Söker en hyfsat billig speldator

Söker en hyfsat billig speldator

Hej,

Söker en speldator som inte är för dyr. Mellan 3000-6000kr.

Bor i borås, har ingen bil så vore fint om du bodde nära och kunde leverera för en peng.

Läs hela annonsen här

Det är inte min dator, men kanske den passar

https://www.blocket.se/annons/alvsborg/speldator___intel_6600...

Skrivet av MickeBoy:

Inte i närheten av att vara värd 6900 kronor så rekomenderar TS att inte göra det.

Skrivet av afarski:

Inte i närheten av att vara värd 6900 kronor så rekomenderar TS att inte göra det.

Håller med!

Skrivet av afarski:

Skrivet av Nios:

Håller med!

Köper ni alltid till utsatt pris? Det går att pruta!

Skrivet av tBiorrith:

Jadu, hur skulle du känna om man prutade cirke 30-40 procent av en vara du försöker sälja?

Skrivet av tBiorrith:

Går inte att pruta så mycket att det skulle vara värt att köpa den

Runt 5000 tycker jag inte borde vara allt för dåligt pris för att ta blocket datorn ^^
Om det nu går pruta ner det 1900kr ^^

Man ser ännu 6600k för runt 800-1000kr, Mobo för 500,gpu 2000, fint nätagg och chassi samt bra cpu kylare och ssd.

Jag sitter på följande:

Intel Core i5-9600KF
Gigabyte Z390 AORUS ELITE
Asus ROG STRIX GTX 1060 6GB
HyperX Predator 16GB (8x2) DDR4 3200MHz
Samsung SSD 970 EVO 500GB NVMe M.2
Corsair RM650X nätaggregat
Phanteks Eclipse P300 Chassi
6 st fläktar, optimalt luftflöde.

Samtliga komponenter är köpta på NetOnNet och Komplett.se för drygt ett år sedan. Kvitto finns på allt.

Skrivet av afarski:

Skrivet av afarski:

Jadu, hur skulle du känna om man prutade cirke 30-40 procent av en vara du försöker sälja?

Mina tankar med förslaget var:
1. Att köpa datorn till ett för TS rimligt pris. Från köpes-annonsen så framgår det inte om skärm o.s.v. ska ingå i köpet. Men jag själv brukar försöka pruta om jag anser att priset är orimligt. Ibland går det bra, ibland inte, men det kostar inget att försöka.
2. Det var den enda som var rimlig få fram på blocket som också fanns i Borås. Dessutom kunde säljaren tänka sig att köra hem och det skulle ju passa TS bra.