Google chrome eller microsoft edge, vad kör ni?

Permalänk
Medlem

FF som primär
Chrome som sekundär ffa för att managera interna system via div webbintrface.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Chrome

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Edge,
gillar deras nya utseende plus att den drar mindre resurser än chrome.

Känns som chrome egentligen

Visa signatur

Lightsaber - Black armour - and balls!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Är nog ingen större fara. Jag har klarat mig bra med firefox de senaste åren och det tror jag nog du gör också.
Motståndet sitter väl snarare i arbetet att migrera över sina flikar och tillägg. Finns migreringshjälp - som ofta funkar men inte alltid. I know. Hassle som känns omständigt när nuvarande lösning faktiskt fungerar.

Just det, sist jag migrerade från Firefox försvann en del. En sak jag saknar med Firefox är historiken. Chrome historik är...undermålig, man får installera separata program (kanske finns någon tillägg) för att lagra riktigt gammal data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Vivaldi som huvudbrowser, Opera på mobilen.

Tvärtom här. Opera som huvudwebbläsare på dator och Vivaldi på mobilen. Edge som sekundärwebbläsare på datorn samt för att kolla på Netflix.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk

Firefox på datorn och mobilen.

Visa signatur

Intel Core i7 9700K - Corsair Hydro H100i PRO RGB
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - HyperX 32GB 3200MHz CL16
RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC
Corsair Force MP510B 960GB + BarraCuda Desktop 3TB
Corsair Carbide 275R Svart

Permalänk

Chrome
Men jag har börjat testa nya Edge eftersom man nu kan använda extensions från Chrome web store nu.
Man måste aktivera så att Edge kan använda extensions från en annan "web store" först under edge://extensions

Visa signatur

YOLO is Carpe Diem for idiots.

Permalänk
Medlem

Edge

I andra hand FF

Visa signatur

JJ2 Multiplayer
JJ2 ZStats

[1] Ryzen 5800X | 5500XT | Kingston A2000 | Lenovo G24-10 144Hz [2] Ryzen 5700G | RX 560 | WD Blue SN550 [3] Ryzen 5600G | Kingston A2000 [4] Ryzen 3600 | GT 740 | 850 EVO [5] Ryzen 3600 | Geforce 405 | 850 EVO (alla är i bruk)

Permalänk
Medlem
Skrivet av YamahaDGX630:

Tycker att jag varit öppen för förslag och provat flera varianter, men faller alltid tillbaka på Chrome.

Förutom privacy, varför väljer man en annan webbläsare? T.ex. Hastighetsaspekten finns väl inte kvar längre då webbläsarna idag redan är så snabba som dom kan vara med rätt utrustning?

För min del så är det bland annat fler funktioner som lockar, exempelvis Musgesterna som finns inbyggt i Opera.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Chrome hemma. Har edge och Firefox installerat dock för test.
Chrome + Edge Chromium på jobbet. Har ofta behov av två olika browsers så för mig passar det toppen.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Chrome, I rather not be Edgy.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Firefox och sekundärt Edge Chromium då det är den enda webbläsaren vi stödjer för mjukvaran/webbsidan vi utvecklar på jobbet. Körde innan dess Firefox Nightly 64bit innan FF hade officiellt 64bit stöd och ännu tidigare innan dess så lirade jag Waterfox.

På grund av att vi bestämde oss att enbart stödja Edge Chromium på jobbet så har stora delar av sveriges socialtjänst och kommunalvård påbörjat en övergång från IE11 till Edge Chromium. Så äntligen, i min åsikt över ett decennium för sent, så kommer kommunalarbetare få använda en modern webbläsare. 😋 Hade inte Edge Chromium kommit väldigt lämpligt i tid så hade det potentiellt blivit Waterfox (orelaterat till min historia med det) som varit den enda officiellt stödja webbläsaren hos kommunerna.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Edge på mobilen och Chrome på datorn

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare

Jag kör Chrome, Firefox och Safari

Lite blandat å så

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Firefox Main, Chrome för Twitch.
Gammal vana från förr när vissa mediasaker fungera förjävligt på FF.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Vad många inte vet är att Edge skickar mer telemtri än Google Chrome.

Permalänk
Medlem

Opera på PC och Chrome på Ipados och Android.

(för övrigt är förkortningen på Firefox Fx, inte FF)

Permalänk
Inaktiv

kör dissenter som main, sedan firefox sekundär och opera för vpn.

Google har brännt allt sitt förtroende.

Permalänk
Medlem

Firefox för privat, Chrome för arbete.

Visa signatur

Test

Permalänk
Medlem

Brave, gillar att det är Open Source men inte dåligt likt FF. *Duckar

Chrome eller Vivaldi ibland när grejer inte fungerar som dom ska.

Permalänk

Opera GX primärt, Chrome för jobb

Visa signatur

main: r5 5600 4.4, 16gb, rtx 4070, 1440p165hz
tv: 4770k 4.2, 16gb, rtx 2070, 4k60hz
tv2: fx6300 4.4, 12gb, gtx 980, 1080p60hz
srv: i5 6500t, 8gb, ~15tb
ps4 slim, og xbox, amiga 500, atari st

Permalänk
Medlem

Brave

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Jag använder Firefox med egengjord userChrome.css så den ser ut exakt som jag vill.

Har varit tvungen att använda Edge för skräpsidor som inte fungerar i Firefox, typ Pearson och jag förstår inte hur människor använder den webbläsaren. Till exempel så har jag sedan typ 2010 stängt flikar i webbläsaren genom att dra tre fingrar ner på pekplattan. Det som fascinerar mig är att jag gör det genom ett macro som bara trycker knappkombinationen ctrl-w och det fungerar bokstavligen överallt annars. Att faktiskt trycka de knapparna fungerar även i Edge, men av någon orsak så interceptar Edge macrofunktionen som är inbyggd i Windows.

Också att webbsidorna ska scrollas över kanten med gummisnoddar mot sidorna är så irriterande. Bara sluta scrolla när du kommer till kanten.

Det enda jag gillar med Edge är hur responsiv scrollningen känns annars, men det går att efterlikna i Firefox genom att ända lite värden på smoothScroll i about:config.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

Opera

Har inte den här frågan ställts nyligen med "poll" ?

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem

Chrome... blev "tungare" under åren
Vill prova Edge privat. Men alla dem där Google tjänster? Hur blir det med dem?

Och sedan jobbar jag i en Google EDU kommun. All dessa pedagogiska tjänster kopplade till sin google inlogging?

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Firefox för mig och Chrome som reserv.
Blev bortskrämd av Edge när Windows 10 var rätt nytt, var ju ett skämt till webbläsare, dock man kanske ska kolla på den nu någon gång, den är ju bättre nu.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Firefox, men måste använda Edge för Twitch. De fuckade upp hårdvaruaccelerationen ett par uppdateringar tillbaka.

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.