75% m/ bruna brytare - Nästintill omöjligt att hitta?

Permalänk

75% m/ bruna brytare - Nästintill omöjligt att hitta?

Hej,
Har ett tag varit på jakt efter ett nytt tangentbord och hittat att det är ett 75% tangentbord med US-layout (med bruna brytare) jag är ute efter. Trodde att det bara skulle vara och hitta det bästa alternativet, men nu verkar jag ha problem att ens hitta ett enda som går att köpa här till Sverige.

Då jag letar efter US-layout tänkte jag att jag borde ha många internationella sajter att välja mellan, men de flesta tangentbord jag hittar verkar vara "currently unavailable" eller "out of stock". Har haft svårt att hitta ex. Vortex Race3/Vortex Tab75, DREVO Excalibur, etc. någonstans. Inte ens custom kits verkar gå att hitta, vad jag har sett.

Ska tilläggas att jag har hittat några få helsvarta, men skulle gärna vilja ha något som inte är helsvart. Det mesta funkar annars (gråa, blandade färger, vitt, etc).

Till en början hade jag tänkt att budget ligger runt 1000:-, men med tanke på det skrala utbudet kan jag tänka mig att höja den vid rätt tangentbord. Finns några få amerikanska sajter som säljer, men frakten (+ ev. tull) gör det väldigt dyrt.

Om någon har något bra tips skulle det glädja mycket.
Tack på förhand

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag köpte ett Vortex 75 med bruna brytare från maxgaming, förvisso trådlöst vilket kanske inte är det du eftersöker

https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/tab-75-double-sho...

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Skrivet av Bewise:

Jag köpte ett Vortex 75 med bruna brytare från maxgaming, förvisso trådlöst vilket kanske inte är det du eftersöker

https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/tab-75-double-sho...

Det går ju inte via blåtand om sladden är inkopplad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Det går ju inte via blåtand om sladden är inkopplad.

Förvisso 😉

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

Plus att det inte är US-layout som TS är ute efter

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Skrivet av rasmuslian:

Hej,
Har ett tag varit på jakt efter ett nytt tangentbord och hittat att det är ett 75% tangentbord med US-layout (med bruna brytare) jag är ute efter. Trodde att det bara skulle vara och hitta det bästa alternativet, men nu verkar jag ha problem att ens hitta ett enda som går att köpa här till Sverige.

Då jag letar efter US-layout tänkte jag att jag borde ha många internationella sajter att välja mellan, men de flesta tangentbord jag hittar verkar vara "currently unavailable" eller "out of stock". Har haft svårt att hitta ex. Vortex Race3/Vortex Tab75, DREVO Excalibur, etc. någonstans. Inte ens custom kits verkar gå att hitta, vad jag har sett.

Ska tilläggas att jag har hittat några få helsvarta, men skulle gärna vilja ha något som inte är helsvart. Det mesta funkar annars (gråa, blandade färger, vitt, etc).

Till en början hade jag tänkt att budget ligger runt 1000:-, men med tanke på det skrala utbudet kan jag tänka mig att höja den vid rätt tangentbord. Finns några få amerikanska sajter som säljer, men frakten (+ ev. tull) gör det väldigt dyrt.

Om någon har något bra tips skulle det glädja mycket.
Tack på förhand

https://candykeys.com/product/vortex-race-3-ansi

Tyskt företag så det blir bara lite extra för frakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Plus att det inte är US-layout som TS är ute efter

Det jag har och det jag länkade är nordiskt! 🙂

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk

@rasmuslian: Köp ett hot swap och gateron bruna från max gaming. Gateron är minst lika bra enligt mig.

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

https://candykeys.com/product/vortex-race-3-ansi

Tyskt företag så det blir bara lite extra för frakten.

Så jäkla stort tack! De måsta ha fått in det i veckan, var inne och kollade där för bara några dagar sedan. Men perfekt att de fått in det, har beställt ett nu! Tack igen.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ProcrastLife:

@rasmuslian: Köp ett hot swap och gateron bruna från max gaming. Gateron är minst lika bra enligt mig.

Vilket då?

Skrivet av rasmuslian:

Så jäkla stort tack! De måsta ha fått in det i veckan, var inne och kollade där för bara några dagar sedan. Men perfekt att de fått in det, har beställt ett nu! Tack igen.

My pleasure, hoppas att du blir nöjd.

Permalänk

@StuntmanMike:
Jag köpte den Idobao ID80 för några dagar sedan. tyvärr måste jag vänta i upp till 25 dagar. Tror dock du kommer bli fett nöjd med Vortex RACE 3. DSA keycapsen i PBTplast är asnajs. DSA-profilen kan vara krånglig för dom som är vana att skriva utan att se ner på tangentbordet dock.

https://www.idobao.net/products/idobao-id80-75-hot-swappable-...

Permalänk
Skrivet av ProcrastLife:

@StuntmanMike:
Jag köpte den Idobao ID80 för några dagar sedan. tyvärr måste jag vänta i upp till 25 dagar. Tror dock du kommer bli fett nöjd med Vortex RACE 3. DSA keycapsen i PBTplast är asnajs. DSA-profilen kan vara krånglig för dom som är vana att skriva utan att se ner på tangentbordet dock.

https://www.idobao.net/products/idobao-id80-75-hot-swappable-...

Åh, bra pris på den där. 😮
Hade den kommit med ISO skulle jag köpt en direkt! 😢

Permalänk
Medlem

Nu har du köpt redan gissar jag, men du har inte funderat på UK-layout istället för US? då kan du köpa vilket som och bara köpa andra keycaps för de sista tangenterna. Det borde även finnas i högre tillgänglighet på amazon.co.uk.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk

@StuntmanMike: Jag har vant mig och tom föredrar ansi Enter. Ligger precis vid lillfingret. säljer min GMMK TKL pga att jag trivs bättre med ansi plus mindre formfaktor.

Permalänk
Skrivet av ProcrastLife:

@StuntmanMike: Jag har vant mig och tom föredrar ansi Enter. Ligger precis vid lillfingret. säljer min GMMK TKL pga att jag trivs bättre med ansi plus mindre formfaktor.

Det är inte enter-tangenten som är problemet även om jag föredrar iso, framförallt estetiskt. Kruxet för mig är resten av layouten och symbolerna. Nog för att jag klarar av att skriva utan att titta på tangenterna men förutom <>.,!? "@ så har jag dålig koll på vart symbolerna är, dessutom är 90% av det jag skriver på svenska så jag vill ha mina åäö.
Dessutom är det en bra ståndpunkt för att inte köpa ännu fler keycaps. 😂

Permalänk

@StuntmanMike: Jo det kan va svårt att hitta dessa symboler för mig.