Bilder på ditt senaste inköp (2020) [inga produktbilder]

Permalänk
Medlem

Blev ett par skivor från Bromma Records. Supertrevlig butik!

Visa signatur

💻Legion 5 Pro | Ryzen 7 5800H | GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 2560x1600 165hz |
🎮 ASUS Rog Ally | AMD Ryzen™ Z1 Extreme | 16GB RAM | Crucial P3 2TB SSD |
📸 Sony A6400 | Alldeles för många objektiv |
📱 ASUS Zenfone 9

Permalänk
Lego Master

Omnom.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Exynos eller Snapdragon?

Är lite kluven om man ska ha en S20 eller en OnePlus 8.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Ario_Nuke:

Exynos eller Snapdragon?

Är lite kluven om man ska ha en S20 eller en OnePlus 8.

Exynos antar jag, eftersom den är helt vanlig svennebanan-såld. Orkade inte jump through the hoops för att få en snapdragon från Tyskland eller annat ställe. Den är fortfarande miles bättre än min gamla S9a som började bli lite trött och ledsen, plus att kameramodulen är ju ändå samma i båda versionerna. Zoomen är faktiskt riktigt nice, och att kunna ta ultrawide-bilder utan tillbehör.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Exynos antar jag, eftersom den är helt vanlig svennebanan-såld. Orkade inte jump through the hoops för att få en snapdragon från Tyskland eller annat ställe. Den är fortfarande miles bättre än min gamla S9a som började bli lite trött och ledsen, plus att kameramodulen är ju ändå samma i båda versionerna. Zoomen är faktiskt riktigt nice, och att kunna ta ultrawide-bilder utan tillbehör.

Modulerna är samma, men då snapdragon versionen har en bättre processor så renderar den bilderna bättre efter bilderna är tagna och därmed får du faktiskt ganska så mycket bättre bilder med snapdragon versionen. Går att se här t.ex. https://www.youtube.com/watch?v=dTAnerfsd-U

Men fortfarande en grym mobil och den är absolut bättre än din S9:a!

Permalänk
Medlem

@Durham: Kollade videon och det är ju Exynos som är bättre på bilder

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Har sedan några veckor sett en skogsmus i garaget. Detta känns ju inte så fräscht så skaffade en musskrämma. Får hoppas den gör sitt jobb så jag slipper fler ovälkomna besök

Visa signatur
Permalänk
Musikälskare

Det kom film! (4K)

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Har sedan några veckor sett en skogsmus i garaget. Detta känns ju inte så fräscht så skaffade en musskrämma. Får hoppas den gör sitt jobb så jag slipper fler ovälkomna besök

Uppdatera gärna om resultatet 🙂 Har lite möss i stugan som kanske skulle bli bortskrämda av den där.

Visa signatur

NZXT H1 | Sapphire RX 5600XT PULSE | AMD Ryzen 5 3600 | ASUS Strix X470-I | 16gb Crucial Ballistix RGB @3600MHz | Kingston A2000 500gb | Samsung 860 Evo 500gb| Samsung 840 Evo 250gb | Philips E-line 27" 1440p @75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoL_:

Uppdatera gärna om resultatet 🙂 Har lite möss i stugan som kanske skulle bli bortskrämda av den där.

Absolut

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lade en beställning i Februari på en shield, varit slut överallt. Fick till slut tag på den på nvidias hemsida.
kompletterat med en ultra hdmi kabel samt en stand för shielden.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Lego Master

@Perrablerra
@JoL_

Skaffa katt. Dom jagar tillomed möss utomhus och tar med in ifall det saknas. Perfekt.

>_<

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Igår så köpte jag lite trall på rusta för 15 kr per platta och efter några timmar blev det...

...en enkel blompall!

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Igår så köpte jag lite trall på rusta för 15 kr per platta och efter några timmar blev det...
https://i.imgur.com/iZI9DdV.jpg

...en enkel blompall!
https://i.imgur.com/EuTbgwy.jpg

Finurligt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

@Dreijer: Älskar att tänka utanför boxen Rätt nöjd ändå, från idé till klar på ca 4 timmar. Lite designfel och inga rostfria skruv, och trots ritning i huvudet och inte snickare i yrke.

Köpte även blomlådor och spaljé från IKEA, där jag kapade spaljen till två lite lägre och skruvade i lådorna. Plastlådor från ÖoB.
Bild på en av lådorna:

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

@Dreijer: Älskar att tänka utanför boxen Rätt nöjd ändå, från idé till klar på ca 4 timmar. Lite designfel och inga rostfria skruv, och trots ritning i huvudet och inte snickare i yrke.

Köpte även blomlådor och spaljé från IKEA, där jag kapade spaljen till två lite lägre och skruvade i lådorna. Plastlådor från ÖoB.
Bild på en av lådorna:
https://i.imgur.com/EImVLoi.jpg

Damn. Snyggt jobbat. Du lär ju kommit ganska billigt undan.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreijer:

Damn. Snyggt jobbat. Du lär ju kommit ganska billigt undan.

Tack! Blompallen kostade bara 75:- (5 plattor)
Vet inte om det andra är billigt, men blev bra iaf. IKEA blomlåda kostade 299:-/st och spaljen 179:-

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem

Fick 3 nysläpp från Holland.
Har dem redan i 1000 bitars men kul å ha.

Och har länge funderat på en trådlös snabbladdare, slog till på denna för 99kr

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1

Permalänk
Lego Master

@Darkie:
Rapportera gärna hur laddaren presterar! Min nya mobil (se tidigare i tråden, samma sida) stöder tydligen snabbladdning via Qi, vilket jag inte har en laddare för än.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Ny klocka! Tog bara 2 månader från Singapore, men värt väntan

Självlysande också

Dold text
Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

@Perrablerra
@JoL_

Skaffa katt. Dom jagar tillomed möss utomhus och tar med in ifall det saknas. Perfekt.

>_<

Ja det hade varit mysigt. Dock bor jag i lägenhet på 5:e våningen och har garagelänga så vet inte om det hade gjort någon större skillnad. Men lyckas jag någon gång flytta till villa/radhus etc ligger katten på första plats

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av hajvan:

Lade en beställning i Februari på en shield, varit slut överallt. Fick till slut tag på den på nvidias hemsida.
kompletterat med en ultra hdmi kabel samt en stand för shielden.

https://i.imgur.com/JGOo1To.jpg

Berätta gärna hur det går? Jag är mycket intresserad av sån där också. Ha det bra dag

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

@Dansken88:

jag köpte den primärt för att kunna streama filmer från min NAS och samtidigt få Atmos passthrough till min Atmos soundbar, och den klarar den galant.

ska testa lite mer gamestreaming så småningom.

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem

Arctic liquid freezer II, vilket monster alltså.
Statiskt satt på 70% fläkt, Svagt susande ljud utan några upp och nervarvning <3

67c max i CB
~50c MW eller liknande spel
Utan tvekan den tystaste AIO jag någonsin ägt, otroligt nöjd.

Får bli att sälja Noctua NH-U12A som satt där innan, Ingen dåligt fläkt det heller men pallade inte upp och nervarvningen och statiskt på den fläkten blev för mycket ljud eller för varmt för mig.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk

Har sett en del Gravitraxvideos på youtube och kunde inte längre motstå frestelsen att prova själv.
Bidde även en lite extern hårddisk.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Sista bitarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Exynos antar jag, eftersom den är helt vanlig svennebanan-såld. Orkade inte jump through the hoops för att få en snapdragon från Tyskland eller annat ställe. Den är fortfarande miles bättre än min gamla S9a som började bli lite trött och ledsen, plus att kameramodulen är ju ändå samma i båda versionerna. Zoomen är faktiskt riktigt nice, och att kunna ta ultrawide-bilder utan tillbehör.

Hakade upp mig på det där att batteritiden var bättre på modellerna med Snapdragon. Annars verkar Exonys-modellerna prestera bättre i tester, och i synnerhet när det gäller foton.

Vet du om autofokusproblemet är åtgärdat?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Ario_Nuke:

Hakade upp mig på det där att batteritiden var bättre på modellerna med Snapdragon. Annars verkar Exonys-modellerna prestera bättre i tester, och i synnerhet när det gäller foton.

Vet du om autofokusproblemet är åtgärdat?

Well, mer prestanda = sämre batteritid för en given storlek på batteri, så makes sense antar jag.
Nej, jag har inte följt den diskussionen speciellt väl, men det lilla jag har använt kameran har det fungerat bra. Är det i några speciella fall autofokus skulle ha problem?

EDIT:
Efter lite snabb googling verkar det som att problemet snarare har att göra med de optiska egenskaperna av de större sensorerna i Ultran, och det är svårt att trixa med fysikens lagar med mjukvara. ^^
Stora problemet verkar vara autofokus på <10cm avstånd, där de större sensorerna och därmed linserna har en längre fokallängd än så, och alltså har problem att fokusera. Meh. Känns inte riktigt som en dealbreaker för mig, och att olika sensorpaket har olika optiska egenskaper känns rätt givet.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Nu blir det Haisommer!

Permalänk
Medlem

Fick ett lass pussels jag saknade i samlingen.
Målarböckerna hade jag redan men ville ha 2 av varje.
Samt en cdrom med ett pussel program för Windows, får koppla upp min gamla burk med cdrom och testa.
La alla bilder inne i hidden för att inte göra tråden 1 mil hög.

Dold text
Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR5 | Asus 3080ti | Samsung 970 m.2 250 + 2000 + några 1tb 870s | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1