Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Tuda:

@Dunder: Det lär inte bli något. Alternativt digitalt

Jag skulle tippa på att de skjuter fram det om det tänkta datumet inte går att hålla. Att det ställs in eller endast blir digitalt ser jag som extremt osannolikt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dunder:

Jag skulle tippa på att de skjuter fram det om det tänkta datumet inte går att hålla. Att det ställs in eller endast blir digitalt ser jag som extremt osannolikt.

Säg inte det inte. CS:GO ESL Season 11-finalen och dess slutspel kördes helt digitalt. Om något tycker jag eSports borde få ett rejält uppsving under dessa tider.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av AplAy:

Säg inte det inte. CS:GO ESL Season 11-finalen och dess slutspel kördes helt digitalt. Om något tycker jag eSports borde få ett rejält uppsving under dessa tider.

The International är mycket, mycket större än ESL. Det är Valve:s enda möjlighet under året att dels marknadsföra DotA för en bredare publik, och dels visa att de är "störst och bäst".

Ställs det in eller görs digitalt så försvinner också en stor inkomst i form av biljetter och försäljning av prylar.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

The International är mycket, mycket större än ESL. Det är Valve:s enda möjlighet under året att dels marknadsföra DotA för en bredare publik, och dels visa att de är "störst och bäst".

Ställs det in eller görs digitalt så försvinner också en stor inkomst i form av biljetter och försäljning av prylar.

Håller med. Känns osannolikt att de skulle digitalisera det helt och hållet.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Keeper of Traditions

TI10 har blivit framskjutet till (antagligen) 2021. Tråkigt, men behövligt.

http://blog.dota2.com/2020/04/the-international-2/

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

TI10 har blivit framskjutet till (antagligen) 2021. Tråkigt, men behövligt.

http://blog.dota2.com/2020/04/the-international-2/

Det var väntat. Frågan är om vi får något annat istället? Kanske en online-turnering från Valve?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Alotiat:

Det var väntat. Frågan är om vi får något annat istället? Kanske en online-turnering från Valve?

Vi får i alla fall Battle pass snart, bara ett par veckor försenat, de kanske gör något nytt där.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dunder:

Vi får i alla fall Battle pass snart, bara ett par veckor försenat, de kanske gör något nytt där.

Och nu är det släppt!

Servrarna gick dock under...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns ett slutdatum? Eller kör de tills vidare?

Permalänk
Medlem

Någon som skapar ett SWEC guild? hoppar gärna med i guild + discord.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Jag kommer spela en del Turbo under de närmaste veckorna, även det nya eventet när det släpps. Om någon vill köra tillsammans så får ni gärna skicka PM med er Steam Jag kan väl nämna att jag spelat sedan Dota 1, så har ganska mycket erfarenhet.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dunder:

Jag skulle tippa på att de skjuter fram det om det tänkta datumet inte går att hålla. Att det ställs in eller endast blir digitalt ser jag som extremt osannolikt.

Digitalt är inte ens med på kartan!

Permalänk
Medlem

Någon här som letar folk att spela med? Så jäkla trist att nöta rankade matcher solo.
Är archon rankad nu men var ancient innan jag tog en pause från dota.

Permalänk
Medlem

Spelar folk här Dota fortfarande? Har inte spelat på flera år men har titta en massa. Skulle vara kul att lira lite med vettigt folk.

Permalänk
Skrivet av Daast:

Någon här som letar folk att spela med? Så jäkla trist att nöta rankade matcher solo.
Är archon rankad nu men var ancient innan jag tog en pause från dota.

Jag letar folk att spela med

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det finns kartor/spellägen där man kan jämföra builds/testa dps?

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Någon som vet om det finns kartor/spellägen där man kan jämföra builds/testa dps?

Gå in på valfri hero -> Demo hero. Finns en dummy där man kan attackera, som också mäter DPS!

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Birkus:

Gå in på valfri hero -> Demo hero. Finns en dummy där man kan attackera, som också mäter DPS!

Alltså demat gubbar har man ju gjort ett antal gånger. Har helt missat att det finns en dummy med dps-mätare... (brukar bara spawna någon random fiende att slå på).

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem

Någon som kan spela? Ligger servern nere eller bara jag som har problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extol:

Någon som kan spela? Ligger servern nere eller bara jag som har problem?

Har inga probelm nu ikväll så hoppas det löste sig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av popklubb:

Har inga probelm nu ikväll så hoppas det löste sig!

Löste sig, var servrarna som låg nere många timmar igår