Permalänk
Avstängd

Orolig inför snar framtid...

Den största oron jag har just nu, då jag har haft oerhörd tur med coronaviruset bland nära och kära, och klimatet är ett långsiktigt problem för min egen del, så är det just med upptrappningen hos Nalle Puh-partiet: https://www.dagensps.se/nyheter/kina-mobiliserar-for-worst-ca...

Tyvärr upplever jag just nu att Tredje Världskriget och det allra första kärnvapenkriget står och knackar på dörren om några månader i värsta fall. Som tur var är jag barnfri och snart trillar även vår äldsta hund på 14 år av pinnen som jag vuxit upp större delen av mitt liv med.

Jag hade önskat att jag kunde ha tagit ut mina påtvingade pensionspengar eftersom jag är rätt säker på att jag aldrig kmr att få ta del av dem om cirka 34 år. Jag skulle inte ha råkat klickat in mig på Expressen och Google Nyheter där Domedagsnyheterna presenteras.

Virus och klimatproblem är så långsiktiga medan kärnvapenkrig tar bara ett par timmar. Frågan är vilket land som är galnast nog att använda det i detta fall: USA, Kina, Ryssland? Nordkoreas kärnvapenspetsar tror jag är på gymnasienivå så de lär inte komma långt.

Ajja, ska käka middag nu och roa mig istället med Twitch Streams. Siktar på att gibba Warzone imorrn med random folk på Geeks Discord! ^_^

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Inaktiv

Ta ett glas oboy och softa framför datorn du.

Permalänk
Medlem

Vad får dig att tro att det ska bli ett kärnvapenkrig?

Permalänk
Medlem

Kinas ekonomi är extremt beroende av att de har rika länder att sälja allt de producerar till. Efter ett kärnvapenkrig finns det inte några kunder kvar.

Du kan slappna av.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem

Ingen av dem kommer börja leka med kärnvapen. Men kan dock klargöra att de här spelreglerna som är uppsatta kring hur krig får utföras flyger ut genom fönstret samma sekund som någon invaderar den andra. I slutändan är vinnaren den som sätter spelreglerna. Gällande HongKong överlag anser jag att omvärlden är för mesiga, samma sak gällande Taiwan. Ska världens politiker gå på samma trick som dom en gång gjorde med Hitler?

felstavning
Permalänk

Du är lite väl sent ute. Både usa och Ryssland hade kärnvapen 1945. Jag gissa gissa att dessa länder innan 1970 har utrotat allt mänskligt liv på jorden och detta oroar mig väldigt mycket. Visst jag hör vissa säga att kärnvapen kriget ej kommer före 1980, men jag tror dem ej.

Vissa säger att jag är sent ute, svältåren svälten 1867-69 fick folk i Norrland att tro att undergången var nära.

*edit*
Förtydligande. Mänskligheten har varit hotat väldigt länge folk har pratat om jordens undergång kommer när som helst. Som privatpersion skit i det och ha roligt, då alla andra innan har haft fel. Sedan kan man politisk stöda vissa ideer som nej till kärnvapen och annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Du är lite väl sent ute. Både usa och Ryssland hade kärnvapen 1945. Jag gissa gissa att dessa länder innan 1970 har utrotat allt mänskligt liv på jorden och detta oroar mig väldigt mycket. Visst jag hör vissa säga att kärnvapen kriget ej kommer före 1980, men jag tror dem ej.

Vissa säger att jag är sent ute, svältåren svälten 1867-69 fick folk i Norrland att tro att undergången var nära.

Nja 1868 var det södra Sverige, framförallt Småland, som blev drabbat så Norrland ska inte tro att dom var ensamma om undergångstankarna

Permalänk
Inaktiv

Stäng av nyheterna. Bara stäng av TV, dagstidningar och liknande nyhetssajter. Alla är dom beroende av din uppmärksamhet för sin relevans och affärsnytta. Det som gör att du ger dom din uppmärksamhet är det som är uppseendeväckande, väldigt ofta det då som skrämmer dig. Massmedia ger alltså en bild av verkligheten som är mycket värre än vad verkligheten egentligen är.

Jag har för länge sedan slutat titta på TV. Om jag skulle börja titta igen så mår jag dåligt av alla skrämmande nyheter, liksom av allt våldet som TV förmedlar som ren undethållning. Jag har testat. Körde i princip A/B-testning. Vill inte vara varken avtrubbad eller deppad. Så därför håller jag massmedia på armlängds avstånd. Vill inte bränna en massa energi på att oroa mig för allt möjligt bara för att det är lönsamt för någon annan att jag gör så.

Så stäng av allt det där ångestdrivande skräpet. Lyssna på sådana som Hans Rosling eller Johan Norberg. Se hur mycket som är bra, se vilka fantastiska framsteg mänskligheten har gjort de senaste decennierna, se hur mycket som faktiskt går åt rätt håll.