Snabb check.. Fungerar dessa RAM stickorna tillsammans?

Permalänk
Medlem

Snabb check.. Fungerar dessa RAM stickorna tillsammans?

Har tänkt beställa lite extra RAM och gå från 16 till 32GB. Har sen tidigare dessa stickorna och hittade dom här som är 300kr billigare och undrar helt enkelt om jag kan köra de båda tillsammans.

Har ett ASUS ROG STRIX X470-F GAMING moderkort och en AMD 2700x CPU.

Tack på förhand!

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240

Permalänk
Medlem

generelt ska man inte blanda olika stickor med varandra. det KAN leda till att det blir fel. kan även hända när man köper igentligen "samma stickor" vid senare tillfälle då dem använda komponenter kan skiljas. Men till slut kan du bara hitta svaret genom att testa.
finns det en anledning varför du vill gå upp i RAM? eller är det bara en "för att" grej?

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

@Bernd_P1:

Studerar 3D grafik för film och spel. Äter upp allt RAM på en sekund så fort jag försöker cachea ut en animation under playback i Maya eller t.ex när jag kör simulationer i Houdini, så nje det är inte bara "för att" ;). Tanken var igentligen att köpa 32gb från början, men var tvungen att vänta pga ekonomiska skäl.

Men alright, kanske mer värt att spendera de extra 300kr på att köpa den exakta modellen ram stickorna som jag hade tidigare istället för att chansa och bränna 1500kr på något som möjligen kan strula?

Visa signatur

RTX 4090 - Ryzen 9 7900X - Kingston 64GB DDR5 6000MHz CL36 FURY - ASUS B650 - Arctic Liquid Freezer II 240