Permalänk
Medlem

Mekanisk lågprofil, sticky spacebar

Har haft ett G915 i 3 veckor typ, magiskt tangentbord öht men idag av nån jävla orsak så har spacebar börjat fastna i botten ibland och studsar inte upp som den ska, enormt irriterande. Det går att ta av capsen men jag har ingen aning om vad jag ska titta efter.

Någon som har erfarenhet av sticky keys och har löst det? Tar jag av capen så funkar själva brytaren som den ska, det är de där två balansbitarna på sidan som fastnar. Är det skit i dem? Kommer man åt det på något vettigt sätt?

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem

@Masyve: Ingen erfarenhet av lågprofilsswitchar men den där stabiliseraren ser ut att vara väldigt lik en vanlig "clip in" stabiliserare.

Om du trycker med typ en tandpetare eller försiktigt (för att inte repa nåt) med en liten skruvmejsel här:

Så borde du få loss den och kan se ifall du fått in lite smuts/damm eller nåt. Diska med diskmedel och om du har/vill smörj med nåt smörmedel, så blir den lite behagligare att använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phedd:

@Masyve: Ingen erfarenhet av lågprofilsswitchar men den där stabiliseraren ser ut att vara väldigt lik en vanlig "clip in" stabiliserare.

Om du trycker med typ en tandpetare eller försiktigt (för att inte repa nåt) med en liten skruvmejsel här:
https://i.imgur.com/0fT2ZqB.jpg

Så borde du få loss den och kan se ifall du fått in lite smuts/damm eller nåt. Diska med diskmedel och om du har/vill smörj med nåt smörmedel, så blir den lite behagligare att använda.

Hjälte... Det löste problemet. Tack!

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!