Google chrome eller microsoft edge, vad kör ni?

Permalänk
Medlem

Google chrome eller microsoft edge, vad kör ni?

Google chrome eller microsoft edge, vad kör ni? Själv kör jag firefox men har edge installerat

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

Google chrome eller microsoft edge, vad kör ni?

båda 😄

Permalänk
Medlem

Ingetdera. Jag använder Firefox.

Permalänk
Medlem

Kör Firefox som main browser och Chrome som secondary.

Permalänk
Viking

Chrome

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

Chrome, men ska ge nya Edgen ett seriöst försök.

Permalänk
Medlem

Jag har kört Edge ett tag nu och tycker den är helt okej, gillar designen bättre än Chrome. Gillar att man kan använda tillägg som är gjorda för Chrome också.

Har svårt för Bing dock så jag använder DuckDuckGo som standard sökmotor.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Firefox och Chromium här.

Permalänk
Medlem

Firefox med massor av säkerhetstillägg, vilket gör att för att få en del sidor att funka Palemoon.
Funkar inte det, så blir det i värsta fall Edge. DuckDuckGo på alla som sökmotor.

På Androiden, RealMe 5 Pro, som används som kamera och nano-surfplatta, utan simkort, Firefox, Fennec, Firefox Focus, Edge, Private Browser men ibland måste man använda den inbyggda Browsern för att logga in på publika fria wifinät.
Alla appar förutom Browsern från ApkPure inte Google Store.

Även om Android är Google så har jag stängt av nästa alla behörigheter om det nu kan hjälpa mot deras övervakning.
Inget Google-konto! och inte Chrome. DuckduckGo att söka med.

Simkorten i nya Nokia 3310. Lumian (Windows) har jag kvar som reservtelefon.

Permalänk
Lyxfällan 🎮

Har kört Chrome som primär webbläsare i väldans massa år nu, där sekundärwebbläsaren varierat en del. Ända sedan Microsoft släppte den första publika testversionen av Edge Chromium har den agerat sekundärwebbläsare, men efter lite problem med buggar i Chrome för Mac OS de senaste månaderna har jag gått över till Edge Chromium som primär, där sekundära fortfarande är work in progress.

Funderar på att köra Safari som sekundär på Macbook Pro:n eftersom Firefox belastar processorn allt för mycket på det gamla härket, och ha Firefox som sekundär på jobbdatorn (Dell XPS 13).

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Medlem

Firefox.

Permalänk
Medlem

Själv kör jag Firefox som huvudwebbläsaren och Iridium för främst worldometers.info och mega.nz.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Vivaldi

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk

Båda, Chrome för surf, Edge för streaming.

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Rekordmedlem

FF, Chrome, Edge, Pale moon och ibland (men sällen och bara om det är ett måste) IE.
Vem kan klara sig med att bara använda en enda webbläsare, de är ju mer eller mindre lämpliga för olika saker så att använda en till allt är bara trams och fungerar dåligt.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Opera ! så klart

Visa signatur

1)Phanteks Ethoo pro /Corsair-RM750 750W 80 Plus Gold /Asus z490-p / Intel i7 10700KF @ 4,9 GHZ /Cooler Master ML240L V2 RGB/ Hyper Savage Black DDR4 4X8 3200 Mhz/ Samsung SSD 980 EVO 1Gb NVMe / Kingston SV300 240G/ Seagate 3TB 7200 rpm/ Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB EAGLE OC /AOC Agon AG271QG /Corsair K70 & M65
2) Asus Rog G752VT

Permalänk
Medlem

Varför är detta inte en omröstning? 🤔

Permalänk
Lego Master

Chrome, Opera GX, nya Edge i den ordningen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

microsoft edge

Visa signatur

Fractal Design Define R6 Svart, Corsair HX 850, Gigabyte X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5950x, Fractal Design Celsius S36, NVIDIA GeForce GTX 1080Ti, G.Skill 32 GB DDR4 3600MHz CL19 Sniper X Urban Camo, Seagate Archive 8TB, Toshiba 12 TB N300, SSD Samsung 500 GB, SSD 1TB WD Black, Asus BluRay extern, Edifier högtalare, Samsung 27¨1440p skärm, Fnatic Gear Read silent, Logitech pro x mus.

Permalänk
Medlem

Varför inte Firefox som val också? Jag kör Firefox
Sedan fanns det väl en tråd om vilken webbläsare man använde innan?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

primärt kör jag Chrome (windows, pga auto uppdateringar) och Chromium (linux). Firefox brukade vara min standard webläsare men fick under en längre period för mycket stabilitets problem med den. Börjar dock bli dags att ge den ett nytt försök. På mobilen och paddan blir det safari.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Hedersmedlem

Firefox. Och om det av någon anledning inte funkar så kör jag Chrome.

Edge är endast ett Firefox-nedladdningsverktyg för mig.

Permalänk
Medlem

nya Edge

Visa signatur

GigaByte EP35-DS3 - Intel Core 2 Quad Q6600@2.44GHz - 8GB Corsair Dominator DDR2 PC8500 - 2x500 GB Hdd- XFX Radeon HD 5870 - Antec Sonata III - Svart (500w), Thoshiba HDTV 37"

Permalänk
Medlem

Firefox, Slipp en 3e part som samlar info om dig.
Sen utbudet på tillägg <3

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Jag kör Brave, funkar kanon.

Visa signatur

REMOVE BEFORE FLIGHT

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av pjb:

Firefox med massor av säkerhetstillägg, vilket gör att för att få en del sidor att funka Palemoon.
Funkar inte det, så blir det i värsta fall Edge. DuckDuckGo på alla som sökmotor.

På Androiden, RealMe 5 Pro, som används som kamera och nano-surfplatta, utan simkort, Firefox, Fennec, Firefox Focus, Edge, Private Browser men ibland måste man använda den inbyggda Browsern för att logga in på publika fria wifinät.
Alla appar förutom Browsern från ApkPure inte Google Store.

Även om Android är Google så har jag stängt av nästa alla behörigheter om det nu kan hjälpa mot deras övervakning.
Inget Google-konto! och inte Chrome. DuckduckGo att söka med.

Simkorten i nya Nokia 3310. Lumian (Windows) har jag kvar som reservtelefon.

Använder du foliehatt också?

Chrome.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

Netscape Navigator 3.04, var ett tag sen jag uppdaterade datorn.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Firefox såklart

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Vivaldi som huvudbrowser, Opera på mobilen.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX