Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem

Det är denna du skall köpa om du vill ha allt. Men kanske du redan har listat ut.

Men håller med, dyrt för gammalt spel. Speciellt nu när Destiny 2 grundspelet är f2p.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Har någon testat denna ? Nacon Revolution Unlimited Pro Kontroll V3, bra eller dålig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Gjort det nu.

Fattar inte varför det är så många namn på första spelet. Ser 3 olika för hutlösa priser, vill bara lira det vanliga vanilla.

Jag kan rekommendera dig att köpa denna:
Destiny the collection
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3850079

Prisvärt med allt som släppts till Destiny.

I annat fall kan du få destiny vanilla av mig om du står för frakten typ

Permalänk
Konsolgrävare

Gjorde en ny tråd för Playstation 5 diskussioner:

Tråden om Playstation 5

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har sedan 15 år tillbaka endast spelat multiplayer spel på PC men bestämde mig för 2 månader sedan att köpa ett PS4.
Än så länge har jag barat fastnat för dark souls 3 och monster hunter world, klarat båda två.

Jag har testat bloodborne, horizon new dawn, the witcher 3, divinity: original sin 2 och the last of us.

Bloodborne tycker jag flöt på alldeles för dåligt. The witcher 3 försökte jag tvinga mig igenom men orkade inte mer efter 20 timmar, alldeles för mycket konversation och annat skit. Gillade miljön och hur the last of us utspelar sig, men kändes som att hela spelet gick ut på att smyga runt och det gillar jag inte.

Känns som att jag inte kan uppskatta singleplayerspel på samma sätt som när jag var yngre, utan vill helst att det ska vara lite "tävling", men vill iallafall ge det en chans till.

Söker därför efter ett spel som inte har allt för mycket koversation. Storyn behöver inte vara jättebra, utan hellre bra combat och det får gärna vara svårt.

Inte FPS, det vill jag spela med mus och tangentbord

Permalänk
Medlem

Horizon zero dawn är det nog för mycket story i för dig men ett fruktansvärt bra spel.
Har du kört Nioh, sekiro och the surge?

Permalänk
Medlem

@Sibbow91:
Ratchet and Clank👍👌😊 (tips, ställ om språket på din konsol till Eng annars är spelet dubbat till sve om det skulle störa dig)
Ace Combat 7
Assasenscred serien?

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

Klurar på att uppgradera till ett PS4 Pro från min PS4 1TB. Kollat runt på priser och såg att det fanns en Fortnite Bundle just nu för 3649kr.

Kommer man lägre i pris än så? Inte så bra koll på var Pro brukar reas ut för.

Permalänk
Medlem
Skrivet av turbotomte:

Klurar på att uppgradera till ett PS4 Pro från min PS4 1TB. Kollat runt på priser och såg att det fanns en Fortnite Bundle just nu för 3649kr.

Kommer man lägre i pris än så? Inte så bra koll på var Pro brukar reas ut för.

Tror inte att de kommer dyka ner till 3000:- förrän i sommar / höst när PS5 början nära sig inför BF.

Vad är syftet till uppgraderingen? Är behovet akut eller kan / vill du vänta på PS5? Priserna och andrahandsvärdena lär
rasa på alla PS4-modell så fort 5:an är släppt. Den kommer också vara fullt bakåtkompatibel med 4:an.

Permalänk
Skrivet av edson:

Tror inte att de kommer dyka ner till 3000:- förrän i sommar / höst när PS5 början nära sig inför BF.

Vad är syftet till uppgraderingen? Är behovet akut eller kan / vill du vänta på PS5? Priserna och andrahandsvärdena lär
rasa på alla PS4-modell så fort 5:an är släppt. Den kommer också vara fullt bakåtkompatibel med 4:an.

Tack!

Inte direkt akut, men vill uppgradera mig med bättre prestanda helt enkelt.

Jag tror själv inte att ps5 kommer släppas i november pga vad som händer i världen just nu, men även om den gör det så kommer jag vilja vänta tills en nyare version än release släpps.

Permalänk
Medlem

Köpte ett pro för ett par dagar sen för å spela FF 7 remaken, tyckte den kändes lite trött från start men de hjälpte å trycka dit en SSD, blev mindre texture popin i ff7 å måste säga att jag är väldigt imponerad av grafiken. Men jag är lite förvånad över hur varm den blir... Förstår väl iofs att 4k sätter stor press på maskinen men tror aldrig att jag upplevde mitt PS3 som varm eller är de bara att man inte kollade sånt förr hehe.

Visa signatur

CPU: i7- 13700KF + Corsair 115i Pro || GPU: 2080 Super FE
MoBo: Gigabyte Gaming X AX Z790 || Ram 32GB G.Skill Trident Z 6600mhz
Chassi: Corsair Obsidian 500D PSU: Corsair RMX 850
Skärm 1: AGON AG271QG 1440p 165hz Skärm 2: LG C2

Permalänk
Medlem

https://blog.eu.playstation.com/2020/04/14/announcing-the-pla...

Jag ser inte att de är gratis i Playstation store? Måste man ha Playstation Now?

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk

@xtrem: Det gäller from imorgon, står i artikeln

Permalänk
Medlem

@Sibbow91: Nioh, Nioh 2, The Surge 2, Sekiro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RevolutionBruce:

@xtrem: Det gäller from imorgon, står i artikeln

Haha var helt säker på att det var den 16 idag

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vash:

Köpte ett pro för ett par dagar sen för å spela FF 7 remaken, tyckte den kändes lite trött från start men de hjälpte å trycka dit en SSD, blev mindre texture popin i ff7 å måste säga att jag är väldigt imponerad av grafiken. Men jag är lite förvånad över hur varm den blir... Förstår väl iofs att 4k sätter stor press på maskinen men tror aldrig att jag upplevde mitt PS3 som varm eller är de bara att man inte kollade sånt förr hehe.

Tjena, var det bara att byta HD till en SDD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Himura:

Tjena, var det bara att byta HD till en SDD?

Finns massvis med guider på youtube, men glöm inte att säkerhetskopiera alla saves till molnet/sticka innan du gör något, vilket är en riktigt jobbig miss en del gör.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

@Fredag: Tack för infon blir till att spara undan allt.

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta är fel plats att fråga om köp av PS4. Jag har relativt nyligen införskaffat mig en 4K-tv och vill uppleva magin av playstationexklusiva spel i 4K.

Jag känner mig dock lite vemodig av att köpa ett PS4 Pro för närmare 4000 nu när PS5 är på horisonten, och har därför vänt mig till den begagnade marknaden. Jag har tidigare haft ett PS4 som jag sålde när jag var fattig student, så spel har jag på mitt konto.

Min fråga till er är då -
1) borde jag köpa ett begagnat eller ett nytt?
2) om begagnat, vad är ett rimligt pris att betala då?
3) borde jag öht lägga pengar på ett PS4, eller vänta till PS5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Vet inte om detta är fel plats att fråga om köp av PS4. Jag har relativt nyligen införskaffat mig en 4K-tv och vill uppleva magin av playstationexklusiva spel i 4K.

Jag känner mig dock lite vemodig av att köpa ett PS4 Pro för närmare 4000 nu när PS5 är på horisonten, och har därför vänt mig till den begagnade marknaden. Jag har tidigare haft ett PS4 som jag sålde när jag var fattig student, så spel har jag på mitt konto.

Min fråga till er är då -
1) borde jag köpa ett begagnat eller ett nytt?
2) om begagnat, vad är ett rimligt pris att betala då?
3) borde jag öht lägga pengar på ett PS4, eller vänta till PS5?

Jag hade faktiskt väntat på 5:an 👍🏼

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

1) borde jag köpa ett begagnat eller ett nytt?
2) om begagnat, vad är ett rimligt pris att betala då?
3) borde jag öht lägga pengar på ett PS4, eller vänta till PS5?

1) PS4 Pro finns för 3 690 om du kan hämta i butik(elgiganten). Det skulle jag gjort då du har en garanti kvar när PS5 kommer, så spara orginalkartong, kvitto och håll allt i ett gott skick, så har du ett bättre andrahandsvärde när du själv vill byta upp dig till ett PS5. Anledningen till att jag skulle skippa beggat helt är att de senaste Promodellerna som säljs i butikerna har tystare fläktar.

2) Denna jul/black friday kommer säkert prisvärda bundles för både PS4 och Pro, men tror inte man ska räkna med några rejäla prisdropp, PS4 Pro kommer leva bredvid PS5 ett par år till och PS5 kommer få en betydligt högre prislapp, vilket då inte sänker värdet på PS4 Pro såpass mycket att det är speciellt värt att vänta. Begagnatmarknaden tar ingen hänsyn till kommande Black Friday, de flesta vill ändå ha 3000 för sin maskin, då visserligen med spel, så där är det beroende på om spelen som följer med är spelen du vill ha.

3) Att helt invänta PS5 låter som ett tråkigt alternativ nu när du sitter med 4K och vill spela de exklusiva spelen, varav två fina släpps nu snart i sommar.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

1) PS4 Pro finns för 3 690 om du kan hämta i butik(elgiganten). Det skulle jag gjort då du har en garanti kvar när PS5 kommer, så spara orginalkartong, kvitto och håll allt i ett gott skick, så har du ett bättre andrahandsvärde när du själv vill byta upp dig till ett PS5. Anledningen till att jag skulle skippa beggat helt är att de senaste Promodellerna som säljs i butikerna har tystare fläktar.

2) Denna jul/black friday kommer säkert prisvärda bundles för både PS4 och Pro, men tror inte man ska räkna med några rejäla prisdropp, PS4 Pro kommer leva bredvid PS5 ett par år till och PS5 kommer få en betydligt högre prislapp, vilket då inte sänker värdet på PS4 Pro såpass mycket att det är speciellt värt att vänta. Begagnatmarknaden tar ingen hänsyn till kommande Black Friday, de flesta vill ändå ha 3000 för sin maskin, då visserligen med spel, så där är det beroende på om spelen som följer med är spelen du vill ha.

3) Att helt invänta PS5 låter som ett tråkigt alternativ nu när du sitter med 4K och vill spela de exklusiva spelen, varav två fina släpps nu snart i sommar.

Tack så mycket! Logiken talar för att vänta till PS5, men jag har redan massa spel på mitt konto och jag vill verkligen köra igenom Uncharted 4 och GoW på min TV :') Jag kommer följa ditt råd!

Permalänk
Medlem

Jag går hit som sista utväg.

Jag har en PS4, ett konto med PS+
Min fru har ett konto på samma PS4. Vi har båda aktiverat "Primär Konsol".

Men hon ser inga av de titlar jag har tillagt för nedladdning i mitt bibliotek. Hon ser bara de titlarna som jag har laddat ner.

Finns det något sätt hon kan via sitt konto se det jag har som "sparat" i mitt bibliotek men inte laddat ner.

Eller måste hon ladda ner via mitt konto?

Hon är satt som "vuxen" i min "familj" med alla rättigheter osv.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Jag tror hon måste in på ditt konto tyvärr. På xbox one syns alla spel som finns på huvudkontot på alla andra konton med för nerladdning (förutom gamepass). Däremot fungerar det inte så på ps4. Jag har nämligen en ps4a utlånad till en kompis och han måste logga in på mitt konto så fort han vill ladda ner något av mina spel. Det går dock fint att spela mina spel på hans konto när det är gjort.

Permalänk
Medlem

Tjo

Köpte ett PS4 pro när det kom ut (2,5 år sen?) och var tvungen att använda optisk output för ljudet eftersom jag använder projektor + förstärkare. Det funkade galant fram tills när jag kände för att damma av konsolen för ca två månader sen (spelar främst pc), varpå ljudet funkade halvdant. Ljudet gick på/av intermittent. Jag har testat att min förstärkare & min DA-adapter funkar (förstärkaren har ingen optisk input) och det verkar som det är något knas med konsollen. Har det kommit någon uppdatering som kan ha orsakat detta (Sony gillar ju att uppdatera varje kvart...)? Undrar detta eftersom samma sak händer med mitt PS3...

Visa signatur

i5-12400F, ASUS GTX 1070 8GB, Vengeance 16GB, B660M DDR4, 1 SSD & 2 HDD, Corsair RM750x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lassard:

Tjo

Köpte ett PS4 pro när det kom ut (2,5 år sen?) och var tvungen att använda optisk output för ljudet eftersom jag använder projektor + förstärkare. Det funkade galant fram tills när jag kände för att damma av konsolen för ca två månader sen (spelar främst pc), varpå ljudet funkade halvdant. Ljudet gick på/av intermittent. Jag har testat att min förstärkare & min DA-adapter funkar (förstärkaren har ingen optisk input) och det verkar som det är något knas med konsollen. Har det kommit någon uppdatering som kan ha orsakat detta (Sony gillar ju att uppdatera varje kvart...)? Undrar detta eftersom samma sak händer med mitt PS3...

Det är inte fel på kabeln du använder? Har varit med om en del billiga som går sönder i kontakten.
Jag har inte hört något om någon uppdatering som skulle påvärka ljudet på det viset 🤔
Tästa att återställa instälningarna i konsollerna genom safe mode. Medan du är där kan du även passa på att bygga om databaserna, det kan hjälpa mot mjukvaruproblem enligt sony.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Månadens spel:
https://www.playstation.com/sv-se/explore/playstation-plus/th...

men är det någon som lyckats få Star Wars: Battlefront II ?
Står 249kr i shoppen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Månadens spel:
https://www.playstation.com/sv-se/explore/playstation-plus/th...

men är det någon som lyckats få Star Wars: Battlefront II ?
Står 249kr i shoppen.

Den har inte släps än. Inte juni än ju.
Cod var dock släpt lite före av någon konstig andledning som jag inte vet varför för.
Nämns lite snabbt här

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Star Wars: Battlefront II är nu tillgängligt för alla PS Plus-medlemmar!
Länk

Nedladdningen är på totalt 115 GB(!) så se till att ha gott om plats (Och tid!) 😂

Permalänk
Medlem

FIFA 20 kostar nu endast 99:- i kampanjen "Days of Play"!