Har ni kunnat tanka ner May Update till Windows 10 ännu?

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Har ni kunnat tanka ner May Update till Windows 10 ännu?

Enligt ett antal källor skulle Microsoft börja pytsa ut uppdateringen igår (25/5) men ingen av oss på kontoret har fått uppdateringen ännu.
Det brukar ju gå i vågor där de släpper på några få först och sedan fler och fler. Andra källor har sagt att det ska lanseras någon gång 26-28 Maj.

Är det någon här som fått ner den ännu? (bortsett från folk som köer Windows Insider förstås)

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Hedersmedlem

Antar att du menar 2004?

Jag har inte fått ner den iaf.

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av pv2b:

Antar att du menar 2004?

Jag har inte fått ner den iaf.

Precis:
2004 / 20H1 / May Update 2020 eller vad man nu vill kalla det

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem

Går också i väntans tider, nu får de gärna släppa den! Avvaktar till de släpper ISO:n, vill gärna blåsa rent det gamla skräpet.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Läste nånstans att den skulle komma senare för "allmänt" folk, men om man sökte uppdateringar själv så skulle den ploppa upp. Men det har inte fungerat för mig.

Permalänk
Medlem

yes kört den ett tag nu, har dock lagg i startmenyn någon anna som upplever samma sak? dock inte på mina laptops bara på min stationära...( tankade ifrån MSDN ca en vecka sedan )
annars fungerar det bra. nVidia släppte också drivers idag

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Lyckas inte få ned den står ett fel har uppstått gissar att det är överbelastat nu

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Läste nånstans att den skulle komma senare för "allmänt" folk, men om man sökte uppdateringar själv så skulle den ploppa upp. Men det har inte fungerat för mig.

jag sökte idag manuellt och den ploppa upp iaf.
Men beror kanske på vilken update man har inlagd sen innan om den ploppar upp eller ej.

Skrivet av Oneone:

yes kört den ett tag nu, har dock lagg i startmenyn någon anna som upplever samma sak? dock inte på mina laptops bara på min stationära...( tankade ifrån MSDN ca en vecka sedan )
annars fungerar det bra. nVidia släppte också drivers idag

Njä upplever inget lagg i menyn på stationär

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

kört insider previewn sen den ramlade ut i slow ringen.. funkar felfritt för mig iaf.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Dök just upp i windows update för mig.

Permalänk
Medlem

Den dök inte upp i windows update för mig. Men jag kunde ladda ner media creation tool och göra uppdateringen därifrån, tog 30-60 min. Sitter nu och försöker förstå WSL 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Enligt ett antal källor skulle Microsoft börja pytsa ut uppdateringen igår (25/5) men ingen av oss på kontoret har fått uppdateringen ännu.
Det brukar ju gå i vågor där de släpper på några få först och sedan fler och fler. Andra källor har sagt att det ska lanseras någon gång 26-28 Maj.

Är det någon här som fått ner den ännu? (bortsett från folk som köer Windows Insider förstås)

Drar ner den just nu, har nog kunnat göra det under den här dagen iallafall men först det är först nu jag har satt mig vid datorn.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av fAkkFejz:

jag sökte idag manuellt och den ploppa upp iaf.
Men beror kanske på vilken update man har inlagd sen innan om den ploppar upp eller ej.

Njä upplever inget lagg i menyn på stationär

kör du nVidia kort? hade samma problem på burken innan som också hade nVidia kort, annars är alla komponenter utbytta.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

kör du nVidia kort? hade samma problem på burken innan som också hade nVidia kort, annars är alla komponenter utbytta.

jupp nvidia

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Japp, inga konstigheter. Till datorn i signaturen.

Visa signatur

It’s more fun to compute.