Twitch Prime i Sverige en möjlighet idag?

Permalänk

Twitch Prime i Sverige en möjlighet idag?

God morgon folket.
Kikade för något år sedan OM och HUR man kunde skapa "uppgradera" sin twitch profil till Twitch Prime via länka sitt Amazon Prime konto om man bor utanför US - som Sverige i mitt fall.

Jag hittade guider på youtube (Och som vanligt är det i princip scam på något sätt) så fortsätte söka och hitta en förklaring som för mig hade ben att stå på men var kanske inte fullt laglig hela vägen igenom. Minns inte exakt vad som krävdes enligt den vilket är lite synd.

Så nu tänkte jag fråga här och några år senare, vet någon om man kan få Twitch Prime på svenskt IP också?

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Unbalanced: Jag har haft Prime sen man fick erbjudande att kombinera det med amazon tv. Har inte gjort något speciellt utan det förnyas automatiskt månad för månad via Applestore 🤔

Edit: det kan ju vara så att man har begränsat det i efterhand, men vad jag kommer ihåg ska väl alla länder som har tillgång till amazon prime ha twitch prime?

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Mig har det funkat för från start (~1.5-2 år), utan att ha gjort något speciellt. Har även avslutat Prime kontot och startat upp det på nytt ett par gånger de senaste åren.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|