Era multiskärmsriggar

Har det rätt fett, stylat och vackert men högra skärmen dog. nyligen :'( . Tänkte dra en skärm som motsvarar 3x27", kanske mindre. Men ni så som jag har erfarenhet av att ha flera skärmar. Jag spelar inte mycket, utan ser på youtube typ Matgeek och Matkoma samt Uppdrag Mat tittas det på så ca 5 ms kan jag leva med. Arbetar mest med konversationer och latjar med datorn såsom FC5 och Dishonored underhåller mig ca 2h i månaden (jag jobbar mkt). Vill ha iallafall 1m brett och ca 50cm högt, ju fetare desto bättre. Hög upplösning är prio. Min feta 3x 27" dog ju så du som har haft vet vad som jag bör skaffa. Budget 10k., vet att inlägget är felplacerat i ren princip men tror många här kan hjälpa mig. KRAM.

Skrivet av Viliktotr:

Har det rätt fett, stylat och vackert men högra skärmen dog. nyligen :'( . Tänkte dra en skärm som motsvarar 3x27", kanske mindre. Men ni så som jag har erfarenhet av att ha flera skärmar. Jag spelar inte mycket, utan ser på youtube typ Matgeek och Matkoma samt Uppdrag Mat tittas det på så ca 5 ms kan jag leva med. Arbetar mest med konversationer och latjar med datorn såsom FC5 och Dishonored underhåller mig ca 2h i månaden (jag jobbar mkt). Vill ha iallafall 1m brett och ca 50cm högt, ju fetare desto bättre. Hög upplösning är prio. Min feta 3x 27" dog ju så du som har haft vet vad som jag bör skaffa. Budget 10k., vet att inlägget är felplacerat i ren princip men tror många här kan hjälpa mig. KRAM.

Om snabb respons inte är viktigt så brukar tex DELL amatörfotoskärmarna vara prisvärda tycker jag. (Dock är det ju inga spelskärmar men de fungerar bra att spela på också tycker jag... )
Använder själv ett par stycken på min kontorsdator.

Skrivet av Viliktotr:

28" 4k SwedX-monitorer, från 1290:- - dock fetare kanter på dem.

45" 4K inkl väggfäste 3290:-/st https://www.swedx.se/index.php?cPath=133_1280003
hade jag haft mer utrymme och bättre ventilation så hade jag nog helt klart kunnat tänka mig plocka från den hyllan när det kommer till skärmar som mest ska vara avlastningsytor.

Här är min lilla setup.

Hoppar in i tråden i hopp om att få lite tips gällande fästen för mina skärmar.
Planen är att köra:
[27"][27"]
[49" 32:9]

Har kollat på Multibracket som verkar lösa mitt "problem" med nedan två produkter men tänkte se om någon vet någon bättre / billigare lösning.

Bas: https://www.dustinhome.se/product/5010798384/m-vesa-desktopmount-single-stand
Expansion: https://www.dustinhome.se/product/5010892620/m-vesa-desktopmount-dual-stand-expansion-kit

En fråga till ni som har fler skärmar.
Jag har en 27" med 144hz gsync blir det problem om jag skaffar en med 165, 240 eller 60 hz. dvs att alla måste gå i samma HZ den lägsta?
Vet förut att det var problem med det kanske har fixats?

Mvh

@infocus: Jag har 3 skärmar alla går i olika Hz. Om det nu var det du mena

Skrivet av RedNosE:

@infocus: Jag har 3 skärmar alla går i olika Hz. Om det nu var det du mena

jopp, vet att det var problem förut. vissste inte om det hade ändrats. men det var ju typ 3 år sedan
tack för svar.

Mvh U

Detta borde väl gå under multiskärmsriggar:
https://www.facebook.com/LinusTech/videos/445802602748854/

Min Setup

Har två skärmar. Den till vänster är den nyare av de två. Den skärmen är en ASUS 27" TUF VG27BQ (Skaffade den under black friday 2019). Den andra skärmen är en ASUS VG248QE 24" (skaffade den Augusti 2015 (samma sak med tangentbordet, datormusen och musmattan)). Hörlurarna är ett par Corsair HS60 Surround (Skaffade den för ca 3 veckor sen. Är väldigt nöjd).

PC, som syns på bilden, skaffade jag vid slutet av September 2019 (har sålt mina första pc, som jag skaffade i augusti 2015, för ca 2 veckor sedan):

I7-9700K Processor
RTX 2070 SUPER
ASUS Z390-F Gaming Moderkort
16GB RAM
1TB SSD + 1TB HDD
Arctic Freezer 34 eSports DUO Svart/Vit Luftkylare
650W 80+ Gold Nätaggregat (Corsair).

Har en asus PG279Q 1440p, tänkte köpa en till 27" skärm att ha på sidan för att surfa och kolla video. Ser det skevt ut om man köper en 27" 1080p och har bredvid eller? Det är lite prisskillnad mellan upplösningarna och jag har ju inte så höga krav i övrigt.

Hej,

har idag en 27" och vill nu kompletera med en 24" i pivot. Försöker hitta en vettig skärm men fastnar lite, jag kommer ha en på en fäste så behöver ha VESA. Försöker hitta en med så små kanter som möjligt. Är det någon som har ett hett tips?

Viktor

Skrivet av vickos:

Hej,

har idag en 27" och vill nu kompletera med en 24" i pivot. Försöker hitta en vettig skärm men fastnar lite, jag kommer ha en på en fäste så behöver ha VESA. Försöker hitta en med så små kanter som möjligt. Är det någon som har ett hett tips?

Viktor

En annan Viktor här som också skulle uppskatta lite tips gällande exakt samma sak. Gärna något man kan hitta med en liten budget också, så ingen värstingmodell.

@Viktorph:

https://www.webhallen.com/se/product/310053-Asus-TUF-VG259Q-2...

Plockade jag upp idag för att testa, den var alldeles för stor! Försöker titta på något mindre alternativ, gärna ner på 21". Men otroligt svårt att hitta något vettigt. Inser också att jag verkligen skulle vilja ha minst 1440p. Att ha 1080p sidan om en 4k känns extremt pixligt.

Så alla tips är välkommna!

@vickos:

Tack för tipset! Den såg ju ganska trevlig ut. Förstår att det kan bli skillnad om du kör 4K också. Själv kör jag bara 1080p så det bör fungera för mig. Men det kanske blir som du säger, för stort med 24".

Får nog leta någon begagnad Dell IPS istället kanske. Det känns som att man kan komma ner lite i pris då iallafall. Å andra sidan vill folk ha 1500 kr för sina gamla Asus VG248 med döda pixlar, så frågan är vad som är mest värt i slutändan. Jag har ju egentligen inget behov av två skärmar just nu, utan det är mest en "Skulle vara skönt att ha möjligheten att skuffa undan några rutor om man ska streama"-känsla för tillfället

Min setup bor i garderoben.

Senast redigerat 2020-03-23 15:18
Skrivet av Ernesto:

Snygg stol, var kommer den ifrån? (Märke, modell?)

Skrivet av SebastianT:

Snygg stol, var kommer den ifrån? (Märke, modell?)

Ikea

Skrivet av nedrans:

Har en asus PG279Q 1440p, tänkte köpa en till 27" skärm att ha på sidan för att surfa och kolla video. Ser det skevt ut om man köper en 27" 1080p och har bredvid eller? Det är lite prisskillnad mellan upplösningarna och jag har ju inte så höga krav i övrigt.

Hur kan jag ha missat denna godbit till tråd tidigare

Jag har dubbla skärmar där den ena kör i 1440 upplösning och den andra i 1080. Av någon anledning så tycker inte mina ögon om att kolla på webben och läsa text på 1440 skärmen.
Jag tycker det blir alldeles för liten text och man får anstränga sig mer?

Så absolut går det. och i mitt fall verkar det vara rätt melodi.
Eller så har jag fel inställningar på 1440 skärmen kanske?

Båda skärmarna är 27"

Lite rörigt just nu bara.

Skrivet av nedrans:

Var ett tag sedan jag läste i denna tråd och fick se ditt inlägg nu. Jag har också en PG279Q och ville ha något annat än den 24" BenQ skärm jag hade bredvid och då en 27" med samma upplösning som min Asus. Valde en Asus PB277Q som har samma upplösning och en liknande fot, dock inte IPS och hög Hz men det har ingen betydelse för mig då jag endast har Discord samt iCUE uppe på den skärmen.

Hemma kör jag med 2, 1x AOC G2460PF samt en Samsung 24 IPS 60HZ

På jobbet kör jag med 3x DELL P2317H (Inga monster, men fyller sin funktion)

Ni som har tre skärmar bredvid varandra, hur stora är era skrivbord? Är på gång att beställa ett nu men vet inte om jag borde dra till med 180cm som låter jäkla stort eller om jag bör nöjja mig med 150cm.