Säljer av det mesta i grabbens burk :)

Permalänk
Medlem

Säljer av det mesta i grabbens burk :)

Hejsan

Grabbens moderkort rasade, så han fick ärva min lilla älskling istället

Nu tänkte jag sälja av en del från den och bygga något mindre till mig själv som inte spelar så överdrivet hårt. När jag ändå är i farten så tänkte jag övergå till hederlig luftkylning då jag känner att nu har jag gjort ett hyfsat bygge med förkromade kopparrör och behöver vila lite...

Det jag tänkte sälja är följande:

  1. Chassi 400kr
    Thermaltake View 71 Detta var troligen svart från början men omlackerat till vitt, så ser som på bilderna/länken. Ej målat med roller utan riktigt snyggt gjort. Det ni ser på bild är det som följer med. Finns 2st SSD/HDD "mountingplates". Om ni kommer på något annat som ni tycker borde finnas, så säg till så kan jag leta i gömmorna (köpte detta som komplett dator, så inte säkert jag fick med allt)

  2. CPU 2000kr
    En trevlig i7 7700K. Ej överklockad av mig och troligen inte av 13-åringen jag köpte den beg av för ca 2 år sedan. Jag har utrustning för delid om någon är intresserad

  3. Vattenkylning Kört med Alphacool Eiswasser Crystal Clear UV-active. Bud på hela rasket nedan har fördel då jag inte önskar enstaka fittings/adapters kvar. KÖP NU 2000kr för all vattenkylning nedan

    1. Radiator, 3st vitlackerade, bredd 120mm, tjocklek 30mm

      • 120x120mm

      • 240x120mm

      • 360x120mm

    2. Pump/res-kombo. EK Waterblocks EK-XRES 100 Revo D5 PWM incl. Pump

    3. CPU-block XSPC Raystorm, ser ut som denna fast ingen RGB.

    4. Fittings för hardtube, EK-HDC, 12/10mm, svart med mindre slitage. 12 st

    5. Adapters, nickel. 2 st 90-grader och 2 st 45-graders varav en vridbar om jag inte minns fel (sitter monterad atm)

    6. Adapters, svarta. 6 st 45-graders svarta, 1 st 90-graders svart (misstänkt dålig o-ring då jag märkt den med tejp), 1 st extender 20mm

    7. Adapters, svart nickel. 1 st ensam 90-graders

    8. Hard tube. Har ett sprillans nytt acrylrör från EKWB och kan skicka med de på bild för att öva på om så önskas.

  4. Sen finns ett grafikkort till salu som endast säljes tillsammans med vattenblock (har alldeles för många ensamma block hemma på hyllan). Gigabyte GTX 1070 G1 Gaming 8G med block & backplate från EKWB, svart utan bling-bling. Luftkylare finns kvar. Säljes alltså endast komplett med luftkylare & block alternativt sparas till nästa bygge.

  5. PSU-extensions
    Om någon känner för att pride-pynta sin burk så har jag cable-extensions, 24-pin, 8-pin CPU & 8-pin GPU

  6. Monoblock till Asus Z170 Sabertooth

  7. Cablemod Memory Modding Kit för Korsar Dominator. Har 2st kit till 2 minnen vardera. Färger röd, grön, blå, vit, orange.

Har ganska bra koll på vad grejerna borde kosta men orkar inte det just nu då klockan närmar sig 01.00. Säg till om ni vill ha riktpris eller köp-nu-pris så ordnar jag det. I övrigt får ni buda hej-vilt, så får vi se om det leder till affär.

Kan skicka allt utom chassit.

Har även andra köp/sälj-annonser ute och letar primärt efter ett itx-kort gärna med cpu.

Mvh Peter

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

100kr + frakt för extensions

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem

Har du något köp nu pris på 7700k? jag glömmer alltid av att följa upp.

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av leverbrock:

Har du något köp nu pris på 7700k? jag glömmer alltid av att följa upp.

Undrar samma

Permalänk

Är det dom regnbågsfärgade extension kablarna du säljer?
Har du något riktpris på D5 och eller radiatorerna?

Visa signatur

47" LG 1920x1080 2ms, i7 920 2,66 @ 4,418 HT Enabled (Not lapped, Arctic Silver 5), Asus Rampage II Extreme (Bios 2101), 12GB 1600 8-8-8-24 OCZ GOLDEN SHOWER, Corsair HX1000W, SLI 2 x MSI 760 Gaming OC, Samsung EVO 500gb, Cyborg R.A.T. 9, and Logitech G7 Backup, 1 x Thermochill PA120.4, 1 x Laing DDC 18w with Leaking XSPC Reservoir Top, 1 x Watercool Heatkiller Rev 3, Copper CPU Block, 1 x 1366 Backplate, 16 x Yate Loon D12SH-12

Permalänk

hmm, nått riktpris på 1070 med vattenblock? behöver inte luftkylaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av leverbrock:

Har du något köp nu pris på 7700k? jag glömmer alltid av att följa upp.

Skrivet av maddush:

Undrar samma

Har en intressent på 1900kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverbullit:

Är det dom regnbågsfärgade extension kablarna du säljer?
Har du något riktpris på D5 och eller radiatorerna?

Japp, det är de färgglada på bilden som säljes.

Hm, nja, smyg igång med ett bud du

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedenVirre:

hmm, nått riktpris på 1070 med vattenblock? behöver inte luftkylaren

Gick 2st 1070 här nyligen för 2000-2100kr.
Så runt 2500kr med block kanske är rimligt riktpris?

Visst ja, det sitter backplate från EKWB på också

Permalänk
Medlem

Bjuder 150kr + frakt för cable extensions

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Börjar med ett bud på 700 kr + frakt för vattenkylningen

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Avstängd

Mmm... regnbågsfärgade extension kablarna för PSU

Hur mycket du vill ha för dem separat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Bjuder 150kr + frakt för cable extensions

Skrivet av TheWorldOfPC:

Mmm... regnbågsfärgade extension kablarna för PSU

Hur mycket du vill ha för dem separat?

Har ett ledande bud för dessa på 150kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcliteRX:

Börjar med ett bud på 700 kr + frakt för vattenkylningen

Bud noterat men lite väl lågt då det inte ens är 50% av nypris på pumpen 😊

Permalänk

Lägger ett pud på 200kr +frak för kablarna. Kommer kabel kammarna med?

Visa signatur

Min Burk: CPU: Ryzen 2700X, CPU kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4, GPU: ASUS ROG Strix RTX 3080, MOBO: Asus ROG Strix X470-F gaming, Case: Corsair Carbide 275R TG, Lagring: 4.5 TB av bara SSD:er

Permalänk
Medlem
Skrivet av sameclick:

Lägger ett pud på 200kr +frak för kablarna. Kommer kabel kammarna med?

Noterat.
Nä, kammarna kommer jag återanvända tyvärr

Permalänk
Skrivet av Poberg:

Japp, det är de färgglada på bilden som säljes.

Hm, nja, smyg igång med ett bud du

Hur många kablar är det? Är det en hel sats med "TtMod Sleeve Cables - Rainbow"?

Visa signatur

47" LG 1920x1080 2ms, i7 920 2,66 @ 4,418 HT Enabled (Not lapped, Arctic Silver 5), Asus Rampage II Extreme (Bios 2101), 12GB 1600 8-8-8-24 OCZ GOLDEN SHOWER, Corsair HX1000W, SLI 2 x MSI 760 Gaming OC, Samsung EVO 500gb, Cyborg R.A.T. 9, and Logitech G7 Backup, 1 x Thermochill PA120.4, 1 x Laing DDC 18w with Leaking XSPC Reservoir Top, 1 x Watercool Heatkiller Rev 3, Copper CPU Block, 1 x 1366 Backplate, 16 x Yate Loon D12SH-12

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverbullit:

Hur många kablar är det? Är det en hel sats med "TtMod Sleeve Cables - Rainbow"?

Nej, endast 3 st.
2 st till moderkortet och en 8-pin till grafikkort

Permalänk
Medlem

Försökte lägga in lite riktpriser i annonsen men allt verkar inte visas.

Satte ett köp-nu på all vattenkylning till 2000kr
Riktpriser delar vattenkylning
rad 120mm, 200kr
rad 240mm, 300kr
rad 360mm, 400kr
Pump/res-kombo, 600 kr
CPU-block, 300kr
Samtliga fittings & adaptrar (23 st), 600kr

KÖP NU för GTX1070 med vattenblock, backplate och originalkylare: 2500kr

Permalänk
Medlem

Kan du tänka dig att sälja endast pump res combo?

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Medlem

@ArcliteRX:
Kan eventuellt funka om jag får några bud på iaf några fler prylar av vattenkylningen.
Annars kommer jag sitta med an massa 45/90-graders kvar

Inte sugen på allt då? I så fall så får du gärna ge ett bud under mitt köp-nu så kan jag fundera på det

Permalänk
Medlem

KÖP NU 2000kr för all vattenkylning betalar Begard pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av marekwitkowski:

KÖP NU 2000kr för all vattenkylning betalar Begard pris

Noterat och sålt!
Börjar riva ikväll

Skickar PM

Permalänk
Medlem

riv inte kanske jag köper hela burken

Permalänk
Medlem
Skrivet av marekwitkowski:

riv inte kanske jag köper hela burken

OK, jag lägger undan skruvmejseln ett tag
Observera dock att jag tänkte behålla PSU och minnen till nästa burk...fast om du behöver det också så kan vi säkert lösa det

Permalänk
Medlem

jag skulle behöva köpa allt utom processor och moderkort för jag har det redan. kan hämta.
kan swisha det jag redan har köpt. skicka pm tilll mig. har inte bråttom men kan hämta imorgon kväll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av marekwitkowski:

jag skulle behöva köpa allt utom processor och moderkort för jag har det redan. kan hämta.
kan swisha det jag redan har köpt. skicka pm tilll mig. har inte bråttom men kan hämta imorgon kväll!

Det tycker jag du kan göra så kan jag köpa processorn

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Medlem

Chassi och vattenkylning sålt till @marekwitkowski

Resten finns kvar

Kan tillägga att block+backplate till grafikkortet kan säljas löst.

Permalänk

@Poberg: Hur ligger det med kablarna? Tänk att städa min dator under veckan så tänk att passa på om det går.

Visa signatur

Min Burk: CPU: Ryzen 2700X, CPU kylare: be quiet! Dark Rock Pro 4, GPU: ASUS ROG Strix RTX 3080, MOBO: Asus ROG Strix X470-F gaming, Case: Corsair Carbide 275R TG, Lagring: 4.5 TB av bara SSD:er

Permalänk
Medlem
Skrivet av sameclick:

@Poberg: Hur ligger det med kablarna? Tänk att städa min dator under veckan så tänk att passa på om det går.

Oh, sorry - missade det.
Du kan få dem för 200kr.
Vi tar resten i PM