Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Så det är farligt att jag gör en så snabb omkörning som möjligt istället för att snigla om och riskera att få mötande trafik jag inte hunnit se innan komma emot mig för jag drar ut på det? Ok jag förstår dig, det låter ju jätte logiskt. Nästan lika logiskt som att någon av de 5 jätteduktiga förarna i den 5 bilar långa bilkön skulle svänga ut rakt framför någon som kommer i 160. För eftersom de är så duktiga när de kör 60 på 80 bara för att de är extra försiktiga och omtänksamma behöver ju dessa individer inte kolla bak eller sidospeglar innan de vänder ut. Snälla lilla.

Förhoppningsvis finns det flera anledningar till att du inte får överstiga hastighetsgränsen enligt lag.
Att du inte inser vad 100 kmh hastighetsskillnad gör är ett tydligt argument för det i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mauk:

Förhoppningsvis finns det flera anledningar till att du inte får överstiga hastighetsgränsen enligt lag.
Att du inte inser vad 100 kmh hastighetsskillnad gör är ett tydligt argument för det i alla fall.

Kan du förtydliga vad du försöker få sagt. Har bara bott i Sverige 3 år så antar språkbarriären kommer emellan oss.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

Om man inte fattar att det är farligt att köra dubbla hastighetsgränsen ska man inte köra bil. Du har helt uppenbart inte det som krävs för att sitta bakom ratten och vi kan ju bara hoppas att när det smäller, för det kommer det att göra, att det inte är någon annan som råkar illa ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Så det är farligt att jag gör en så snabb omkörning som möjligt istället för att snigla om och riskera att få mötande trafik jag inte hunnit se innan komma emot mig för jag drar ut på det? Ok jag förstår dig, det låter ju jätte logiskt. Nästan lika logiskt som att någon av de 5 jätteduktiga förarna i den 5 bilar långa bilkön skulle svänga ut rakt framför någon som kommer i 160. För eftersom de är så duktiga när de kör 60 på 80 bara för att de är extra försiktiga och omtänksamma behöver ju dessa individer inte kolla bak eller sidospeglar innan de vänder ut. Snälla lilla.

Det är farligt att köra om fem bilar på en gång. Punkt. Men vi kan ju för argumentationens skull ignorera det och låtsas att du kör på en sådan väg som i krig kan användas som landningsbana, d.v.s. att den är mycket lång, mycket rak och har mycket god sikt.

Även i det optimala scenariot har du fem stora risker, nämligen de fem förarna framför dig. Ingenstans har jag skrivit att de förarna är jätteduktiga, eller hur? Som du säkert själv vet finns det många kassa förare där ute, en av dom skulle kunna sitta i en av de fem bilarna. Om den svänger ut och du kör 100 km snabbare än vad den gör så är risken stor att du inte hinner stanna.

”MeN dEt vAr Ju haNs fEl!!1” säger du då. Jaha? Säger jag och begravningsentreprenören. Det hade inte hänt om du hade en mer rimlig hastighet när du körde om.

Och till den förarens försvar, även om det är ett dåligt försvar, så är det inte rimligt att en bil som ligger 200 meter bakom en själv på bra några sekunder ska komma ikapp.

Men men.

I ett verkligt scenario, för jag utgår från att du inte bara kör så snabbt på dessa landningsbanor, finns även andra reella risker. T.ex. vilt och mötande trafik. Om den mötande trafikanten håller samma hastighet så minskar avståndet mellan er med ca 90 m/s. Du får gärna kontrollräkna men om båda förarna är pigga och alerta samt har bra däck och vägen är torr och båda slänger så på bromsen så krävs det nästan 400 meter mellan er för att inte krocka. 400 meter är en lång sträcka på de flesta 80-vägar. Lägg därtill att de flesta inte ställer sig på bromsen så fort de ser en mötande bil i sin fil. Han kanske bara bromsar lite lätt och du kanske tar en extr sekund på att fundera ifall du ska gasa eller bromsa.

Oavsett vilket så är det ingen jävla raketforskning, varenda studie som gjorts visar att de som kör snabbare hamnar i regel i fler och allvarliga olyckor. Tror du då att den risken är försumbar om man kör dubbelt så snabbt som man får?

Det jag stör mig mest på är egentligen inte att du kör så snabbt. Missförstå mig inte, jag har en del tankar om folk som kör så mycket för snabbt på ett så osäkert sätt men det är som sagt inte det jag stör mig mest på. Utan det är att du sitter här och inte ens verkar förstå hur du kör.

Att vara man nog att stå för det man gör men ändå vara medveten om riskerna är inte i närheten av att vara lika patetiskt som att göra det men inte vilja/kunna se riskerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Men du ser inte att han använder det fel?

Alldeles för många som tror att ”dem” är en finare version av ”dom” som kan användas på samma sätt.
De bör hålla sig till att själva använda ”dom”, tills vi lärt dem vad skillnaden är.

https://www.textlyft.se/textbildning/språkfrågor/de-eller-dem...

Det tog alldeles för lång tid för mig att inse det. Tack.

Visa signatur

Moderkort: ASRock H61M- DGS, Processor: Intel i3 3225, Grafik: GTX 460SE, RAM 2x4 GB 1600MHz ddr3 , 1TB HDD Seagate Barracuda, 450W Antec VP450P PSU och en stor svart jävla låda.

Permalänk
Medlem

@Trunk
Farligheten att köra om 5 fordon på en gång beror lite på situationen och hur köbildningen och vägen ser ut, siktförhållanden och mån av plats mellan ekipagen samt vilken fart kön håller. Gjorde just sådan omkörning häromdagen på 90-väg där de 2 första höll ~70 (övningskörning på mc), tog mej förbi tre innan de två sista passerades efter ett uppkommet möte, då man anpassade filbytet mot mötet och höll typ hastighetsbegränsningen så behövdes inga kraftiga inbromsningar eller accelerationer. I övrigt håller jag med dej till fullo och även om man ligger lite över hastighetsgränsen i själva omkörning om än olagligt så har det aldrig lett till böter till någon jag känner, men ser polisen att du åker mer än 30km för fort på 40+ (20km på 30) väg så ryker kortet, 100Km över gränsen leder till minst 8 månaders indragning och om brottet anses som vårdslöshet i trafik 1år eller mer.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Skrivet av Aphex:

Alldeles för många som tror att ”dem” är en finare version av ”dom” som kan användas på samma sätt.

Finare vet e fan om jag tänkt på, men det var något som man blev tillsagd att tänka på som liten parvel, speciellt "domma".

Jag tar till mig och försöker som gammal hund lära mig att sitta igen.

De lagerarbetare som skickar dem paketen i tid får bonus.

Har jag förstått rätt?

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av PerfectGamingWeather:

De lagerarbetare som skickar dem paketen i tid får bonus.

Nästan: De lagerarbetare som skickar paketen till dem i tid får bonus. Meningsbyggnad är inte helt trivialt, speciellt för de som inte hade välskrivning på schemat under sin skoltid. Den mening som är enklast att förstå och verkar ligga "rätt" i mun är oftast rätt.

/Språkpolis Lindeman

Permalänk
Medlem
Skrivet av qwzxqwzx:

Tack, det var så längesedan jag såg en endaste människa skriva dem istället för dom.

För egen del får jag spader när jag ser objektsformen dem för ett subjekt. Som i exemplet du citerade. Kan man inte reglerna tycker jag att man bör välja ett talspråkligt de istället. Det är kanske inte vackert, men det är i varje fall inte fel.

Fel: En vanlig rutt för mig är en sträcka på E45 med 80 som satt hastighet, dem flesta kör fortare.

Rätt: En vanlig rutt för mig är en sträcka på E45 med 80 som satt hastighet, de flesta kör fortare.

Helt ok: En vanlig rutt för mig är en sträcka på E45 med 80 som satt hastighet, dom flesta kör fortare.

Med det sagt brukar jag aldrig kommentera hur folk skriver annat än när det kommer på tal. Känns lite ohyfsat. Gubbgnällstrådar exkluderade

****

På tal om språkliga fel kan jag bli vansinnig på stora dagstidningar som använder hans/hennes där det helt uppenbart ska vara sin/sitt. Oerhört vanligt i sportartiklar där man säkert kört Google Translate och får en fasligt svengelska.

Fel: När Zlatan sparkade bollen tappade han hans byxor.
Rätt: När Zlatan sparkade bollen tappade han sina byxor.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Kan du förtydliga vad du försöker få sagt. Har bara bott i Sverige 3 år så antar språkbarriären kommer emellan oss.

Du får inte överstiga hastighetsbegränsningen vid omkörning.
Trafikförordningen

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Nästan: De lagerarbetare som skickar paketen till dem i tid får bonus. Meningsbyggnad är inte helt trivialt, speciellt för de som inte hade välskrivning på schemat under sin skoltid. Den mening som är enklast att förstå och verkar ligga "rätt" i mun är oftast rätt.

/Språkpolis Lindeman

Tack, dom gjorde fel på mig.

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Det är farligt att köra om fem bilar på en gång. Punkt. Men vi kan ju för argumentationens skull ignorera det och låtsas att du kör på en sådan väg som i krig kan användas som landningsbana, d.v.s. att den är mycket lång, mycket rak och har mycket god sikt.

Även i det optimala scenariot har du fem stora risker, nämligen de fem förarna framför dig. Ingenstans har jag skrivit att de förarna är jätteduktiga, eller hur? Som du säkert själv vet finns det många kassa förare där ute, en av dom skulle kunna sitta i en av de fem bilarna. Om den svänger ut och du kör 100 km snabbare än vad den gör så är risken stor att du inte hinner stanna.

”MeN dEt vAr Ju haNs fEl!!1” säger du då. Jaha? Säger jag och begravningsentreprenören. Det hade inte hänt om du hade en mer rimlig hastighet när du körde om.

Och till den förarens försvar, även om det är ett dåligt försvar, så är det inte rimligt att en bil som ligger 200 meter bakom en själv på bra några sekunder ska komma ikapp.

Men men.

I ett verkligt scenario, för jag utgår från att du inte bara kör så snabbt på dessa landningsbanor, finns även andra reella risker. T.ex. vilt och mötande trafik. Om den mötande trafikanten håller samma hastighet så minskar avståndet mellan er med ca 90 m/s. Du får gärna kontrollräkna men om båda förarna är pigga och alerta samt har bra däck och vägen är torr och båda slänger så på bromsen så krävs det nästan 400 meter mellan er för att inte krocka. 400 meter är en lång sträcka på de flesta 80-vägar. Lägg därtill att de flesta inte ställer sig på bromsen så fort de ser en mötande bil i sin fil. Han kanske bara bromsar lite lätt och du kanske tar en extr sekund på att fundera ifall du ska gasa eller bromsa.

Oavsett vilket så är det ingen jävla raketforskning, varenda studie som gjorts visar att de som kör snabbare hamnar i regel i fler och allvarliga olyckor. Tror du då att den risken är försumbar om man kör dubbelt så snabbt som man får?

Det jag stör mig mest på är egentligen inte att du kör så snabbt. Missförstå mig inte, jag har en del tankar om folk som kör så mycket för snabbt på ett så osäkert sätt men det är som sagt inte det jag stör mig mest på. Utan det är att du sitter här och inte ens verkar förstå att du kör som en jävla idiot.

Att vara man nog att stå för det man gör men ändå vara medveten om riskerna är inte i närheten av att vara lika patetiskt som att göra det men inte vilja/kunna se riskerna.

Har aldrig sagt det är riskfritt att köra 160 ens på en landningsbana.

Nästan lika ironisk som en annan bilförare jag fick äran att träffa på för någon vecka sedan.
Denna herre svängde ut bakom mig i ett litet samhälle och låg genast i röven på min, ca 5m bakom.
När jag kom ut ur tätort ut på 90 väg körde jag i vanlig ordning runt 100 och han låg mig fortfarande i röven.
Hade jag behövt bromsa för vilt eller liknande hade det smällt till innan han vetat om det. Detta var på en väg det det sker en jävla massa viltolyckor också.

Nu till det roliga.. Vi kom ikapp 2 andra bilar och det kom en läglig raksträcka för mig att köra om dem och jag tänkte det var skönt att slippa ja denna idiot i röven.
Men så blev det inte riktigt, för det var tydligen ett vägbygge en bit fram där de hade satt ut trafikljus mitt i skogen så jag vart tvungen att stanna.

Medan jag står där ser jag i sidospegeln hur någon kliver ur förarsätet på bilen som legat mig i röven och börjar närma sig min bil med någon som ser ut som en ficklampa i handen mitt på ljusa dagen.
När han väl kommer fram knackar han med den på fönstret till baksätet och ställer sig utanför min dörr, jag hissar ner rutan och frågar vad han vill. "DU KÖR JU SOM EN JÄVLA IDIOT" Skrek han medan han stod där och skakade. Jag svara bara lugnt och fint, jaha i hopp om att mitt lugnt skulle göra honom ännu mera upprörd. Men han han blev nästan stum och harklade ur sig "jaa-a" innan han gick tillbaks till sin egen bil.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

Folk som använder högtalarfunktionen på telefonen när de är ute och går. Samtidigt de mer eller mindre skriker till sin motpart.
Framförallt ungdommar, men även endel missanpasaade medelålders.

Hör ni dåligt, eller vad är problemet?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Men du ser inte att han använder det fel?

Alldeles för många som tror att ”dem” är en finare version av ”dom” som kan användas på samma sätt.
De bör hålla sig till att själva använda ”dom”, tills vi lärt dem vad skillnaden är.

https://www.textlyft.se/textbildning/språkfrågor/de-eller-dem...

En strategi jag brukade lära ut till studenterna som inte greppade subjekt/objekt var att byta ut orden.

"De" kan bytas ut mot "vi/jag/du" (eller "they" om man översätter).
"Dem" kan bytas ut mot "oss/mig/dig" (eller "them" om man översätter).

Det är visserligen något av en ful-fix, men ibland är det just vad som krävs för att lösa problemet.

Även i meningar där utbytesmetoden inte fungerar fullt ut finns där en tydlig känsla för vad som "låter" språkligt korrekt. "Vi flesta kör fortare" vs "Oss flesta kör fortare" för att parafrasera det ursprungliga citatet.

EDIT: Såg att både @hasenfrasen och @HappySatan hann före, så för att återgå till trådens ämne: jag stör mig lite på gringubbar som kommer dragandes med gammal skåpmat, t.ex. genom att svara på ämnen som redan blivit besvarade

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Folk som använder högtalarfunktionen på telefonen när de är ute och går. Samtidigt de mer eller mindre skriker till sin motpart.
Framförallt ungdommar, men även endel missanpasaade medelålders.

Hör ni dåligt, eller vad är problemet?!

Tror nog att det har att göra med att går man och snackar i timmar i telefon så domnar ju nästan armen bort när man håller den mot örat. Ser fett epa ut att gå och köra högtalartelefon men säg vad som inte bryter normer i dagens läge.

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig hur det här fenomenet fungerar, folk som kastar sig ut i omkörningsfil utan att använda blinkers (för mig som ligger framför spelar det kanske mindre roll mot de som redan kör i omkörningsfilen) men sen när de skall lägga sig framför en ja då blinkar de helt plötsligt.

Hur kommer det sig att man inte blinkar längre när man ska köra om?

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

@trattjaevel: @Trunk: Diskutera utan dålig attityd mot varandra!

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vzano:

@trattjaevel: @Tdoll: Diskutera utan dålig attityd mot varandra!

Tycker jag har använt god ton och vill han förlöjliga sig med dålig attityd stör det inte mig det minsta

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Tycker jag har använt god ton och vill han förlöjliga sig med dålig attityd stör det inte mig det minsta

Och från mitt perspektiv är det en viss annan person som förlöjligar sig. Men så är det här i världen, alla har vi olika perspektiv.

I just det här fallet finns det däremot inte mycket att diskutera om. Allting tyder på att de som kör så snabbt är de som orsakar flest olyckor. Jag bryr mig inte om de skadar sig själva men tyvärr orsakar de lidande för så många andra, ofta ett livslångt lidande. Om man inte får kalla dessa människor för idioter så tar jag gärna emot en varning och påståenden om att jag förlöjligar mig.

Men för min och alla andras skull så lämnar jag diskussionen med de orden. Skål.

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Folk som använder högtalarfunktionen på telefonen när de är ute och går. Samtidigt de mer eller mindre skriker till sin motpart.
Framförallt ungdommar, men även endel missanpasaade medelålders.

Hör ni dåligt, eller vad är problemet?!

Skulle gissa de gör det för att de ser sina idoler i TV (Kim K etc) göra det för att tittarna ska även höra samtalet, apa ser apa gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Och från mitt perspektiv är det en viss annan person som förlöjligar sig. Men så är det här i världen, alla har vi olika perspektiv.

I just det här fallet finns det däremot inte mycket att diskutera om. Allting tyder på att de som kör så snabbt är de som orsakar flest olyckor. Jag bryr mig inte om de skadar sig själva men tyvärr orsakar de lidande för så många andra, ofta ett livslångt lidande. Om man inte får kalla dessa människor för idioter så tar jag gärna emot en varning och påståenden om att jag förlöjligar mig.

Men för min och alla andras skull så lämnar jag diskussionen med de orden. Skål.

Vi ser kanske på det från olika perspektiv men med tanke på att du inte kan veta någon om hur situation som låg till grund för denna onödiga diskussion såg ut är det väl ändå förhastat att kasta ur dig ord som idiot.

Ha det gött!

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Kan någon förklara för mig hur det här fenomenet fungerar, folk som kastar sig ut i omkörningsfil utan att använda blinkers (för mig som ligger framför spelar det kanske mindre roll mot de som redan kör i omkörningsfilen) men sen när de skall lägga sig framför en ja då blinkar de helt plötsligt.

Hur kommer det sig att man inte blinkar längre när man ska köra om?

Jag ser det i princip varenda dag , gärna efter att vederbörande legat 2m bakom en lastbil i flera mil.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Avstängd

Fan vad sur jag blir.
Köpte ett skal via telenords hemsida.
Men det var inte smärtfritt.

Det kom ett email senare där jag skulle betala till ett bank konto innan slutet av månaden. *trodde redan dom dragit pengarna när jagbskrev under med bankid, hade jag missat detta email så hade jag säkert fått straff kontnad)
Och idag fick jag ett sms att en kreditupplysning gjorts.

Allt detta för 145kr.

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Folk som använder högtalarfunktionen på telefonen när de är ute och går. Samtidigt de mer eller mindre skriker till sin motpart.
Framförallt ungdommar, men även endel missanpasaade medelålders.

Hör ni dåligt, eller vad är problemet?!

THIS!!! Framförallt på tåg, tram eller bussar. Vill bara yxm*rda dem efter ett tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Jag svara bara lugnt och fint, jaha i hopp om att mitt lugnt skulle göra honom ännu mera upprörd.

Jag har gjort en del av din mening fetstilt.

Jag tror att det är attityden ovan som gör att många av de du ordväxlat med här i forumet blir irriterade på dig och har svårt att hålla god ton. Min uppfattning är att du ser dig själv som Guds gåva till trafiken och att ditt ord är lag. A och O för att framföra ett fordon säkert är att vara en med-trafikant. Det du beskriver är snarare hur du agerar mot-trafikant.

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av GLaDER:

Jag har gjort en del av din mening fetstilt.

Jag tror att det är attityden ovan som gör att många av de du ordväxlat med här i forumet blir irriterade på dig och har svårt att hålla god ton. Min uppfattning är att du ser dig själv som Guds gåva till trafiken och att ditt ord är lag. A och O för att framföra ett fordon säkert är att vara en med-trafikant. Det du beskriver är snarare hur du agerar mot-trafikant.

Har aldrig gjort någon antydning till att jag är någon slags gudagåva. Att sätta sig bakom ratten eller i en bil överhuvudtaget är en risk oavsett vem du är.
Du kanske tycker det var någon fel på min attityd i den situationen. Jag tycker definitivt det var något fel på den andra mannens agerande och beteende. Brusa upp sig och vara otrevlig vinner man inte någon på. Prata som folk å va saklig om du vill få fram ett budskap, förbättra ditt argument istället för att höja din röst.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av trattjaevel:

Har aldrig gjort någon antydning till att jag är någon slags gudagåva. Att sätta sig bakom ratten eller i en bil överhuvudtaget är en risk oavsett vem du är.
Du kanske tycker det var någon fel på min attityd i den situationen. Jag tycker definitivt det var något fel på den andra mannens agerande och beteende. Brusa upp sig och vara otrevlig vinner man inte någon på. Prata som folk å va saklig om du vill få fram ett budskap, förbättra ditt argument istället för att höja din röst.

Eftersom jag bara har fått din syn på hur du och han körde så tycker jag det är lite märkligt att han skulle gå ur bilen och kalla dig för idiot om du låg 10 km/h över gränsen och det var allt.
Han kan såklart ha varit en knäppskalle men jag tycker det låter märkligt. Kanske ska rannsaka vad du gjorde och fundera på varför han kom och skällde ut dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trattjaevel:

Isåfall hade jag varit utan kort någon av de gånger de sett mig tvärnita ner från ~160 på 80 väg för blåskontroll.
Senast skrattade polisen i fråga åt mig bara och sa att jag hade tur de inte stod med lasern, efter jag blåst i trollflöjten fick jag åka vidare med hälsningen "du behöver ju inte köra ikapp och om den där bilkön igen"

En kompis blev stoppad för länge sen efter att ha gjort samma sak som du och de ville bara gratulera honom då det var första gången de uppmätt en hastighet på 90 km/h med alla fyra hjulen låsta. Det var vinter och lite halt på vägen också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

En kompis för länge sen blev stoppad för länge sen efter att ha gjort samma sak som du och de ville bara gratulera honom då det var första gången de uppmätt en hastighet på 90 km/h med alla fyra hjulen låsta. Det var vinter och lite halt på vägen också.

Polisen kan också ha humor. Faktiskt aldrig haft problem eller en polis som otrevlig när jag kört bil. Hör ju alla möjliga skräck historier men det beror väl på hur man bemöter dem antar jag.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trattjaevel:

Polisen kan också ha humor. Faktiskt aldrig haft problem eller en polis som otrevlig när jag kört bil. Hör ju alla möjliga skräck historier men det beror väl på hur man bemöter dem antar jag.

Håller med. Nu har jag som tur var inte haft kontakt med dem så ofta i just trafiken men de har alltid varit trevliga och smidiga. Skulle säga att allt beror på den de stoppar och hur personen uppträder mot dem. Tur att det finns poliser för själv skulle jag aldrig vilja ha yrket med tanke på all skit de får ta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10