Permalänk
Medlem

Intel 10900K

Tjena

Har en 10900K köpt från komplett att sälja ifall någon vill ha en. Tillgängligheten är ju inte den bästa just nu...

Frakt ingår, 5990kr ej prutbart. Vill du inte ha den så gör dig ej besvär. Kvitto finns givetvis.

Först till kvarn!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Klockade inte så bra med andra ord?

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

Du kör egen binning alltså i liten skala? Hur klockade chippet du behöll respektive det du säljer?

Permalänk
Medlem

Enda retail jag provat än så länge. Det här gjorde 5.2Ghz R15, så hade det varit en 9900K hade det varit ett rätt bra ex. Inte testat tillräckligt för att veta vad genomsnittet är än...

Permalänk
Medlem

5.2GHz kan vilken 9900k och 10900k som helst göra utan problem, rätta mig gärna om jag har fel. Frågan är väl snarare vid vilken satt volt det gäller, ej adaptive. Det är väl detta som skulle vara av intresse för eventuell köpare av en processor i andrahand eftersom volten i första hand påverkar värmeutvecklingen och hur stabilt den går vid hög klock.

Permalänk
Skrivet av Fiklm:

5.2GHz kan vilken 9900k och 10900k som helst göra utan problem, rätta mig gärna om jag har fel. Frågan är väl snarare vid vilken satt volt det gäller, ej adaptive. Det är väl detta som skulle vara av intresse för eventuell köpare av en processor i andrahand eftersom volten i första hand påverkar värmeutvecklingen och hur stabilt den går vid hög klock.

5.2 utan problem. Beror helt på vad man kör för tester.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiklm:

5.2GHz kan vilken 9900k och 10900k som helst göra utan problem, rätta mig gärna om jag har fel. Frågan är väl snarare vid vilken satt volt det gäller, ej adaptive. Det är väl detta som skulle vara av intresse för eventuell köpare av en processor i andrahand eftersom volten i första hand påverkar värmeutvecklingen och hur stabilt den går vid hög klock.

Helt fel. Har testat en hel del 9900k, inte en enda klarade cinebench i 5.2. Däremot varje 9900ks, som ju är förbinnade cpuer från Intel. Ingen 9900kscjag haft har klarat 5.3 dock.

Spänningen är meningslös att rapportera då nästan ingen mäter med multimeter ändå. Alla moderkort har olika loadlines samt att även om man mäter med multimeter kan moderkortens mätpunkter vara mer eller mindre korrekta.

Permalänk
Skrivet av Rauf:

Helt fel. Har testat en hel del 9900k, inte en enda klarade cinebench i 5.2. Däremot varje 9900ks, som ju är förbinnade cpuer från Intel. Ingen 9900kscjag haft har klarat 5.3 dock.

Spänningen är meningslös att rapportera då nästan ingen mäter med multimeter ändå. Alla moderkort har olika loadlines samt att även om man mäter med multimeter kan moderkortens mätpunkter vara mer eller mindre korrekta.

9900k som failar cb r15? Nu vart jag nyfiken och se vad min klarar av, hur många runs av cb körde du? Failade dom direkt eller körde du en loop?

Visa signatur

Build : CASE - Thermaltake View 91 | CPU - 9900K | MOBO - ASUS Maximus Hero XI Z390 | GPU - MSI 2080ti Seahawk EK X | RAM - Corsair Contrast 3466MHz CL16 32Gb| PSU - Corsair RM750X White | Kylning - EK Custom loop | M.2 - Samsung 970 EVO 1TB Samsung 970 EVO 250Gb SSD - Samsung 840 PRO 250Gb Samsung 840 EVO 250Gb

Permalänk
Medlem

Cpun är såld!