Noctua introducerar svart Chromax-version av kylaren NH-U12A

Permalänk
Melding Plague

Noctua introducerar svart Chromax-version av kylaren NH-U12A

Det brunbeiga färgschemat för populära Noctua-kylaren NH-U12A får sällskap av en svart Chromax-variant efter sommaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om jag någonsin byter ut min Noctua u14s så blir det en svart Noctua av större modell

Permalänk
Medlem

Har en extra av dom bruna liggande och en i burken av u12a.
Ruskigt bra fläktar men med dyra prislappar.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Roligt prispåslag för svart färg med +250kr. Så är det på DH-15 i alla fall.

Permalänk
Medlem

Betyder detta att man kan köpa fläktarna svarta separat oxå?

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk

Jaaa! Nu saknas bara en 140mm-variant av NF-A12x25, också helst i svart. De har haft enorma problem med att få fram denna på grund av det ytterst lilla avståndet mellan fläktbladen och ramen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Så vacker! Aldrig gillat Noctuas brunbeiga design även om jag inte ens har ett chassi med fönster Bara känslan av det brunbeiga får en att avstå (och det saftiga priset såklart).

Visa signatur

Ryzen 7 5700X | MSI GeForce RTX 4070 12GB VENTUS 3X OC | MSI MPG B550 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz | Samsung 970 EVO m.2 1 TB | Samsung 860 EVO 250 GB | Toshiba P300 2TB | Sabaj DA3 | Sennheiser HD 490 Pro

Permalänk
Medlem

Den ser så kompakt och fin ut om man är van vid att brottas med de största modellerna. Färgen kommer ganska långt ner på prioritetslistan, så länge det inte är RGB för då blir det ett minus.

Permalänk
Medlem

Haha finns det ens någon som uppskattar den brunbeigea färgen?
Har dem i mitt chassi men då har jag inget fönster heller.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk

Jag sålde direkt dom bruna och satte dit dessa. Ingen skillnad i temp.

https://www.inet.se/produkt/5320974/be-quiet-pure-wings-2-120...

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem

Betyder det här att fläktarna A12x25 även kommer att komma i svart?
Det borde det göra.
NH-U12S fanns ju redan i svart men den hade de lite sämre fläktarna.

Visa signatur

Ghost S1 || Asrock Phantom Gaming Z390 || 9900KF || Corsair 32GB@3400MHz CL16/1.45volt || Intel 660p 1gb || Corsair sf600 || RTX 4070 Inno3d 2x|| Asus PG279QM

Macbook pro 14 M1

Permalänk

Det skilde faktiskt över 300 spänn i lägsta pris på brun och svart version när jag skulle köpa min NH-D15. Den svarta är otroligt snygg så det var riktigt nära att jag föll för frestelsen av lite extra kapitalförstöring.

Men dels för att jag inte kommer ha möjligheten att se in i kabinettet, och dels för att jag är en av dom som oxo gillar den bruna (bara lite mindre) så blev det 300 kronor över att ödsla på något annat denna gången.

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem

Den stora grejen med just kylaren NH-U12A är ju fläkten NF-A12x25, vad jag vet så finns den enbart i 120mm brun/beige och inte som svart chroma fläkt. Har Noctua nu tagit fram fläkten i svart blir det ju lyckat, men kör de bara på med sina vanliga chroma fläktar faller ju hela nyttan med kylaren.

Och som andra, väntar ivrigt på en 140mm modell av NF-A12x25 fläkten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

Betyder detta att man kan köpa fläktarna svarta separat oxå?

Noctua NF-A15 HS-PWM chromax.black.swap

https://www.inet.se/produkt/6308914/noctua-nf-a15-hs-pwm-chro...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Skrivet av Wolfkin:

Den stora grejen med just kylaren NH-U12A är ju fläkten NF-A12x25, vad jag vet så finns den enbart i 120mm brun/beige och inte som svart chroma fläkt. Har Noctua nu tagit fram fläkten i svart blir det ju lyckat, men kör de bara på med sina vanliga chroma fläktar faller ju hela nyttan med kylaren.

Och som andra, väntar ivrigt på en 140mm modell av NF-A12x25 fläkten.

Tror den fläkten släpptes som svart/grå till slut! 🙂

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

@sp1k3n:

jag behöver 120 till radiator..

det sägs att deras a12 är riktig bra tryck

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

@sp1k3n:

jag behöver 120 till radiator..

det sägs att deras a12 är riktig bra tryck

Den här är 120x25 mm men om det passar för ditt ändamål kan bara du själv avgöra. Har själv 2 st av den jag länkade till här ovanför, på en Noctua NH-U14S och det fungerar kanon kopplat som push-pull.

Noctua NF-F12 PWM chromax.black.swap
https://www.inet.se/produkt/5320459/noctua-nf-f12-pwm-chromax...

Sen finns ju den här också som är 120x15 mm:

Noctua NF-A12x15 PWM Chromax black swap
https://www.inet.se/produkt/5322913/noctua-nf-a12x15-pwm-chro...

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Take my money!!!

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Mycket goda nyheter! Detta har man ju väntat på sen U12A lanserades.
Mest av allt längtar jag efter svarta versioner av NF-A12x25, som ju lär bli verklighet i o m detta. Det är riktigt goda nyheter.

Det händer en hel del i Noctuas labb, men som vanligt går det inte särskilt fort. Kvalitet tar tid, uppenbarligen.
De har bekräftat till mig att de jobbar på en TR4-version av NH-D15 t.ex. men vill inte säga mer än att de hoppas på slutet av året. Vi får väl se.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED

Permalänk
Medlem

Gött, skickade en frågan till Noctua om deras nya 120mm fläktar kommer i svart, fick som svar att det kommer Q3 i år så det verkar stämma

Permalänk
Medlem

@sp1k3n:

ja jag hade tänkt att köpa såna när jag slutför sista delen av min vattenkylning då jag kör den bruna fläktar av f12.

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Men.... om de inte är bruna och jättefula, hur ska då folk veta att jag lagt för mycket pengar på fläktar?!?

Permalänk

Noctua-brun är som Ferrari-röd! Färgen kostar!
Ingen vill väl se en ljusgrön Hammond B3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hammonder:

Noctua-brun är som Ferrari-röd! Färgen kostar!
Ingen vill väl se en ljusgrön Hammond B3...

Fast svarta är markant dyrare än vanliga Noctua-brun. Så internt hos Noctua är brun "budget" modellen. ; )

Permalänk
Medlem

Det blir fortsatt brunbeige för mig! Klassiskt!

Permalänk
Skrivet av Fulci:

Fast svarta är markant dyrare än vanliga Noctua-brun. Så internt hos Noctua är brun "budget" modellen. ; )

Nej, brun är mellanklassen. Den grå är budget.

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!