Permalänk

SIM kort

fått mobilen och efter en jäkla massa verifiering och lösenord hit och dit, så är nu mobilen klar, fattas bara ett SIM kort nu. vad kan ni rekommendera, telia eller halebop? eller nått annat? och hur gör man för att ens mobilnr inte ska registreras på eniro och andra "ta reda på" sidor?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Du kan jämföra abonnemangspriser på Prisjakt.

Du kan säga till din leverantör att inte ge din information till dessa tjänster.

Permalänk

på prisjakt hittade jag ingenting :/, fanns ingenting under den kategorin men det var inte riktigt priset jag var ute efter, utan mer vilken leverantör som stod för den bästa stabiliteten, alltså om det var någon som krånglade mer än någon annan, eller om det är sak samma.

ok, tack, ska tala om det för de jag beställer ifrån

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

När jag valde Halebop så var det för att jag ganska ofta reser utanför tätorter och inte behövde några större mängder mobilsurf. Nu finns inte exakt den låga variant jag kör med kvar att välja men den ligger någonstans mellan deras nuvarande Mini och 4GB.
Halebop går alltid via Telias master. Någon gång kom till och med fakturan ifrån Telia...

Permalänk
Medlem

Telia kan man kontakta angående att få väck numret, Halebop har en kryssruta vid beställning angående detta, och exempelvis Hallon har enligt utsago som default att inte dela vidare till denna typ av sidor.

Är i färd att testa Hallon med anledning av proper prissättning. Förhoppningsvis börjar även Hallon med eSIM framgent så att man kan samla sina nummer (man använder i sin mobiltelefoni) till en operatör. Hur Hallon fungerar har jag ingen aning om, men det är inga bindningstider så det är inte hela världen att pröva.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem

@dussin: Samla hur då, du menar att lagra nummer till föräldrar osv hos operatören?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CymbalCrasher:

@dussin: Samla hur då, du menar att lagra nummer till föräldrar osv hos operatören?

Samla som i att vissa enheter inte längre har SIM-kort utan är beroende av eSIM, likt den smarta klockan eller till exempel det ena av två nummer man kan ha i vissa telefoner såsom min iPhone.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av dussin:

Telia kan man kontakta angående att få väck numret, Halebop har en kryssruta vid beställning angående detta, och exempelvis Hallon har enligt utsago som default att inte dela vidare till denna typ av sidor.

Är i färd att testa Hallon med anledning av proper prissättning. Förhoppningsvis börjar även Hallon med eSIM framgent så att man kan samla sina nummer (man använder i sin mobiltelefoni) till en operatör. Hur Hallon fungerar har jag ingen aning om, men det är inga bindningstider så det är inte hela världen att pröva.

Jag tycker fördelen med dubbelsim är att du kan ha olika operatörer samtidigt. Typ mobilt bredband + halebop go, för det där enstaka gammeltelefonsamtalet man inte ringer längre. T o m mormor har ju messenger nu.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Jag tycker fördelen med dubbelsim är att du kan ha olika operatörer samtidigt. Typ mobilt bredband + halebop go, för det där enstaka gammeltelefonsamtalet man inte ringer längre. T o m mormor har ju messenger nu.

Ja, det är helt rätt att dubbelsim har en sådan fördel; möjligheten att mixa operatörer för konstant tillgänglighet om det är ens erfarenhet att det behövs.

Under alla omständigheter borde en modern operatör erbjuda eSIM.
Att skicka en QR-kod på e-post är av varierande anledningar bättre än att tillverka och frakta plastkort.

Visa signatur

Citera för svar :)

Permalänk
Medlem

I bredbandskollens app kan man se kartor med nedladdningshastigheter för respektive leverantör och telefonmodell. Har du en vanlig iphone finns det garanterat fler som testat i närheten med de vanliga leverantörerna. Kan vara värt att ha dem resultaten i åtanke.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10