ (Powered by Qualcomm aptX).
Men om allt är ok så är nog den enda räddningen för dina lurar är en EQ och se till att dem sitter rätt i örat.
Vissa lurar låter kasst om dem inte sluter tätt, vissa förlorar all bas osv osv. Test byt Hörsnäckor, så dem sitter optimalt

Läst några recensioner om dem Pamu Slide och dem sågas ganska mycket.

Skrivet av KurtEgon:

Finns det några med pulsmätare? Hittar bara någon Jabra från 2016 och det är lite för gammalt.

Är det inte bra ljud får man fokusera på något annat

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sdaniel1:

Man "brukar" få en popup notis när enheter synkar att den visar, typ (Powered by Qualcomm aptX).
Men om allt är ok så är nog den enda räddningen för dina lurar är en EQ och se till att dem sitter rätt i örat.
Vissa lurar låter kasst om dem inte sluter tätt, vissa förlorar all bas osv osv. Test byt Hörsnäckor, så dem sitter optimalt

Läst några recensioner om dem Pamu Slide och dem sågas ganska mycket.

Är det inte bra ljud får man fokusera på något annat

Enligt hiphop sjärnorna på framsidan så är ljudet fantastiskt.
https://padmate-tech.com
För jag skulle väl aldrig kunna tro att dom säger det för pengarnas skull

Men men 640kr känns ändå som ett ganska ok pris ändå, bra batteritid (förmodligen för att ljudet är så lågt) och samtals ljudet fungerar. Kanske lite dyrt, då mina simpla huawei trådbundna låter extremt mycket bättre.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Enligt hiphop sjärnorna på framsidan så är ljudet fantastiskt.
https://padmate-tech.com
För jag skulle väl aldrig kunna tro att dom säger det för pengarnas skull

Men men 640kr känns ändå som ett ganska ok pris ändå, bra batteritid (förmodligen för att ljudet är så lågt) och samtals ljudet fungerar. Kanske lite dyrt, då mina simpla huawei trådbundna låter extremt mycket bättre.

Testa som sagt att byta kuddarna och se till att de sluter tätt, nu är jag inte någon hifi-nörd, men att ljudet skulle vara dåligt håller jag inte med om. Däremot om man inte får hörselgången tätad så låter de vedervärdigt.

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Enligt hiphop sjärnorna på framsidan så är ljudet fantastiskt.
https://padmate-tech.com
För jag skulle väl aldrig kunna tro att dom säger det för pengarnas skull

Men men 640kr känns ändå som ett ganska ok pris ändå. Kanske lite dyrt, då mina simpla huawei trådbundna låter extremt mycket bättre.

(hiphop sjärnorna) <-- bara det ringar illa, samma personer som säger att Beats är bra lol
Samt när var NBA spelare bra på ljud?

Ja man blir förvånad va betvingade man är som tuber att "ljuga" om produkter för att få endorsment. hemsk värld, men ändå inte värre än sveriges media / dagstidningar osv..

Jag testade mina Wavefun Xpods 3 TWS igen som jag köpta för länge sedan och ogillade skarpt då.
Men med denna tråd så åkte dem fram och fan dem är bra asså! när man väl får dem på plats så.. USEL klang men jä***r när man tweakar dem genom en EQ .. Man får lite den känslan när man hör en bra låt i headset / iem som man bara hört på högtalare innan.
Blir en helt ny låt med ett register omfång som är out of this world..

Det är helt sjukt att dessa endast kostar 250kr.. Om man orkar fiddla med en EQ så är dessa ett rejält långfinger mot kända tillverkare..
Hade dem fått rätt på Eq till och börja med så hade dessa slagit igenom hårt! snygga och små är dem också.. * mina nya goto tws *

Ska köpa Wavefun XPods 3T (330kr) och kolla om dom fått rätt på det... spännande! jä**** tråd får mig att spendera pengar!
CVC8.0 with Dual Mic tänk om dessa även går att snacka med!!!!! Någon som har den nya modellen?

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

@sdaniel1 var ska du köpa 3T ifrån, de verkar rätt nice med sina spec, och 330kr kan det vara värt för att testa

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

@sdaniel1 var ska du köpa 3T ifrån, de verkar rätt nice med sina spec, och 330kr kan det vara värt för att testa

Tror dem endast säljs från wavefun själva. Förmodligen blir det via aliexpress
https://www.aliexpress.com/item/4000276327066.html?spm=2114.1...

Ska dra igenom lite reviews först Hittar jag någon bra så kanske jag sponsrar någon bra reviewer via affiliate.
får bli ikväll

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk

Kör Jabra Elite Sport och Samsung Galaxy Gear. Fungerar svinbra enligt mig

Visa signatur

Intel Core i7 9700K - Corsair Hydro H100i PRO RGB
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - HyperX 32GB 3200MHz CL16
RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC
Corsair Force MP510B 960GB + BarraCuda Desktop 3TB
Corsair Carbide 275R Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

@sdaniel1 var ska du köpa 3T ifrån, de verkar rätt nice med sina spec, och 330kr kan det vara värt för att testa

Så nu är dem beställda!
Det blev även QCY T4 och QCY T5 också! haha jag är idiot

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av sdaniel1:

Så nu är dem beställda!
Det blev även QCY T4 och QCY T5 också! haha jag är idiot

Jag beställde ett par waveform också xD
Ska bli kul att testa

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Är det någon av dessa billiga som är bra för telefoni också? Köpt flera olika till tjejen men inga som man hör vad hon säger med. Kunde lika gärna köpt ett par för 2000:- direkt istället.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Är det någon av dessa billiga som är bra för telefoni också? Köpt flera olika till tjejen men inga som man hör vad hon säger med. Kunde lika gärna köpt ett par för 2000:- direkt istället.

Pamu slide är ganska tydliga i mikrofonen, från när jag frågat andra
Edit: frågat andra om hur jag låter

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av sweisdapro:

Pamu slide är ganska tydliga i mikrofonen, från när jag frågat andra

https://www.alloffice.se/sortiment/teknik/datortillbehor/horl...

Min sambo har dessa och är nöjd och låter helt ok så länge det inte blåser eller är för mycket bakgrundsljud

Nedsatta nu också. Brukar ligga på 399 såg jag

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör