Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Är det fler än jag som får frysningar och sen crash?
Händer efter någon timmes spelande. Ibland slutar texturer att laddas in när man närmar sig slutcirkeln

Nope, värmeproblem?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av MacAllan:

Nope, värmeproblem?

Nepp, maxar 70 grader över kärnorna, 75 på gpu.
Äh, det är väl som man påpekat tidigare i tråden, något med deras shaderpipe.
Startar man om klient och spel så fungerar det några timmar igen

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Nepp, maxar 70 grader över kärnorna, 75 på gpu.
Äh, det är väl som man påpekat tidigare i tråden, något med deras shaderpipe.
Startar man om klient och spel så fungerar det några timmar igen

Testat med att deleta DirectX shader cache-foldern? Ligger i C:\användare\<ditt användarnamn>\appdata\local\D3DSCache.
Alternativt kan du göra det i inställningarna i spelet också men att manuellt ta bort den så är du helt säker på att allt är borta och sen låta spelet återinstallera det när du startar det igen.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Jag får sjukt dålig fps i detta spel, runt 100fps med ett RTX2070 med allt på lägsta i 1440P.

Det droppar ibland ner en bra bit dessutom ner till 60fps, någon som har samma problem? Tänkte om det var strul med drivarrutiner eller liknande.
Försökte ladda hem senaste Geforce drivisarna, men får page not found på nvidias sida

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Inaktiv

Fruktansvärt att inte COD fått fixat bättre valmöjligheter när det kommer till controller. Hur svårt kan det vara att ge spelaren möjligheten att slå av acceleration på joysticken och justera "joystick deadzone"? Battlefield har har haft detta i evigheter, borde vara standard på shooters att i alla fall ha alternativet

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Jag får sjukt dålig fps i detta spel, runt 100fps med ett RTX2070 med allt på lägsta i 1440P.

Det droppar ibland ner en bra bit dessutom ner till 60fps, någon som har samma problem? Tänkte om det var strul med drivarrutiner eller liknande.
Försökte ladda hem senaste Geforce drivisarna, men får page not found på nvidias sida

100 FPS är inte dåligt nånstans, jag ligger på hälften eller lite över hälften av det, men visst, du har ett bättre grafikkort än mig.

Den här sidan funkar bra för mig: https://www.geforce.com/drivers

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Reefer:

Testat med att deleta DirectX shader cache-foldern? Ligger i C:\användare\<ditt användarnamn>\appdata\local\D3DSCache.
Alternativt kan du göra det i inställningarna i spelet också men att manuellt ta bort den så är du helt säker på att allt är borta och sen låta spelet återinstallera det när du startar det igen.

Sweet, ska testa! ❤️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Jag får sjukt dålig fps i detta spel, runt 100fps med ett RTX2070 med allt på lägsta i 1440P.

Det droppar ibland ner en bra bit dessutom ner till 60fps, någon som har samma problem? Tänkte om det var strul med drivarrutiner eller liknande.
Försökte ladda hem senaste Geforce drivisarna, men får page not found på nvidias sida

Ligger också runt 100 fps men med ett 1070 och en i7 9700K.
Jag fick upp mina fps efter att jag följt en del av tipsen i denna videon.
https://www.youtube.com/watch?v=3ETT9ZK1L1g

Följde dock inte alla utan endast de som som görs direkt i spelet samt memory scale tweaken i config filen.

Totalt ökade min fps med ca 20 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reefer:

100 FPS är inte dåligt nånstans, jag ligger på hälften eller lite över hälften av det, men visst, du har ett bättre grafikkort än mig.

Den här sidan funkar bra för mig: https://www.geforce.com/drivers

Sidan fungerar för mig med till en början, men när jag valt mitt grafikkort så får jag ett felmedellande om att sidan inte hittas.
Lyckades få hem en äldre variant av drivarrutinerna som ändå var betydligt nyare än de jag hade innan (inte uppdaterat drivarrutinerna sedan rtx kom ut
Har sett att andra fått en bra bit över 120fps när de spelat, därför jag antog det var dåligt.

Skrivet av MacAllan:

Ligger också runt 100 fps men med ett 1070 och en i7 9700K.
Jag fick upp mina fps efter att jag följt en del av tipsen i denna videon.
https://www.youtube.com/watch?v=3ETT9ZK1L1g

Följde dock inte alla utan endast de som som görs direkt i spelet samt memory scale tweaken i config filen.

Totalt ökade min fps med ca 20 fps.

Gick ifrån 106 till runt 132 istället ungefär. Svårt att säga då jag inte hamnade på samma del av kartan riktigt
Men man kände inte att det dippade direkt, om man kollade msi afterburner innan så såg man dippar såhär:

Average framerate : 106.5 FPS
Minimum framerate : 14.7 FPS <---
Maximum framerate : 132.6 FPS
1% low framerate : 32.3 FPS <---
0.1% low framerate : 1.7 FPS <---

Till detta :
Average framerate : 132.9 FPS
Minimum framerate : 101.3 FPS
Maximum framerate : 179.8 FPS
1% low framerate : 88.5 FPS
0.1% low framerate : 64.5 FPS

Så nu flyter det på bättre. tackar..
Nu kan man dock inte skylla längre på att det var grafiken som hackade till och det var därför man dog

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

@CubaCola: Dippar kan man ju aldrig få bort, men det är ju helt klart att tipset funkar.
Tänk bara på att vissa uppdateringar av spelet, framförallt dom stora, kan ändra tillbaka en del av inställningar till standard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

@CubaCola: Dippar kan man ju aldrig få bort, men det är ju helt klart att tipset funkar.
Tänk bara på att vissa uppdateringar av spelet, framförallt dom stora, kan ändra tillbaka en del av inställningar till standard.

Just ja, på tal om uppdateringar, och nedladdningar. Jag hade jättesvårt att få hem spelet överhuvudtaget. Nedladdningen avbröts väldigt ofta, eller så gick den i typ 1MB/sek så det tog typ 1,5 dag att få hem spelet
Hoppas det var något tillfälligt bara.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Just ja, på tal om uppdateringar, och nedladdningar. Jag hade jättesvårt att få hem spelet överhuvudtaget. Nedladdningen avbröts väldigt ofta, eller så gick den i typ 1MB/sek så det tog typ 1,5 dag att få hem spelet
Hoppas det var något tillfälligt bara.

Det är tyvärr inget ovanligt när dom stora patcharna (25 - 30 GB) släpps, finns ett par saker man kan göra för att komma runt.
1. Starta uppgraderingen tidigt på dagen innan alla skall ladda hem.
2. Anslut din datorn med VPN till US, sätt över regionen till America och starta nedladdningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Sidan fungerar för mig med till en början, men när jag valt mitt grafikkort så får jag ett felmedellande om att sidan inte hittas.
Lyckades få hem en äldre variant av drivarrutinerna som ändå var betydligt nyare än de jag hade innan (inte uppdaterat drivarrutinerna sedan rtx kom ut
Har sett att andra fått en bra bit över 120fps när de spelat, därför jag antog det var dåligt

....

Med ett sånt grafikkort ska du såklart inte behöva köra på låga settings och "bara" få 100 FPS. Förmodligen en drivarfråga som du upptäckte.

Men du kan nog krama ur ytterligare FPS med de senaste drivisarna. Disabla alla ev blockertillägg du har i webbläsaren, scriptblocker å sånt. Jag kör enbart ublock origin med Chrome och sidan som jag länkade till funkar bra att tanka från.

Skrivet av NordhNet:

Sweet, ska testa! ❤️

Blev det nån förbättring eller kraschar det fortfarande?

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

Någon som märkt av fuskare än? Träffa på en idag , va så jävla uppenbart när man specca han och såg hans sikte. Trååååååkigt!!!!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Någon som märkt av fuskare än? Träffa på en idag , va så jävla uppenbart när man specca han och såg hans sikte. Trååååååkigt!!!!

Har inte träffat på någon som fuskar nu på länge.

Permalänk

Lirade en hel del igår! Älskar spelet men varför får man svart skärm under spelet? Då måste man snabbt gå in i inställningar, grafik, ändra render resolutionläget (spelar ingen roll om man höjer eller sänker det) för att det ska bli normalt igen. Kan hända flera gånger under en match! Vad är problemet?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diamonddog:

Har inte träffat på någon som fuskar nu på länge.

Det va ett tag sen , så därför blev det extra trist när jag märkte det. Dom har väl lyckats att gå runt skyddet eller vad det heter.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Avstängd

Jag måste låsa min FPS till 50 annars kraschar det och låser hela datorn.

Bra spel ;D

1080 Ti, kan spela alla andra spel utan problem. Inga temp-problem heller. Riktigt sugigt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag har precis byggt en ny dator och märkte att min FPS inte alls var så bra som jag hade hoppats.

Kör en G-Sync skärm 3440x1400 @ 100Hz nästan all på max förutom MSAA. Droppade konstand ner till typ 80 fps ibland typ 40 vilket var helt sjukt...

Så kollade lite vart konfigurationsfilerna ligger för spelet, om du kör ONEDRIVE så lägs de där, även andra spel jag startade upp var sega och tog en stund att starta typ Heroes Of The Storm.

Märkte att Onedrive hela tiden synkade config filerna medans spelen var igång, tog bort Onedrive och BOOM konstant 100FPS och de andra spelen som jag hade problem med startar direkt nu.

Så om ni har spel som sparar config i Documents och ni kör Onedrive, avinstallera onedrive kör online versionen

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Lirade en hel del igår! Älskar spelet men varför får man svart skärm under spelet? Då måste man snabbt gå in i inställningar, grafik, ändra render resolutionläget (spelar ingen roll om man höjer eller sänker det) för att det ska bli normalt igen. Kan hända flera gånger under en match! Vad är problemet?!

Skrivet av Lagerlöf:

Jag måste låsa min FPS till 50 annars kraschar det och låser hela datorn.

Bra spel ;D

1080 Ti, kan spela alla andra spel utan problem. Inga temp-problem heller. Riktigt sugigt.

Testa radera shaders som @Reefer tipsa om tidigare.
#18438032

Skrivet av Oneone:

Jag har precis byggt en ny dator och märkte att min FPS inte alls var så bra som jag hade hoppats.

Kör en G-Sync skärm 3440x1400 @ 100Hz nästan all på max förutom MSAA. Droppade konstand ner till typ 80 fps ibland typ 40 vilket var helt sjukt...

Så kollade lite vart konfigurationsfilerna ligger för spelet, om du kör ONEDRIVE så lägs de där, även andra spel jag startade upp var sega och tog en stund att starta typ Heroes Of The Storm.

Märkte att Onedrive hela tiden synkade config filerna medans spelen var igång, tog bort Onedrive och BOOM konstant 100FPS och de andra spelen som jag hade problem med startar direkt nu.

Så om ni har spel som sparar config i Documents och ni kör Onedrive, avinstallera onedrive kör online versionen

Finns ju ingen anledning att avinstallera Onedrive, räcker ju med att stänga av synkroniseringen under tiden man spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Testa radera shaders som @Reefer tipsa om tidigare.
#18438032
Finns ju ingen anledning att avinstallera Onedrive, räcker ju med att stänga av synkroniseringen under tiden man spelar.

mmm testade det, men saken är den att spelet kan inte spara config filen av någon anledning får error i synken. så tog bort det. fungerar iaf bättre utan, eller rättare sagt som det ska.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Jag får sjukt dålig fps i detta spel, runt 100fps med ett RTX2070 med allt på lägsta i 1440P.

Det droppar ibland ner en bra bit dessutom ner till 60fps, någon som har samma problem? Tänkte om det var strul med drivarrutiner eller liknande.
Försökte ladda hem senaste Geforce drivisarna, men får page not found på nvidias sida

Skumt. Jag kör allt på högsta 1080p och låst fps till 142 och ligger runt 130 kanske som medel. Har ett 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Skumt. Jag kör allt på högsta 1080p och låst fps till 142 och ligger runt 130 kanske som medel. Har ett 2070 Super

Jag kör 1440P dock. Ångrar det då jag tappat en massa fps i många spel .

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Jag kör 1440P dock. Ångrar det då jag tappat en massa fps i många spel .

Aldrig riktigt fattat poängen med att köra mer än 1080p på en vanlig spelskärm, ser ingen skillnad

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Aldrig riktigt fattat poängen med att köra mer än 1080p på en vanlig spelskärm, ser ingen skillnad

Det är bra vid programmering Men inte när man spelar COD, testade att skala ner till 1080P idag, vilket dock inte ser lika bra ut i bildkvaliteten som vanlig 1080P, men frameraten blev bättre så jag kör på så

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Reefer:

Blev det nån förbättring eller kraschar det fortfarande?

Sent svar

Nepp, hinner spel typ 50-80% av en match sen fryser allt. Ibland kraschar spelet ibland fryser det ”bara”.

Ska testa att begränsa fps och lite andra fix ikväll

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Viking
Skrivet av NordhNet:

Sent svar

Nepp, hinner spel typ 50-80% av en match sen fryser allt. Ibland kraschar spelet ibland fryser det ”bara”.

Ska testa att begränsa fps och lite andra fix ikväll

Antar att du testat stänga av overlays så som GeForce Experience och discord etc?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Donnerstal:

Antar att du testat stänga av overlays så som GeForce Experience och discord etc?

Japp, använder inte GFE och allt annat är av

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Moderator
Forumledare

Hmmm, kom det en patch nu? 🤔 Intressant

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

Sent svar

Nepp, hinner spel typ 50-80% av en match sen fryser allt. Ibland kraschar spelet ibland fryser det ”bara”.

Ska testa att begränsa fps och lite andra fix ikväll

Ingen fara, hmm jag undrar om vi som har lite smålustiga problem med WZ att det är knutet till vissa specifika grafikkortsmodeller. Jag har ett 1050Ti, inte direkt high end gaming sas men den pumpar Gears 5 och WoT på höga inställningar utan problem men WZ kämpar den verkligen med.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.