Google chrome eller microsoft edge, vad kör ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Använder du foliehatt också?

Chrome.

Tror inte några seriösa konspirations personer använder foliehatt. Mythbusters hade ett avsnitt där det undersökte detta och kom fram till att syftet att använda foliehatt var att skydda från "vågor" som skulle ta över en hjärna.. och de hittade snarare att en foliehatt koncentrerade "vågorna" än att blockera dem. Så där av min slutsats, foliehatt av!

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Skrivet av philipborg:

.På grund av att vi bestämde oss att enbart stödja Edge Chromium på jobbet så har stora delar av sveriges socialtjänst och kommunalvård påbörjat en övergång från IE11 till Edge Chromium. Så äntligen, i min åsikt över ett decennium för sent, så kommer kommunalarbetare få använda en modern webbläsare.

Hur fasiken hamnade ni här? I år 2020 menar jag..

Permalänk

Inte någon av dem, kör Pale Moon med ett antal Firefoxtillägg

Visa signatur

Ignorante

Permalänk
Ljusskygg

Nya Chromium Edge

Visa signatur
Permalänk

Kör Foxium motorn.

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@Fultomten: Det är en frågeställning från forumet vi lyfte fram eftersom det känns som en diskussion fler skulle vara intresserade av, det är alltså inte redaktionen som ställer frågan i det här fallet.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dussin:

Firefox, och använder Firefox Sync som häver in mina add-ons, inställningar, bokmärken, darkmode, osv vid ominstallation eller för att få lika på samtliga datamaskiner utan ansträngning etc.

Det är min förhoppning att affärsupplägget med frivilliga pengadonationer lever kvar så länge som möjligt så att man slipper betala med sin integritet och data.

Det tråkiga är ju också att vi idag är låst till två alternativ: Firefox eller allt annat som kör Chromium. Känns som det vore läge för lite konkurrens, nu har vi monopol, dessutom ett värre sådant än på 90-talets browserstrider.

Använder också Sync sedan det kom, otroligt smidigt! Syncar inte mod mina jobbdatorer men hade önskat en möjlighet att kunna ha ett separat sync-läge mot just jobbdatorer och liknande. Bocka ur vad som synkas fungerar nog hyffsat. Och det gör ju mailet jag klipper ihop med alla helgens sparade flikar som jag vill läsa i helgen som skickas vid hemgång fredagar också.

Permalänk
Medlem

Opera kör jag

Permalänk
Medlem

Använder Firefox som huvudapp, men Edge som 2:a app

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Opera.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Firefox. Chrome för "google appar"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crash:

Google chrome eller microsoft edge, vad kör ni? Själv kör jag firefox men har edge installerat

Ingen av dom, har aldrig kört Edge och Google produkter försöker jag undvika så mycket som möjligt.

Kör Firefox i Windows och i Linux och även Vivaldi i Linux.

Permalänk
Medlem

Primär webbläsare är Opera, i andra hand Iron och tredje Edgium.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

Jag är ju en sådan som gillar Internet Explorer.
Men detta försvinner ju allt mer och mer. På mobiltelefon och platta är det Edge och sedan Windows 10 på stationära datorn har jag bladat Explorer med Edge.

Explorer för att jag tycker det är enklare.
Edge för att jag måste... stödet för Explorer försvinner.

Men så p.g.a. denna tråd gjorde jag precis om mitt Edge till Edge Chromium och försöker sätta mig in i det nu. Får försöka göra detta till min primära webbläsare.

Är det någon som vet om man kan ändra kortkommandot för "favoriter" från "Ctrl+Shift+B" (som är en jobbig kombination att trycka) till någonting enklare (typ till "Alt+C" som Explorer...?) i Edge-webbläsaren?

Permalänk

Föredrar ursprungliga Edge utseendet, men har sedan länge kört utvecklar versionen av Microsoft Edge Chromium. Använder annars Brave på surfplatta och mobil.

Permalänk
Medlem

Bara Firefox.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zarlor:

Jag är ju en sådan som gillar Internet Explorer.
Men detta försvinner ju allt mer och mer. På mobiltelefon och platta är det Edge och sedan Windows 10 på stationära datorn har jag bladat Explorer med Edge.

Explorer för att jag tycker det är enklare.
Edge för att jag måste... stödet för Explorer försvinner.

Men så p.g.a. denna tråd gjorde jag precis om mitt Edge till Edge Chromium och försöker sätta mig in i det nu. Får försöka göra detta till min primära webbläsare.

Är det någon som vet om man kan ändra kortkommandot för "favoriter" från "Ctrl+Shift+B" (som är en jobbig kombination att trycka) till någonting enklare (typ till "Alt+C" som Explorer...?) i Edge-webbläsaren?

Vad är det som är enklare med IE11?

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk

Privat Chrome och företag Edge. Skönare att kunna dela upp favoriter.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Har på senare tid övergått mer och mer till Edge ifrån Chrome på grund av att Chrome blivit sämre med tiden.

Är bra länge sedan jag testade FireFox sist.

Permalänk
Medlem

Enbart Firefox körs här.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Jag har Opera GX mest på kul, vet inte hur länge jag kommer ha kvar den...
Firefox är det jag använder primärt. Edge har jag avinstallerat sedan länge, Chrome har jag aldrig installerat hemma.
Jag jobbar som webbtestare så på jobbet blir det förstås alla populära browsers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Google chrome eller microsoft edge, vad kör ni? Själv kör jag firefox men har edge installerat

Kör både Edge och Chrome (och även, fast mer sällan, Safari och Firefox).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Privat använder jag primärt Firefox.
Har Chrome installerat och nyttjar det de gånger jag vill casta något från datorn till teven, ett fåtal gånger per år. Chrome är även att föredra om jag ska ha videomöte via jobbets webbtjänst.
Edge har jag inte avinstallerat.

Permalänk
Medlem

Anväder både Chrome och nya Edge. Gillar verkligen Edge för den känns rappare och gränssnittet är snyggare. Dock är ju minnesanvändningen i chromium helt absurd. Med några öppna tabbar så går ju vilken maskin som helst på knäna.

Permalänk
Medlem

Någon som vet när Edge kommer till Linux?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Kör Firefox som main browser och Chrome som secondary.

Perfekt, då byter du lite då och då när du känner för att få din data insamlad av Google?

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem

Edge

Kör Edge, flesta av dina chrome extetions funkar. Sjukt nöjd, plus du aldrig har något som tar upp GB av minne utan anledning. Kan varmt rekommendera det.

Permalänk

Opera, chrome för streaming till chromecast.

Permalänk
Medlem

Brave med Chrome-addins. Funkar i 99% av fallen.

Visa signatur

AMD 2400+@210x10 -:- 9800 pro -:- Abit NF7 2.0 -:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av FattarNiInte:

Hur fasiken hamnade ni här? I år 2020 menar jag..

Vi har massor legacy kod som kräver NPAPI stöd, någonting som alla webbläsare började tag bort stödet för med undantag för IE11 & Waterfox. Tack vare IE-Mode så går det efter lite meck även att köra NPAPI plugins i Edge Chromium. Det tillåter oss att generellt ha en webbsida skriven för Chromium men där vi har legacy kod så öppnar vi ett fönster i IE-Mode.

Vi arbetar aktivt med att tag bort allt beroende på NPAPI beroende, men det är ett projekt estimerat över 100 000 arbetstimmar så det tar lite tid att uföra. Sedan att det arbetet borde påbörjats långt tidigare är någonting jag har varit frustrerad nog över för att orka tänka på.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.