Säljer i5 9600k, klarar enkelt 5ghz

Permalänk

Säljer i5 9600k, klarar enkelt 5ghz

Jag säljer här en processor i utmärkt skick. Inköpt i ett custom-bygge från inet förra året, och den klarar utan problem att överklockas till 5ghz.

Säljer pga uppgradering. Då den var en del av bygget fick jag inte originalkartongen hemskickad, men jag packar den väl och skickar med postnord.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Avstängd

Börjar med första bud på 1200kr+upphämtning om det är prioteras

Permalänk
Skrivet av TheWorldOfPC:

Börjar med första bud på 1200kr+upphämtning om det är prioteras

Ber om ursäkt om jag var otydlig men kommer inte sälja den så billigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsson90:

Ber om ursäkt om jag var otydlig men kommer inte sälja den så billigt.

FYI går den för 2199 kr på inet med spel på köpet.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

1500+frakt

Permalänk
Skrivet av dwd:

FYI går den för 2199 kr på inet med spel på köpet.

Ja kan sänka lite vid smidig affär, men knappast ner till 1200.

Permalänk
Skrivet av john_hh:

1500+frakt

Kan du tänka dig 1600 + frakt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsson90:

Kan du tänka dig 1600 + frakt?

Tyvärr

Permalänk
Skrivet av john_hh:

Synd!

Permalänk
Medlem

@john_hh: du borde testa Blocket eller Tradera, finns alltid någon som inte kan något om datordelar som köper där.

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Skrivet av Zargoz:

@john_hh: du borde testa Blocket eller Tradera, finns alltid någon som inte kan något om datordelar som köper där.

Tradera är grymt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zargoz:

@john_hh: du borde testa Blocket eller Tradera, finns alltid någon som inte kan något om datordelar som köper där.

?

Permalänk

Får man fråga vilken spänning du använde när du körde 5GHz? Testade du stabiliteten med något? Vilken typ av kylning och temp såg du?

Permalänk
Skrivet av Clint Eastwood:

Får man fråga vilken spänning du använde när du körde 5GHz? Testade du stabiliteten med något? Vilken typ av kylning och temp såg du?

Spänningen låg runt 1.35 ungefär. Jag testade prime samt körde flera omgångar 3dmark. Som varmast gick den upp i ca 80 grader, och jag använder en h100i för att kyla.

Permalänk
Skrivet av Marsson90:

Spänningen låg runt 1.35 ungefär. Jag testade prime samt körde flera omgångar 3dmark. Som varmast gick den upp i ca 80 grader, och jag använder en h100i för att kyla.

Bra där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av john_hh:

Om 1600+frakt inte är ett acceptabelt bud, trots att det är vad du angett som pris i annonsen, vad vill du att vi skall bjuda?

+bild
Permalänk
Skrivet av voxx:

Om 1600+frakt inte är ett acceptabelt bud, trots att det är vad du angett som pris i annonsen, vad vill du att vi skall bjuda?

https://i.imgur.com/rh5T2B8.png

Jag satte från början 1799 som pris, men fick bud på 1200 och 1500. Så jag ändrade till 1600 för att slippa fler sådana bud. Nu har någon budat på annonsen jag lade upp på tradera istället så den här kan lika gärna raderas.

Permalänk
Medlem

@Marsson90: 1600 är ju ett rimligt bud annars, räknar man med frakten så är det en femhundring mindre än nypris idag, och med tanke på vad som händer på den marknaden just nu så bör den gå ner i pris väldigt snart...

Lycka till!

Permalänk
Skrivet av voxx:

@Marsson90: 1600 är ju ett rimligt bud annars, räknar man med frakten så är det en femhundring mindre än nypris idag, och med tanke på vad som händer på den marknaden just nu så bör den gå ner i pris väldigt snart...

Lycka till!

Jo det är ett bra pris, men ingen ville buda det här i tråden så jag sökte mig till tradera om någon här ser tråden och vill ha processorn så kan ni buda vidare där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsson90:

Jo det är ett bra pris, men ingen ville buda det här i tråden så jag sökte mig till tradera om någon här ser tråden och vill ha processorn så kan ni buda vidare där.

Tradera tar ju hutlöst betalt för att annonsera. Om du får den såld för 1499 kr där så ska Tradera ha 150 kr av det (10 % av vad auktionen slutar på). Då är det 1350 kr som går in på ditt bankkonto när allt är klart.

Inte meningen att hijacka tråden men jag upplever att många glömmer bort detta.

Permalänk
Skrivet av psicotec:

Tradera tar ju hutlöst betalt för att annonsera. Om du får den såld för 1499 kr där så ska Tradera ha 150 kr av det (10 % av vad auktionen slutar på). Då är det 1350 kr som går in på ditt bankkonto när allt är klart.

Inte meningen att hijacka tråden men jag upplever att många glömmer bort detta.

Jepp, det är en nackdel, absolut.

Permalänk
Medlem

Såld?

Visa signatur

Fractal Design Define XL | EVGA G2 650W | Asus Rog Strix Z390-F | Intel i9 9900K | 32Gb 3000Mhz | Asus Rog Strix 1080 Ti |

Permalänk
Skrivet av tingkan:

Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsson90:

Då tycker jag att du kan ta bort annonsen

Visa signatur

Fractal Design Define XL | EVGA G2 650W | Asus Rog Strix Z390-F | Intel i9 9900K | 32Gb 3000Mhz | Asus Rog Strix 1080 Ti |