Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Blev ett par skivor från Bromma Records. Supertrevlig butik!

Omnom.

Exynos eller Snapdragon?

Är lite kluven om man ska ha en S20 eller en OnePlus 8.

Skrivet av Ario_Nuke:

Exynos eller Snapdragon?

Är lite kluven om man ska ha en S20 eller en OnePlus 8.

Exynos antar jag, eftersom den är helt vanlig svennebanan-såld. Orkade inte jump through the hoops för att få en snapdragon från Tyskland eller annat ställe. Den är fortfarande miles bättre än min gamla S9a som började bli lite trött och ledsen, plus att kameramodulen är ju ändå samma i båda versionerna. Zoomen är faktiskt riktigt nice, och att kunna ta ultrawide-bilder utan tillbehör.

Skrivet av Shudnawz:

Exynos antar jag, eftersom den är helt vanlig svennebanan-såld. Orkade inte jump through the hoops för att få en snapdragon från Tyskland eller annat ställe. Den är fortfarande miles bättre än min gamla S9a som började bli lite trött och ledsen, plus att kameramodulen är ju ändå samma i båda versionerna. Zoomen är faktiskt riktigt nice, och att kunna ta ultrawide-bilder utan tillbehör.

Modulerna är samma, men då snapdragon versionen har en bättre processor så renderar den bilderna bättre efter bilderna är tagna och därmed får du faktiskt ganska så mycket bättre bilder med snapdragon versionen. Går att se här t.ex. https://www.youtube.com/watch?v=dTAnerfsd-U

Men fortfarande en grym mobil och den är absolut bättre än din S9:a!

@Durham: Kollade videon och det är ju Exynos som är bättre på bilder

Har sedan några veckor sett en skogsmus i garaget. Detta känns ju inte så fräscht så skaffade en musskrämma. Får hoppas den gör sitt jobb så jag slipper fler ovälkomna besök

Det kom film! (4K)

Skrivet av Perrablerra:

Har sedan några veckor sett en skogsmus i garaget. Detta känns ju inte så fräscht så skaffade en musskrämma. Får hoppas den gör sitt jobb så jag slipper fler ovälkomna besök

Uppdatera gärna om resultatet 🙂 Har lite möss i stugan som kanske skulle bli bortskrämda av den där.

Skrivet av JoL_:

Uppdatera gärna om resultatet 🙂 Har lite möss i stugan som kanske skulle bli bortskrämda av den där.

Absolut

Lade en beställning i Februari på en shield, varit slut överallt. Fick till slut tag på den på nvidias hemsida.
kompletterat med en ultra hdmi kabel samt en stand för shielden.

@Perrablerra
@JoL_

Skaffa katt. Dom jagar tillomed möss utomhus och tar med in ifall det saknas. Perfekt.

>_<

Igår så köpte jag lite trall på rusta för 15 kr per platta och efter några timmar blev det...

...en enkel blompall!

Skrivet av Lagers:

Igår så köpte jag lite trall på rusta för 15 kr per platta och efter några timmar blev det...
https://i.imgur.com/iZI9DdV.jpg

...en enkel blompall!
https://i.imgur.com/EuTbgwy.jpg

Finurligt.

@Dreijer: Älskar att tänka utanför boxen Rätt nöjd ändå, från idé till klar på ca 4 timmar. Lite designfel och inga rostfria skruv, och trots ritning i huvudet och inte snickare i yrke.

Köpte även blomlådor och spaljé från IKEA, där jag kapade spaljen till två lite lägre och skruvade i lådorna. Plastlådor från ÖoB.
Bild på en av lådorna:

Skrivet av Lagers:

@Dreijer: Älskar att tänka utanför boxen Rätt nöjd ändå, från idé till klar på ca 4 timmar. Lite designfel och inga rostfria skruv, och trots ritning i huvudet och inte snickare i yrke.

Köpte även blomlådor och spaljé från IKEA, där jag kapade spaljen till två lite lägre och skruvade i lådorna. Plastlådor från ÖoB.
Bild på en av lådorna:
https://i.imgur.com/EImVLoi.jpg

Damn. Snyggt jobbat. Du lär ju kommit ganska billigt undan.

Skrivet av Dreijer:

Damn. Snyggt jobbat. Du lär ju kommit ganska billigt undan.

Tack! Blompallen kostade bara 75:- (5 plattor)
Vet inte om det andra är billigt, men blev bra iaf. IKEA blomlåda kostade 299:-/st och spaljen 179:-

Fick 3 nysläpp från Holland.
Har dem redan i 1000 bitars men kul å ha.

Och har länge funderat på en trådlös snabbladdare, slog till på denna för 99kr

@Darkie:
Rapportera gärna hur laddaren presterar! Min nya mobil (se tidigare i tråden, samma sida) stöder tydligen snabbladdning via Qi, vilket jag inte har en laddare för än.

Ny klocka! Tog bara 2 månader från Singapore, men värt väntan

Självlysande också

Dold text
Skrivet av Shudnawz:

@Perrablerra
@JoL_

Skaffa katt. Dom jagar tillomed möss utomhus och tar med in ifall det saknas. Perfekt.

>_<

Ja det hade varit mysigt. Dock bor jag i lägenhet på 5:e våningen och har garagelänga så vet inte om det hade gjort någon större skillnad. Men lyckas jag någon gång flytta till villa/radhus etc ligger katten på första plats