Google chrome eller microsoft edge, vad kör ni?

Google chrome eller microsoft edge, vad kör ni? Själv kör jag firefox men har edge installerat

Senast redigerat 2020-05-26 21:59
Skrivet av crash:

båda 😄

Ingetdera. Jag använder Firefox.

Kör Firefox som main browser och Chrome som secondary.

Chrome

Chrome, men ska ge nya Edgen ett seriöst försök.

Jag har kört Edge ett tag nu och tycker den är helt okej, gillar designen bättre än Chrome. Gillar att man kan använda tillägg som är gjorda för Chrome också.

Har svårt för Bing dock så jag använder DuckDuckGo som standard sökmotor.

Firefox och Chromium här.

Firefox med massor av säkerhetstillägg, vilket gör att för att få en del sidor att funka Palemoon.
Funkar inte det, så blir det i värsta fall Edge. DuckDuckGo på alla som sökmotor.

På Androiden, RealMe 5 Pro, som används som kamera och nano-surfplatta, utan simkort, Firefox, Fennec, Firefox Focus, Edge, Private Browser men ibland måste man använda den inbyggda Browsern för att logga in på publika fria wifinät.
Alla appar förutom Browsern från ApkPure inte Google Store.

Även om Android är Google så har jag stängt av nästa alla behörigheter om det nu kan hjälpa mot deras övervakning.
Inget Google-konto! och inte Chrome. DuckduckGo att söka med.

Simkorten i nya Nokia 3310. Lumian (Windows) har jag kvar som reservtelefon.

Har kört Chrome som primär webbläsare i väldans massa år nu, där sekundärwebbläsaren varierat en del. Ända sedan Microsoft släppte den första publika testversionen av Edge Chromium har den agerat sekundärwebbläsare, men efter lite problem med buggar i Chrome för Mac OS de senaste månaderna har jag gått över till Edge Chromium som primär, där sekundära fortfarande är work in progress.

Funderar på att köra Safari som sekundär på Macbook Pro:n eftersom Firefox belastar processorn allt för mycket på det gamla härket, och ha Firefox som sekundär på jobbdatorn (Dell XPS 13).

Firefox.

Själv kör jag Firefox som huvudwebbläsaren och Iridium för främst worldometers.info och mega.nz.

Vivaldi

Båda, Chrome för surf, Edge för streaming.

FF, Chrome, Edge, Pale moon och ibland (men sällen och bara om det är ett måste) IE.
Vem kan klara sig med att bara använda en enda webbläsare, de är ju mer eller mindre lämpliga för olika saker så att använda en till allt är bara trams och fungerar dåligt.

Opera ! så klart

Varför är detta inte en omröstning? 🤔

Chrome, Opera GX, nya Edge i den ordningen.

microsoft edge

Varför inte Firefox som val också? Jag kör Firefox
Sedan fanns det väl en tråd om vilken webbläsare man använde innan?

primärt kör jag Chrome (windows, pga auto uppdateringar) och Chromium (linux). Firefox brukade vara min standard webläsare men fick under en längre period för mycket stabilitets problem med den. Börjar dock bli dags att ge den ett nytt försök. På mobilen och paddan blir det safari.

Senast redigerat 2020-05-28 16:29

Firefox. Och om det av någon anledning inte funkar så kör jag Chrome.

Edge är endast ett Firefox-nedladdningsverktyg för mig.

nya Edge

Firefox, Slipp en 3e part som samlar info om dig.
Sen utbudet på tillägg <3

Jag kör Brave, funkar kanon.

Edge

Skrivet av pjb:

Firefox med massor av säkerhetstillägg, vilket gör att för att få en del sidor att funka Palemoon.
Funkar inte det, så blir det i värsta fall Edge. DuckDuckGo på alla som sökmotor.

På Androiden, RealMe 5 Pro, som används som kamera och nano-surfplatta, utan simkort, Firefox, Fennec, Firefox Focus, Edge, Private Browser men ibland måste man använda den inbyggda Browsern för att logga in på publika fria wifinät.
Alla appar förutom Browsern från ApkPure inte Google Store.

Även om Android är Google så har jag stängt av nästa alla behörigheter om det nu kan hjälpa mot deras övervakning.
Inget Google-konto! och inte Chrome. DuckduckGo att söka med.

Simkorten i nya Nokia 3310. Lumian (Windows) har jag kvar som reservtelefon.

Använder du foliehatt också?

Chrome.

Netscape Navigator 3.04, var ett tag sen jag uppdaterade datorn.

Firefox såklart

Vivaldi som huvudbrowser, Opera på mobilen.