Tempsensor plugg till custom loop

Permalänk
Medlem

Tempsensor plugg till custom loop

Då tempsensorn i min nya loop visade sig vara död så är jag i behov av en ny asap!
Hittar bara från aquatuning och då blir frakten dyrare än sensorn så tänkte jag kollar här först

Det måste vara en plugg och inte en inline/passthrough.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Kolla med Inet om de har möjlighet att beställa in en åt dig om du inte får tag på annat vis?
Riskerar dock att ta lite längre tid.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Har du pluggen så brukar det gå att byta bara sensorn/kabel. Finns bla på Inet (EK)

Jag hade ingen tur med sensorer från Aquaruning. Provat flera och antingen ej kompatibla med Asus kort eller trasiga...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Har du pluggen så brukar det gå att byta bara sensorn/kabel. Finns bla på Inet (EK)

Jag hade ingen tur med sensorer från Aquaruning. Provat flera och antingen ej kompatibla med Asus kort eller trasiga...

Mjo, har övervägt att försöka laga den.
Jasså, är det motståndet som gjort att dom inte varit kompatibla då eller?

Permalänk
Medlem

@Trigger: När pluggen är trasig så visar den ingen temp alls?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

@Trigger: När pluggen är trasig så visar den ingen temp alls?

Precis det står bara N/A

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Som sagt antingen fel/annan spec på thermistor som jag testat eller defekt sådan...
Multimetern har lämnat WO så får vänta med mätning tills jag köpt en ny.

Vad jag menar är att det troligtvis går att byta bare thermistor och kabel utan att köpa hela pluggen...

Exempelvis denna funkade på mitt Asus kort
https://www.inet.se/produkt/5320767/ek-cable-temperature-prob...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Trigger:

Som sagt antingen fel/annan spec på thermistor som jag testat eller defekt sådan...
Multimetern har lämnat WO så får vänta med mätning tills jag köpt en ny.

Vad jag menar är att det troligtvis går att byta bare thermistor och kabel utan att köpa hela pluggen...

Exempelvis denna funkade på mitt Asus kort
https://www.inet.se/produkt/5320767/ek-cable-temperature-prob...

Jo jag förstår. Grejen är att jag köpte mobo och sensor secondhand och föregående hade använt dom ihop utan problem

Permalänk
Medlem

Denna borde duga från Inet 139 kr som Sweclockers bruka man slippa frakten
Ren plugg sensor har coolerkit dock inte på lager så man får vänta 71 kr + frakt

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

Denna borde duga från Inet 139 kr som Sweclockers bruka man slippa frakten
Ren plugg sensor har coolerkit dock inte på lager så man får vänta 71 kr + frakt

Tack men som sagt så går det inte med inline varianten