Permalänk

Förseningar på grund av Corona?

Jag har läst att den här skärmen Asus PG32UQX skulle lanseras i juni men rent logiskt så borde den väl försenas med anledning av Coronapandemin. Har någon här lyckats hitta information om detta?

Visa signatur

Mobo: Asus X299-E Gaming II, PSU: i7-8700 (Coffee Lake), GPU: Asus GTX 1080 TI OC 11 gb, RAM: 32 Gb, Diskar: "Kort"-SSD

Permalänk
Medlem

Tyvärr inget pålitligt, men jag är sugen på en sådan här panel (om än inte riktigt att betala 35k+ för panel och micro-led backlight) så jag håller ögonen på denna:
https://www.inet.se/produkt/2216318/acer-32-predator-x32-4k-1...

Enligt inet så är den försenad från sommaren till slutet på november men det är nog mest en gissning från inets sida...

edit: Acern och Asusen är typ samma skärm. Samma panel och samma backlight för den som inte sett dessa skärmar innan.

Permalänk

@SweDragon:

Att jag är mer intresserad av Asus variant är för att Acers inte ser något vidare ut på bilderna I övrigt är de säkert likvärdiga.

Visa signatur

Mobo: Asus X299-E Gaming II, PSU: i7-8700 (Coffee Lake), GPU: Asus GTX 1080 TI OC 11 gb, RAM: 32 Gb, Diskar: "Kort"-SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grafikante:

@SweDragon:

Att jag är mer intresserad av Asus variant är för att Acers inte ser något vidare ut på bilderna I övrigt är de säkert likvärdiga.

Absolut, men eftersom det är samma teknik så kommer de förmodligen komma ut ungefär samtidigt. Så får man veta något säkert om den ena gäller det nog den andra också, plus minus en månad eller två.

Permalänk

@SweDragon:

Ja så blir det nog.

Visa signatur

Mobo: Asus X299-E Gaming II, PSU: i7-8700 (Coffee Lake), GPU: Asus GTX 1080 TI OC 11 gb, RAM: 32 Gb, Diskar: "Kort"-SSD

Permalänk

Release 2020-11-30

Visa signatur

Mobo: Asus X299-E Gaming II, PSU: i7-8700 (Coffee Lake), GPU: Asus GTX 1080 TI OC 11 gb, RAM: 32 Gb, Diskar: "Kort"-SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grafikante:

Jag vill inte 😭