Permalänk

HHDs 2-4TB byte mot mindre

WD 2TB
WD 2TB
WD 3TB
HGST 4TB

Har avvecklat min HTPC och har inte längre behov av dessa diskar så tänkte kolla om någon är intresserad av att byta mot flera mindre diskar, helst 500-1TB.

Alla fungerar felfritt och har mest legat och hållit filer som backup, så diskarna har förhållandevis låg läs/skriv även om dom är några år gamla. Crystaldiskinfo kan skickas om det finns någon som är intresserad av att byta.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Krav på formfaktor eller duger 3,5" och 2,5" likaväl?

Permalänk

Vill ha 3.5"

Permalänk
Medlem

Jag har två oanvända 500 GB wd blue i 3,5", vad kan du tänka dig i utbyte?

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk

@monotux: Lite för lite för att jag ska kunna byta det mot något, men skulle kunna köpa dom för 200kr + frakt (för båda). Skicka PM om det är intressant.

Permalänk

Inga tankar på att sälja någon av diskarna?

Permalänk
Medlem

Kan nog skrapa ihop 5-6 500gb diskar av olika modeller och tillverkare.
De är dock välanvända.
Har nog några 250-300gb diskar med.

Har nog fler om 2,5" kan vara intressant.

Hör av dig om du är intresserad av byte.

Permalänk
Permalänk
Medlem

@galenmyra: då kan jag nog behålla dem och använda som speglade systemdiskar för något.

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk
Medlem

Jag kan ge lika mycket lagring tillbaka fast över flera diskar 1Tb & 500Gb mest WD Green och någon Black & RED 1Tb
500Gb är mer blandat men flest WD Blue samt Segate & Hitachi.
Har även några udda storlekar tex 680gb 750gb.
SAS diskar SSHDD & Adaptrar för M.2 till 2.5" Har några gamla Iomega Rev liggandes.
Är det till något särskilt för har ett helt kassaskåp fyllt med blandad lagrings teknik.

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk

@flue_81: Vill bara ha vanliga 3.5" HDD med vanlig SATA kontakt som passar i vanliga stationära datorer.

Båda 2TB är bortbytta så har 3TB och 4TB kvar. Om du kan skrapa ihop totalt 7TB med vanliga diskar i olika storlekar mellan 500 och 1TB så byter jag gärna. Skulle dock föredra 7200RPM framför 5400RPM, annars spelar modell ingen roll så länge det är vanliga diskar.

Permalänk
Medlem

Inga problem är faktiskt 7200rpm som jag själv ej använder så ge mig till söndag så ska jag se vad jag hittat men ska bara kolla så de är formaterade. Flyttade nyligen runt massa data.

MVH Henrik.

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk

@flue_81: har precis kommit över några 500gb diskar nu, så just nu skulle jag helst vilja ha lite större diskar, runt 1tb eller så

Permalänk
Medlem

Fått fram 4st 1tb & resten 500,640gb.
Så 10 diskar där, har fler 1Tb men de sitter i en NAS för tillfället.
Går säkert att lösa annars blir jag glad för 4Tb även om jag gärna vill ha båda diskarna.

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk