Ersätta Ruckus trådlösa accesspunkter till något bättre?

Permalänk
Medlem

Ersätta Ruckus trådlösa accesspunkter till något bättre?

Sovrums tv,n är kopplad mot Telias Arris box som är trådad mot en Ruckus enhet som trådlöst är kopplad till den andra Ruckusen. ( som är trådad mot Telia routern ) Har noterat att överföringen ofta blir störd av annan trådlös trafik? ( data drops out ) Finns det några bättre accesspunkter att köpa idag och som går att tråda i båda ”ändarna” ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LJN:

Sovrums tv,n är kopplad mot Telias Arris box som är trådad mot en Ruckus enhet som trådlöst är kopplad till den andra Ruckusen. ( som är trådad mot Telia routern ) Har noterat att överföringen ofta blir störd av annan trådlös trafik? ( data drops out ) Finns det några bättre accesspunkter att köpa idag och som går att tråda i båda ”ändarna” ?

Ruckus är bättre än de hemmaprodukter du kan köpa (om de inte är väldigt gamla). De har riktigt bra antenner och räknas väl till enterprise-klassen. Jag skulle rekommenderar att du börjar med felsökning.
Kolla om det blir bättre av att byta kanal, minska frekvensbredden, minska/öka effekten osv.

Permalänk
Medlem

Hm... Mina Ruckus är dom konsumentmodeller Telia sålde tidigare, modellerna heter VF2825 and VF2111 MediaFlexNG. Och jag gissar att dom inte tillhör Ruckus Enterprisesortiment eller? Dom går nog inte att konfigurera när det kanaler och sändareffekt mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LJN:

Hm... Mina Ruckus är dom konsumentmodeller Telia sålde tidigare, modellerna heter VF2825 and VF2111 MediaFlexNG. Och jag gissar att dom inte tillhör Ruckus Enterprisesortiment eller? Dom går nog inte att konfigurera när det kanaler och sändareffekt mm.

Ok, my bad. Då kan du glömma mitt svar...

Ruckus har en produktserie jag tycker är riktigt bra, även om jag bara jobbat med Aerohive, Cisco och Aruba i den klassen.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid testa med powerline.
Brukar fungera bra med IPTV.
Som vanligt när det gäller powerline så se till at de går att lämna tillbaka om det inte fungerar.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W

Permalänk
Medlem

Japp, har köpt ett par begagnade TP-Link tl-pa9020 kit. Får hoppas att dom fungerar hyggligt:)

Permalänk
Medlem

Nu är mina TP-Link homeplug provade, dom ger stabilt ca. 110 -120 Mbps vilket borde vara ca. 15MB/s. TV-bilden via Telia,s nya Arrisbox är stabil och bra vid direktsända kanaler. Men tv-kanaler som man kör timeshift på har pixlad bild då och då? Så jag kanske behöver mera headroom?

Skulle inte ett Mesh-kit med trådad anslutning göra jobbet? Tex. NetGear: NetGear Orbi Mini eller något annat prisvärt fabrikat?