Testpilot: AOC 24G2U – 24-tums IPS-skärm för spel till pangpris

jag har en och den är jävligt bra för priset!

@Andyah: Beställt en i fredags.

Skrivet av Gnarf:

@Andyah: Beställt en i fredags.

Fin fint 👍

Ni som köpt den nyligen. Vad tycker ni?

Skrivet av Dinoman:

Jag beställde i januari, inte fått den änu, kanske sista april kommer den till inet. Men bara kanske, coronatider tyvärr.

Skrivet av Andyah:

Jag beställde i januari, inte fått den änu, kanske sista april kommer den till inet. Men bara kanske, coronatider tyvärr.

Hoppsan, det var en leveranstid som hette duga

Skrivet av Dinoman:

Jag köpte min i December på Netonnet. Fruktansvärt bra och prisvärd enligt min mening.

Då fick jag äntligen min skärm. Efter en dags spelande och testande är jag riktigt nöjd. Eftersom min andra skärm var gammal är detta ett enormt lyft för alla upplevelser. och på alla plan. Min gamla skärm var en BenQ 2200HD 75hz fullHD. Återkommer med 2nd thoughts om någon vecka.

Underbar skärm! Värt varenda krona. Mer behöver man inte. Gick från 60 Hz @ 1680*1050.

Skrivet av septembro:

Underbar skärm! Värt varenda krona. Mer behöver man inte. Gick från 60 Hz @ 1680*1050.

Ett jättekliv in i framtiden.

Blev tyvärr avbokning från inet då skärmen inte kommer ytterligare på en månad. Kanske sista maj hos dom, dock blev det en från komplett som tydligen hade 50+ i lager. Så beställde förra fredagen elr så, hämtade ut på måndagen, Dooh.....

@Andyah: Inte mycket att göra åt om det säljer slut. Finns det i lager så går det fort att leverera.

Intressant skärm. Jag måste testa själv för att se om den är tillräckligt snabb för mig men en sak jag lagt märke till är att shadow control är i stort sett bara gamma vilket suger.
Jag undrar också om man kan göra egna profiler som man lätt kan växla?
Helt klart vill man ha olika inställningar för olika kartor (mörk/ljus karta) samt mellan spel och windows.

Skrivet av bennyfax:

Intressant skärm. Jag måste testa själv för att se om den är tillräckligt snabb för mig men en sak jag lagt märke till är att shadow control är i stort sett bara gamma vilket suger.
Jag undrar också om man kan göra egna profiler som man lätt kan växla?
Helt klart vill man ha olika inställningar för olika kartor (mörk/ljus karta) samt mellan spel och windows.

Mors, det finns förinställda profiler samt att du kan skapa egna.

@Dinoman Hej, vad bra. I mjukvara eller meny på skärmen?

Skrivet av bennyfax:

@Dinoman Hej, vad bra. I mjukvara eller meny på skärmen?

Skärmmenyn.

Skrivet av Dinoman:

Skärmmenyn.

Tack för infon