GTA 5 texturer börjar poppa ut/in igen

Permalänk

GTA 5 texturer börjar poppa ut/in igen

Hej! Det är så att jag nyligen börjat spelat GTA 5 igen specifikt Online. Problemet jag hade då var att det laggade och att texturer poppar in och ut... Detta löstes med att sätta distance scaling till max. Nu några dagar senare så uppstår samma störande problem igen. Spelet är knappt spelbart då man inte ser vart man kör i race, etc. Finns det någon ''permanent'' lösning så detta aldrig händer? Kika på videon jag klippt ihop så fattar ni. Funkade liksom felfritt tills idag.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boomer112:

Hej! Det är så att jag nyligen börjat spelat GTA 5 igen specifikt Online. Problemet jag hade då var att det laggade och att texturer poppar in och ut... Detta löstes med att sätta distance scaling till max. Nu några dagar senare så uppstår samma störande problem igen. Spelet är knappt spelbart då man inte ser vart man kör i race, etc. Finns det någon ''permanent'' lösning så detta aldrig händer? Kika på videon jag klippt ihop så fattar ni. Funkade liksom felfritt tills idag. https://youtu.be/uR87R0Q7OGk

Har för mig jag sett det hos vissa youtubers jag kollar på. Byggnader och marken försvinner när dom spelar.
Har själv inte spelat på ett par månader så jag har inte upplevt det felet då.
Får nog klaga på rockstar antar jag

Permalänk

@ExcZist: Jo kanske får klaga på C*ckstar då. Har haft det såhär sen det släpptes på PC.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro

Permalänk
Medlem

Kolla hur mycket din CPU används när det händer, också RAM samt VRAM. Möjligen flaskar någon av dessa och datan hinner inte in i tid. Detta kanske också hjälper dej luska ut vilka inställningar som skall sänkas...

Det är också rekommenderat att sitta på en SSD då vanliga mekaniska diskar behöver underhållas (defragmenteras) för att ligga på optimal hastighet.

Permalänk
Skrivet av Dalton Sleeper:

Kolla hur mycket din CPU används när det händer, också RAM samt VRAM. Möjligen flaskar någon av dessa och datan hinner inte in i tid. Detta kanske också hjälper dej luska ut vilka inställningar som skall sänkas...

Det är också rekommenderat att sitta på en SSD då vanliga mekaniska diskar behöver underhållas (defragmenteras) för att ligga på optimal hastighet.

CPU'n används på 100% så det kanske är ett av felen. RAM körs nästan fullt också runt 6,6gb av 8gb. Ram har jag tänkt att uppgradera men kanske behövs en ny CPU då också? VRAM har jag inte lika mycket koll på men gissar på att den kör fullt också vilket är konstigt i så fall då runt 1890 mb används i spelet av 3000mb. Kör även med DirectX10. Skuggor är lägsta möjligt (normal) och sen är några anti aliasing inställningar helt av. Resten är högsta möjligt... Kanske borde sänka några men vet aldrig vad. Har hört att det är bäst att sitta på en SSD. Spelar det någon roll om det är en extern eller intern? Har en intern redan men det är liksom huvud-disken alltså (C:). Så den används för Windows, etc och har bara 118gb tyvärr.

Visa signatur

RTX 2060 3gb, Intel i5 7600 Kaby Lake, 8gb ram
Philips Fidelio X2HR + Logitech Z533 + Logitech G Pro X
Yunzii KC68
Xtrfy M42 Retro