Hur sälja moduler i DCS?

Permalänk

Hur sälja moduler i DCS?

Hej!

Spelar inte så mkt DCS som jag tänkte och använder knappt de "finaste" modulerna jag har: Viggen och F-14 Tomcat. Jag hinner inte lära mig med mera... Så jag funderar på om man kan sälja vidare dessa på något vis? Någon som vet hur man isf gör?

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Hedersmedlem

Moduler går inte att sälja. Du får sälja hela kontot då.

Permalänk

@Shimonu: ...eller lära mig modulerna. Tycker de är så galet komplicerat bara. Borde verkligen investera i Trackhat eller något. Tror annars det gäller att specialiera sig på någon flygtyp. Men på nätet verkar alla lära in allt, något jag finner märkligt övermänskligt..haha...eller så är jag trög. Inte omöjligt. =P

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av spacedebree:

@Shimonu: ...eller lära mig modulerna. Tycker de är så galet komplicerat bara. Borde verkligen investera i Trackhat eller något. Tror annars det gäller att specialiera sig på någon flygtyp. Men på nätet verkar alla lära in allt, något jag finner märkligt övermänskligt..haha...eller så är jag trög. Inte omöjligt. =P

Tänkte föreslå det också. Jo, det är väldigt svårt att lära sig modulerna till fullo. Jag brukar lära mig så att jag kan använda dem till något vettigt. Typ använda radar och de vapen jag gillar. Flyger väl oftast i bra väder så behöver inte kunna ILS och hur man ställer in det osv. Radio kan vara krångligt att hålla koll på när det finns 2-3 st.

Det är väldigt givande när man väl lärt sig det. Flyger ofta F-18 på Through The Inferno och släpper laserguidade GBU-12, sen har man lite AIM-120 när det närmar sig fiender så man kan försvara sig. Väldigt kul. Bör kanske lära sig poden som äntligen kommit. Vore kul att slå ut luftförsvaret och kunna använda mer dumma vapen sen till exempel.

Permalänk

@spacedebree:

Jag har harvat runt i LockOn + FC3 och DCS sedan det släptes, Vill inte veta hur många timmar jag plöjt ner (samt vad all hårdvara och alla moduler kostat.. ).

För att återkoppla till komplexiteten du nämner så stämmer det till viss del. Dock efter ett tag så inser man att alla flygplan i grunden mer eller mindre fungerar på nästan samma sätt. Det som skiljer är procedurer, system mm. I slutändan är det motorer som ska startas, navigationssystem ska ska kalibreras och vapensystem som ska användas på effektivast möjliga sätt. Samtidigt är det olika sätt som används vid landning, lufttankning osv. Jag har lärt mig allt jag kan om DCS F/A-18 (tog nog säkert 6 månader +) och efter typ en timme i F-16 känns nästan allt igen på ett eller annat sätt.

Gillar du DCS men tycker det är jobbigt så är du inte ensam.. dock är det för mig svårt att spela något annat som ger mig så mycket tillbaka. Det är en form av grind som i alla spel..dock pekar väl DCS mer åt en hobby än spel kanske.

Visa signatur

"Your ad here"

Permalänk

Ok, vi tar en helt annan fråga istället: Hur många av er får upp detta när ni ska dra igång spelet? Tar 1 minut eller mer att starta för att den här skiten står och tuggar och tar resurers på något vis.

Finns någon fix för detta?

https://imgur.com/a/WYIrasi

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av spacedebree:

Ok, vi tar en helt annan fråga istället: Hur många av er får upp detta när ni ska dra igång spelet? Tar 1 minut eller mer att starta för att den här skiten står och tuggar och tar resurers på något vis.

Finns någon fix för detta?

https://imgur.com/a/WYIrasi

En workaround (snarare än fix) är att exkludera DCS-mappen från Defender. Högerklicka sköld-ikonen i systray, "view security dashboard", "Virus & threat protection", och så "manage settings" en bit ner.
Jag brukar lägga till allt som kräver mycket IO där. Det blir förstås sämre skydd, men det kan påverka laddningstider och liknande enormt. Flygsims och programmeringsrelaterade prylar framför allt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

@Thomas: Bra info där! Kan det också vara något liknande som gör att min sim plötsligt (utan egentlig anledning) dyker från fasta 60fps (vsynk på) till runt 30fps för att sen komma tillbaka? Eller är det nån annat känt problem?

Antar att du menar så här:

https://imgur.com/a/y9k0G2u

Förresten, så sker det även ofta att DCS inte svarar när jag dragit igång det. Laddningen stannar vid logotypen, sen får man force-quitta och börja om... =(

Tack för hjälpen!

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X // BeQuiet Pure Rock // ASUS TUF OC 3060 Ti // ASUS B450-F (I) // 2 x 16Gb DDR4 Kingston Fury CL16 3600 // LG 27GL83a // 512Gb Samsung 860 EVO (System) 1Tb Samsung NVMe 980 3500mb/s EVO (Övrigt) // Fractal Design Define C // Corsair K55 RGB Pro // Nån trådlös, sjavig mus från Kjell & Co. Windows 11 Home. Macbook Pro M1 13" 8/256, MacOS Sonoma

Permalänk
Hedersmedlem

Jepp, menar så.
Jag har inte mycket erfarenhet med just DCS, testade det under gratismånaden men det är ungefär allt. Jag hade stora problem med rejäla stutters i det; det kunde frysa i 2+ sekunder utan anledning ibland, och jag vet inte heller varför. Jag hade inte exkluderat det i Defender, men tror inte det är orsaken till så grova frysningar.

Varför fps:en droppar ner vet jag inte, men om du menar varför den droppar till just 30 så är det pga V-sync. Det kan lösas (så att den inte droppar lika extremt) genom att slå på triple buffering, kanske genom NVIDIA/AMD-kontrollpanelen, eller då genom att stänga av V-sync helt. Triple buffering ökar input lag en aning dock, men det kanske funkar i flygsims. I "civila" sims lär det knappast märkas något, vet inte hur det är i DCS.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200