PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Jag och polarn bet i det sura äpplet och testade både normal och ranked (2man duos) i helgen.
Tycker också det är väldigt stabilt nu! Stötte på några fuskare i normal men märkte inte av något sådant i ranked.
Frågan är om det är pga SMS-auth eller om folk bara vänter på att hacksen ska bli uppdaterade till nya patchen så de kan köra på som vanligt igen.

Hursomhelst kommer det inte bli lika mycket PUBG som tidigare enbart för att de totalt dödat vanliga duo-games för oss som vill progressa som 2 personer bara.
Sen att de tagit bort valmöjligheten att välja karta är totalt värdelöst då vi båda hatar miramar och sahnok.

Får se om de backar tillbaka på sina ändringar eller om de skiter i en stor del av sin spelarbas och kör vidare på att se till den absoluta minoriteten som fokuserar 100% på ranked squads.

Time will tell!

Folk har bett om ranked i typ 2 år så de bör vara här för att stanna.
Förhoppningsvis med lite justeringar i settings och sen ta bort sanhok för vikendi men det lär nog inte hända då ranked är menat att ta "casuals" närmare pro scenen och där är det Erangel - Miramar och Sahnok som gäller.

Jag hoppas dock på att dem inte lägger till så man får välja map.
Dem har redan alldeles för mycket olika "ques" och att lägga till 3 till är inget positivt

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Harva med bottar e ju inget vidare men frågan e hur de blir för mej å polarn. Kör uteslutande duo tpp erangel...

Visa signatur

[Chassi] Corsair Carbide Air 540 [MB] MSI Z97 Gaming 5 [CPU] Intel Core i7 4790K [RAM] Crucial BallistiX Sport 1600MHz 16GB [GFX] GeForce GTX 780 Ti SLI [PSU] Evga Supernova G2 1000w [HDD] Intel 530 180gb, Samsung 840 evo 500gb, WD green 2tb [Kylning] Custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Folk har bett om ranked i typ 2 år så de bör vara här för att stanna.
Förhoppningsvis med lite justeringar i settings och sen ta bort sanhok för vikendi men det lär nog inte hända då ranked är menat att ta "casuals" närmare pro scenen och där är det Erangel - Miramar och Sahnok som gäller.

Jag hoppas dock på att dem inte lägger till så man får välja map.
Dem har redan alldeles för mycket olika "ques" och att lägga till 3 till är inget positivt

Känner dock inte att jag haft problem med specfic map queue såvida man inte köar kl 4 på natten så ser det som ett icke-problem faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Känner dock inte att jag haft problem med specfic map queue såvida man inte köar kl 4 på natten så ser det som ett icke-problem faktiskt.

Nej kanske inte för dig, men de som vill köra en miramar t.ex mitt på dagen kommer få sitta i kö 5-10 minuter för att få ett fult game om ens de räcker.

Eller till och med vikendi: https://twitter.com/WJacky101/status/1257250810922176512

https://twitter.com/WJacky101/status/1251942036997013514

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Nej kanske inte för dig, men de som vill köra en miramar t.ex mitt på dagen kommer få sitta i kö 5-10 minuter för att få ett fult game om ens de räcker.

Eller till och med vikendi: https://twitter.com/WJacky101/status/1257250810922176512

https://twitter.com/WJacky101/status/1251942036997013514

Då är det ju bra att de har ett system nu som gynnar minoriteten.

Ser fram emot ändringar. Det kommer komma

Permalänk
Medlem

Var är botarna? Lät kul så tänkte ta en trip tillbaka in i pubg. Sprang till 16 spelare kvar då dök EN bot upp...Nästa runda spela upp till 20 spelare kvar och inga botar innan jag blev nerskjuten. WTF ska ju vara massa botar nu. Mina stats är 0 så bör svämma över av botar. Speciellt denna tid på dygnet för att fylla servrarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

@hulkenstrong: Prova Miramar... Enligt Pubglookup.com så var det ca 20 bottar i mina sologames på Erangel, medan Miramar hade över 80

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Du kan ju se efter varje game hur många bottar som var med......efter 24.00 är det som regel minst 50%. Har haft 85 bottar som värst i ett game.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

@hulkenstrong: Prova Miramar... Enligt Pubglookup.com så var det ca 20 bottar i mina sologames på Erangel, medan Miramar hade över 80

Spelade erangel sedan miramar

Skrivet av marcusOCZ:

Du kan ju se efter varje game hur många bottar som var med......efter 24.00 är det som regel minst 50%. Har haft 85 bottar som värst i ett game.

Ok får testa igen och kika på statsen. Tänkte mest efter all panik att det vore uppenbart med mycket botar utan att man behövde försöka leta upp dom och om dom var i min match eller ej.

I morse vid 7 så som sagt såg jag 1 Bot under 2 matcher som varade ca 20-25min styck.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

@hulkenstrong: Prova Miramar... Enligt Pubglookup.com så var det ca 20 bottar i mina sologames på Erangel, medan Miramar hade över 80

varför botar
det roliga är ju att spela mot andra. nu är det ju typ singelplayer. finns det något läge där det är 100% no bots?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Tycket Botsen var lite kul i början , men körde Ranked mest ... pausat till igår å prövade igen , men nä PUBG har tappat stinget
Ranked som solo vs squad e ju en utmaning , men fan man ser ju inte en gubbe förren typ 3dje cirkeln , tvingad att köra sjukt defensivt .... nä väntar till PUBG har fått ordning på sitt skit , kämpar på i Tarkov ist

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

varför botar
det roliga är ju att spela mot andra. nu är det ju typ singelplayer. finns det något läge där det är 100% no bots?

Jag håller helt med, men nu var ju frågan var de var Ranked är 0 bottar, men enbart squads, och random map...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk

Varför man inte kan välja map i Ranked, och varför man har infört botar är ju rätt uppenbart, PUBG har 32 köer, andra spela som Fortnite har 5 och Apex har 3.

Det finns inte spelare nog till att ha fler köer. Vi har ju

FPP/TPP så alla köer är x2:

Solo
duo
squad
x5 mappar (Erangel, Miramar, Sanhok, Vikendi, Karakin)

Ranked

Det är svårt att minska köerna idag tyvärr, personligen tycker jag ju dom kan ta bort TPP, Karakin och Vikendi, det hade hjälpt. Men sen finns det andra som tycker precis tvärtom istället, tar dom bort nått blir alltid någon missnöjd.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Varför man inte kan välja map i Ranked, och varför man har infört botar är ju rätt uppenbart, PUBG har 32 köer, andra spela som Fortnite har 5 och Apex har 3.

Det finns inte spelare nog till att ha fler köer. Vi har ju

FPP/TPP så alla köer är x2:

Solo
duo
squad
x5 mappar (Erangel, Miramar, Sanhok, Vikendi, Karakin)

Ranked

Det är svårt att minska köerna idag tyvärr, personligen tycker jag ju dom kan ta bort TPP, Karakin och Vikendi, det hade hjälpt. Men sen finns det andra som tycker precis tvärtom istället, tar dom bort nått blir alltid någon missnöjd.

Ja de har ju målat in sig i ett hörn genom att introducera fler och fler kartor utan att ta bort något, samtidigt som spelarbasen minskar.

Personligen tycker jag att först Miramar, Sanhok, Vikendi, Karakin och senast nya Vikendi var lite småroligt när de kom, men man går ju ändå alltid tillbaks till Erangel... Och baserat på kötiderna verkar jag inte vara ensam om det. De skulle ju kunnat ha Erangel plus en roterande karta för att konsolidera, men som du säger så kommer det alltid vara folk som blir missnöjda oavsett hur de gör

Men en ordentlig matchmaking från början hade ju gjort att de inte behövt separera i normal och ranked över huvud taget.

Så många hål i huvudet hos Bluehole. Frågan är om man ens kunnat förvalta det mycket sämre än de gjort genom åren?

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Varför man inte kan välja map i Ranked, och varför man har infört botar är ju rätt uppenbart, PUBG har 32 köer, andra spela som Fortnite har 5 och Apex har 3.

Det finns inte spelare nog till att ha fler köer. Vi har ju

FPP/TPP så alla köer är x2:

Solo
duo
squad
x5 mappar (Erangel, Miramar, Sanhok, Vikendi, Karakin)

Ranked

Det är svårt att minska köerna idag tyvärr, personligen tycker jag ju dom kan ta bort TPP, Karakin och Vikendi, det hade hjälpt. Men sen finns det andra som tycker precis tvärtom istället, tar dom bort nått blir alltid någon missnöjd.

Ja, många köer blir det... samt att jag antar att PUBGs vikande popularitet ställt till det lite också. Har ingen statistik att luta mig mot men jag antar att antalet användare gått ner i konkurrens med alla andra battle royal spel.

Det är väl inget fel att ha möjligheten att lira med bottar då det gör spelet betydligt mera nybörjarvänligt och enklare att komma in i men man måste samtidigt ge de rutinerade spelarna vad de vill ha och behöver (dvs smidig möjlighet att köra utan bottar). Som det är nu verkar teamet bakom PUBG retat upp deras fans rejält.

Spelet verkar dock klart stabilare nu vilket jag uppskattar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Du kan ju se efter varje game hur många bottar som var med......efter 24.00 är det som regel minst 50%. Har haft 85 bottar som värst i ett game.

Var exakt ser man hur många bots som var med i matchen? Jag har kollat på last match men ser inget avsnitt om hur många bots där var!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Var exakt ser man hur många bots som var med i matchen? Jag har kollat på last match men ser inget avsnitt om hur många bots där var!?

Vill också veta, hittills har jag kikat på pubglookup, men om det finns i spelet är det ju smidigare

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harbls:

Var exakt ser man hur många bots som var med i matchen? Jag har kollat på last match men ser inget avsnitt om hur många bots där var!?

Skrivet av Starric:

Vill också veta, hittills har jag kikat på pubglookup, men om det finns i spelet är det ju smidigare

https://pubg.op.gg/

Bara sök upp ditt namn så ser du vilka matcher du spelat och hur många motståndare eller lag det var i matchen. Spelar du duos och det var 100 som startade, men det står att du kom på plats 4 av 16 tex så var det 32 players av 100. Resten är bots.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

https://pubg.op.gg/

Bara sök upp ditt namn så ser du vilka matcher du spelat och hur många motståndare eller lag det var i matchen. Spelar du duos och det var 100 som startade, men det står att du kom på plats 4 av 16 tex så var det 32 players av 100. Resten är bots.

Ah okej! Fick intrycket att bot-stats skulle synas i spelet!

Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

https://pubg.op.gg/

Bara sök upp ditt namn så ser du vilka matcher du spelat och hur många motståndare eller lag det var i matchen. Spelar du duos och det var 100 som startade, men det står att du kom på plats 4 av 16 tex så var det 32 players av 100. Resten är bots.

Skrivet av Harbls:

Ah okej! Fick intrycket att bot-stats skulle synas i spelet!

Tack för svar!

Aha, Jag uppfattade det också som att det skulle finnas i spelet. Pubg.op.gg är ju samma sak som Pubglookup.com som jag redan kollat

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Att lägga till bots var droppen för mig. Heja blueballs entertainment, att dom kunde lyckas sabotera precis allt.

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Att lägga till bots var droppen för mig. Heja blueballs entertainment, att dom kunde lyckas sabotera precis allt.

Känner samma sak men det kvittade med eller utan bots. Utvecklarna hade redan tappat det. Innan de la till bottar så var det 9/10 kineser på VPN som anslöt till EU duo/squad FPP. Utan kineserna på VPN så hade detta spel varit helt dött redan för ett år sedan.

Sen rankade games - du kan vara sämsta ranken, men du möter tryhard spelare som är i högsta rank. Ser inte riktigt poängen med att spela mot folk som sitter 18 timmar om dagen för att spela PUBG och enbart PUBG. Tyvärr är det ju så att rankade PUBG används flitigt av de absolut bästa i spelet och de pissar på oss som är average. Och då är det bara orankat kvar, och där vinner man vartannat game eftersom man möter bottar.. Och spelare som inte är världsbäst.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Att jag spelar ibland med botar rör mig inte speciellt och förhoppningsvis ska detta få flera att testa att spela PUBG. Vet flera som testade lite och sedan slutade för de blev totalt dominerade av de som har spelat länge att de tappade suget. Sedan tycker jag det är lite konstigt att de "proffsen" som visar upp sina spelande på exempelvis Youtube klagar så förbannad på att det är botar som förstör och de vill ha bort dom att varför dom inte kör rankade. Kanske det har med att de vet att det kommer bli svårare att vinna och visa upp hur bra man är. Att de ska förlora lite av sitt ego om de träffar många som är lika bra som dom?
De har sagt att ska göra botarna bättre så det inte blir för pinsamt så jag hoppas det ryckte stämmer och det kommer så småning om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheCazz:

Att jag spelar ibland med botar rör mig inte speciellt och förhoppningsvis ska detta få flera att testa att spela PUBG. Vet flera som testade lite och sedan slutade för de blev totalt dominerade av de som har spelat länge att de tappade suget. Sedan tycker jag det är lite konstigt att de "proffsen" som visar upp sina spelande på exempelvis Youtube klagar så förbannad på att det är botar som förstör och de vill ha bort dom att varför dom inte kör rankade. Kanske det har med att de vet att det kommer bli svårare att vinna och visa upp hur bra man är. Att de ska förlora lite av sitt ego om de träffar många som är lika bra som dom?
De har sagt att ska göra botarna bättre så det inte blir för pinsamt så jag hoppas det ryckte stämmer och det kommer så småning om.

Jag har inget emot att dom implementerar bottar. Men gör det i ett nybörjarläge. Låt nya spelare panga på bottar och lära sig känna kartorna. När dom är redo, ut på riktiga fältet. Finns ingen som helst tillfredsställelse eller nerv att panga mot bottar tycker jag.
Sen är dom allra flesta frustrerade över att det inte går att lira solo och duo i ranked. Jag undviker bottar, ger mig absolut ingenting.
Jag och en kamrat som pangar duo åker på så innehelsike med pisk när vi måste spela mot squads. Vi är totalt chanslösa mot 3-4 gubbar. Vilket gör spelet skittråkigt och patchen till en total katastrof.
Sen tycker jag cirklarna går lite för fort i ranked. Väldigt svårt att spela kant. Alldeles för kort om tid att panga sig in i nästa cirkel om den slår lite fel.

Permalänk
Medlem

Att det ska kunna köra duo eller single i rankning så borde de komma tror jag så de som vill inte köra mot botar och amatörer kan köra rankning.

Permalänk
Skrivet av REWplayFF:

Jag har inget emot att dom implementerar bottar. Men gör det i ett nybörjarläge. Låt nya spelare panga på bottar och lära sig känna kartorna. När dom är redo, ut på riktiga fältet. Finns ingen som helst tillfredsställelse eller nerv att panga mot bottar tycker jag.
Sen är dom allra flesta frustrerade över att det inte går att lira solo och duo i ranked. Jag undviker bottar, ger mig absolut ingenting.
Jag och en kamrat som pangar duo åker på så innehelsike med pisk när vi måste spela mot squads. Vi är totalt chanslösa mot 3-4 gubbar. Vilket gör spelet skittråkigt och patchen till en total katastrof.
Sen tycker jag cirklarna går lite för fort i ranked. Väldigt svårt att spela kant. Alldeles för kort om tid att panga sig in i nästa cirkel om den slår lite fel.

Ja ranked är ju mer som comp-settings, eller som Fuzzface sa, om normal är 0 och comp är 100, så är ranked ungefär 75, när det kommer till loot och cirkelhastigneter mm.

Och ja, visst kan man ha ett nybörjarläge, men, redan nu har vi 32 olika köer, spelarna räcker inte till. Och ska man även ha single och duo i ranked, så blir det 4 köer till (FPP/TPP) i varje kö.

Tycker personligen dom skulle ta bort TPP helt, så att köerna halveras...

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Ja ranked är ju mer som comp-settings, eller som Fuzzface sa, om normal är 0 och comp är 100, så är ranked ungefär 75, när det kommer till loot och cirkelhastigneter mm.

Och ja, visst kan man ha ett nybörjarläge, men, redan nu har vi 32 olika köer, spelarna räcker inte till. Och ska man även ha single och duo i ranked, så blir det 4 köer till (FPP/TPP) i varje kö.

Tycker personligen dom skulle ta bort TPP helt, så att köerna halveras...

Jag tycker dom borde köra som tidigare men med valmöjligheten att köra om rankingpoäng eller inte. Vill du leka cowboysare och panga på allt som rör sig så gör det med eller utan rankingpoäng. Vill du köra om rankingpoäng kanske du spelar lite annorlunda. Lägg sedan till ett nybörjarläge med bottar.

Permalänk

Jag tycker faktiskt det är OK med botar, dom har hjälpt mycket att ändra mitt spelsätt, vilket lett till att jag tycker jag spelar bättre, kom tex. på en andraplats när vi körde 2-man squad i Ranked, och det tror jag inte jag klarat om jag spelat som förut.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av pekkasteele:

Jag tycker faktiskt det är OK med botar, dom har hjälpt mycket att ändra mitt spelsätt, vilket lett till att jag tycker jag spelar bättre, kom tex. på en andraplats när vi körde 2-man squad i Ranked, och det tror jag inte jag klarat om jag spelat som förut.

Det är definitivt mera nybörjarvänligt men förstår också att det retar gallfeber på en del.

Kul och bra varje fall att PUBG fortfarande lever, skulle verkligen hata att se det överlägset bästa battle royal spelet dö ut pga att barnen spelar Fortnite.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av makatech:

Det är definitivt mera nybörjarvänligt men förstår också att det retar gallfeber på en del.

Jupp. Jag har inte spelat på år och dar, och även innan jag lade PUBG på hyllan var jag knappast nån mästerspelare. Sist jag installerade och provade, så fick jag storspö per omgående.
Att spela mot botar kan vara en middleground nu när väldigt många är väldigt bra, till en sådan nivå att jag inte har en chans att bli bättre eftersom jag bara stendör utan att ha en aning om hur eller varför.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield