Huawei P40 Pro: Fantastisk hårdvara med app-butik under uppbyggnad

Permalänk
Inaktiv

Hoppas P30 går ner i pris men risken är väl att fler köper den, hoppas EMUI 10 kommer snart, senast jag hörde var Juni för oss i Sverige.

Permalänk
Inaktiv

Att köpa en telefon för över 10k utan play butik & med största sannolikhet diverse kryphål för övervakning är inte lockande.
Förstår att pengarna måste in, men ytterst dåligt samarbete i min mening.

Permalänk
Administrativ avgift

@anon236072: Utan playbutik men du får huaweis butik istället samma sak som att hoppa över till ett visst äpple ... Samtidigt är Huawei 100ggr bättre på att göra ett bra OS kontra ex Samsung .. du får fortfarande Android i grunden bara packa upp om du vill kolla.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Hoppas P30 går ner i pris men risken är väl att fler köper den, hoppas EMUI 10 kommer snart, senast jag hörde var Juni för oss i Sverige.

Jo, jag köpte P30 istället blir väl den sista huawei telefonen i sverige.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Kom igen. Nu får ni sluta bumpa denna reklam. Det börjar bli löjligt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Kom igen. Nu får ni sluta bumpa denna reklam. Det börjar bli löjligt.

indeed, huawei är ett bränt varumärke i västvärlden pga USA när det kommer till mobiltelefoner, de har runt 2 miljarder kunder i kina så de kan stanna där istället

Passade på att skaffa huawei P30 när de reade ut dom på tre, 0kr i månaden för telefonen var lagom

mycket nöjd och har PLAY STORE på min telefon.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Hoppas P30 går ner i pris men risken är väl att fler köper den, hoppas EMUI 10 kommer snart, senast jag hörde var Juni för oss i Sverige.

Men vänta lite, det har väl redan släppts? Eller har jag missat något? Jag med en billigare Huawei (Nova 5t) Fick Emui 10 för ett par månader sen ungefär.

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon236072:

Att köpa en telefon för över 10k utan play butik & med största sannolikhet diverse kryphål för övervakning är inte lockande.
Förstår att pengarna måste in, men ytterst dåligt samarbete i min mening.

Fin påminnelse att ingen del av internet är rumsrent, inte ens sweclockers Men allt kan ju köpas för pengar, säkert mer än bara reklam-tester

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon236072:

Att köpa en telefon för över 10k utan play butik & med största sannolikhet diverse kryphål för övervakning är inte lockande.
Förstår att pengarna måste in, men ytterst dåligt samarbete i min mening.

Jag ser inte problemet. Huawei har betalt för ett samarbete och har fått en ärlig recension och ett ärligt test som resultat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Jag ser inte problemet. Huawei har betalt för ett samarbete och har fått en ärlig recension och ett ärligt test som resultat.

Känns lite som om att det är många medlemmar här på Sweclockers som har svårt att gå in med ett objektivt och neutralt utgångsläge gällande testet snarare än Sweclockers och testpiloterna. Varför det är så är en fråga som jag inte förstår mig på, då vi inte direkt rekommenderar köp asap, för att säga det milt.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Lite för stor och dyr men skulle nästan kunna köpa en bara för att alla klagar

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Känns lite som om att det är många medlemmar här på Sweclockers som har svårt att gå in med ett objektivt och neutralt utgångsläge gällande testet snarare än Sweclockers och testpiloterna. Varför det är så är en fråga som jag inte förstår mig på, då vi inte direkt rekommenderar köp asap, för att säga det milt.

Kanske känns svårt för läsare att se en betald recension bumpas upp på framsidan. Var är objektiviteten i det liksom? Att Huawei har de ägare och rykte de har gör inte saken bättre.

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Men vänta lite, det har väl redan släppts? Eller har jag missat något? Jag med en billigare Huawei (Nova 5t) Fick Emui 10 för ett par månader sen ungefär.

Japp, har P30 och haft emui 10 minst ett par månader kanske längre.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oliver91:

Japp, har P30 och haft emui 10 minst ett par månader kanske längre.

Till P20 Pro är de inte släppt ännu, senast jag såg var att de var flyttat fram igen till mitten av Juni, skulle släppts för flera månader sedan egentligen men dom har flyttat fram datumet flera gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Kanske känns svårt för läsare att se en betald recension bumpas upp på framsidan. Var är objektiviteten i det liksom?

Vad tjänar Huawei på att betala för att bumpa upp en artikel som ger deras P40 Pro tummen ner i slutändan, och ännu "värre" för dem en stor tumme ner för deras lösning AppGallery som täcker många fler produkter än enbart en specifik modell? All PR är inte bra PR, uttrycket till trots. Jag lämnar dig med den frågan att sova på.

Många artiklar som inte är nyheter bumpas upp, så det är inget nytt eller specifikt just här.

Men som tidigare sagt så finns det en annan plats att uttrycka frustration, ge input och förslag när det gäller hela paketeringen.

Vänliga hälsningar,
Tommy

Skrivet av anon301768:

Till P20 Pro är de inte släppt ännu, senast jag såg var att de var flyttat fram igen till mitten av Juni, skulle släppts för flera månader sedan egentligen men dom har flyttat fram datumet flera gånger.

Som jag har förstått det så är det ingen försening, utan ett missförstånd (när det kom uppgifter om uppdatering i typ mars, eller om det rent av var fel information) vid ett tillfälle. Översättningar verkar inte vara Huaweis starkaste sida så jag gissar att det skett något galet där.

Jag väntar med spänning själv på Android 10 till min P20 Pro, och det börjar närma sig nu..

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Att Google play saknas är inget större problem utan det som fick mig att reagera var att vissa appar uppenbarligen kräver Googletjänster för att fungera och jag kan inte riktigt förstå varför. Jag hade gärna sett en utveckling mot mer Googlefria appar för man kan ju vara 100% säker på att Google spionerar och därför borde de som kodar göra lite mer ansträngnnigar för att göra apparna mer "neutrala"

Antar att Google gör allt de kan för att locka utvecklare att använda Play Services, alternativt att utvecklarna är lata/bekväma och slipper implementera viss basfunktionalitet på egen hand. Synd är det, särskilt för oss som föredrar frihet från Google.

Undras om det skulle gå att trycka in microG på den här telefonen på något vis, även om det är ett fulhack förstås...

(För övrigt föredrar jag även frihet från kinesiska regimen, så Huawei m.fl. är ändå inte aktuella för min del.)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av backfeed:

Antar att Google gör allt de kan för att locka utvecklare att använda Play Services, alternativt att utvecklarna är lata/bekväma och slipper implementera viss basfunktionalitet på egen hand. Synd är det, särskilt för oss som föredrar frihet från Google.

Undras om det skulle gå att trycka in microG på den här telefonen på något vis, även om det är ett fulhack förstås...

(För övrigt föredrar jag även frihet från kinesiska regimen, så Huawei m.fl. är ändå inte aktuella för min del.)

Jag undrar om det inte vore enklare att Kina köpte uppgifter från de stora kommersiella spionorganisationerna (Google, FB och MS)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jag undrar om det inte vore enklare att Kina köpte uppgifter från de stora kommersiella spionorganisationerna (Google, FB och MS)

Ja, alltså, jag gillar ingen av dem och gör det jag kan för att minimera min exponering mot dessa (så lite Google som möjligt, totalblockering av allt vad FB heter, så lite MS som möjligt och överhuvudtaget så få amerikanska onlinetjänster som möjligt).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Hoppas P30 går ner i pris men risken är väl att fler köper den, hoppas EMUI 10 kommer snart, senast jag hörde var Juni för oss i Sverige.

Uhm, jag har P30 pro och EMUI 10 redan så kolla uppdateringarna. Bästa mobil jag haft efter bra många Samsungs

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Jag har rensat tråden, håll tråden till ämnet och inte OT-diskussioner om Kina.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krakkan:

Uhm, jag har P30 pro och EMUI 10 redan så kolla uppdateringarna. Bästa mobil jag haft efter bra många Samsungs

Som sagt till P30 har de funnits länge men till P20 kommer EMUI 10 i mitten av Juni.

Huawei has delayed the rollout of EMUI 10 for Huawei P20, P20 Pro, Mate 10, Mate 10 Pro, Mate 10 RS Porsche Design (Unlocked Models) to the end of June/mid-June/Early-June globally including the following regions:

West Europe – Mid-June 2020
Northeast Europe – Mid-June