Vilket tangentbord ska jag köpa? Läs första inlägget först

Permalänk
Skrivet av rasmuslian:

@StuntmanMike:
Tack för tipset, har tittat lite på den faktiskt. Egentligen har jag ingen satt budget. Helst runt 1000 +/-, men hittar jag ett tb som verkligen träffar alla punkter perfekt så kan jag spränga budget.

Om du vill ge dig på custom är https://heavymetalkeyboards.com/products/hmkb-75 ett alternativ. Kommer dock inte i vit vitt men beige eller polerad metal.

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag är ute efter ett nytt tangentbord då mitt nuvarande gav upp igår efter 5 år.
Det jag är ute efter är minimum ett TKL-tangentbord då jag använder mig av F1-F12 knapparna dagligen.
Min budget ligger på max 2000:-, och då förväntar jag mig ett tangentbord som ska hålla i många år framöver, och det är just precis därför jag vänder mig till er, då ni besitter betydligt större kunskap inom området än vad jag gör.
Modellerna som jag kollat in mest i nuläget då de föll mig i smaken är Ducky One 2 TKL, och Varmilo VA88M där Ducky helt klart är vinnaren rent visuellt.
Så min fråga till er finns det några mer modeller jag borde ha i åtanke?
Är det någon större skillnad kvalitémässigt mellan de två modellerna som jag angav?

Permalänk
Medlem

@Wezzor: Krav på ANSI eller ISO? RGB? Vilken färg vill du helst ha?

Till den viktigaste frågan, vilka switchar?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

@Wezzor: Krav på ANSI eller ISO? RGB? Vilken färg vill du helst ha?

Till den viktigaste frågan, vilka switchar?

ANSI eller ISO spelar mig ingen större roll. RGB är inte heller något måste då jag passerat den åldern. Färgen är jag inte heller så kräsen med så länge den är neutral.

Jag har dessvärre inte någon jättekoll när det kommer till brytare förutom att jag tyckte blåa var behagliga att skriva på i butik, men skulle aldrig klara av klick-ljudet i det långa loppet.
Så om jag har förstått det hela rätt så är det bruna jag är ute efter? Sen tackar jag inte nej till om det finns någon ännu trevligare variant.
Tack att du tog din tid och svara

Permalänk

@Wezzor: Vortex Race3 ellere Tab75 kanske är intressant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Vortex Race3 hade helt klart funkat även fast den var otroligt tråkig rent visuellt.
Tack för tipset!
Är det någon större skillnad kvalitetsmässigt mellan Vortex och Ducky?
Just den här modellen har fångat mitt intresse: Ducky ONE 2 SF https://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/one-2-sf-rgb-mx-brown

Permalänk
Medlem

@Wezzor: Om du klarar av ANSI har du precis öppnat dörrar till en helt ny miljö haha! Vill du bygga ett eller känner du att du vill köpa ett prebuilt?

Om du vet redan nu att du inte klarar av klickljudet så skulle jag rekommendera att testa bruna och sen finns det en hel dröööös med taktila switchar och linjära switchar som är både lätta och tunga. Frågar du mig tycker jag att Ducky är lite överskattat men det är min subjektiva åsikt och av de 2 som du angav så skulle jag hoppa på VA88m då jag har ägt bägge, du får en brutal premium feeling med Va88m som du inte får med Ducky.

Det finns någonting som heter hotswap som gör att du kan testa olika switchar ifall det är någonting?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

@Wezzor: Om du klarar av ANSI har du precis öppnat dörrar till en helt ny miljö haha! Vill du bygga ett eller känner du att du vill köpa ett prebuilt?

Om du vet redan nu att du inte klarar av klickljudet så skulle jag rekommendera att testa bruna och sen finns det en hel dröööös med taktila switchar och linjära switchar som är både lätta och tunga. Frågar du mig tycker jag att Ducky är lite överskattat men det är min subjektiva åsikt och av de 2 som du angav så skulle jag hoppa på VA88m då jag har ägt bägge, du får en brutal premium feeling med Va88m som du inte får med Ducky.

Det finns någonting som heter hotswap som gör att du kan testa olika switchar ifall det är någonting?

Jag vill ha ett prebuilt då jag inte har ett intresse för tangentbord på det sättet att jag vill hålla på att finjustera det.
På vilket sätt är Varmilo mer premium än Ducky enligt dig?
Både har PBT Keycaps om jag inte missat något?
Jag reser mycket inom jobbet så tanken är även att ha med tangentbordet och använda till laptopen.
Det är just därför jag börjat kolla på mindre varianter som t.ex. Ducky One 2 SF som jag nämnde tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

Jag vill ha ett prebuilt då jag inte har ett intresse för tangentbord på det sättet att jag vill hålla på att finjustera det.
På vilket sätt är Varmilo mer premium än Ducky enligt dig?
Både har PBT Keycaps om jag inte missat något?
Jag reser mycket inom jobbet så tanken är även att ha med tangentbordet och använda till laptopen.
Det är just därför jag börjat kolla på mindre varianter som t.ex. Ducky One 2 SF som jag nämnde tidigare

Varmilo är stabilare/kraftigare byggda... Känns lite mer premium när man skriver på dem.
Sen är det ju inte för intet som Varmilo faktiskt bygger tangentborden åt Ducky till deras lite finare "Editioner" (Panda etc).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

Jag vill ha ett prebuilt då jag inte har ett intresse för tangentbord på det sättet att jag vill hålla på att finjustera det.
På vilket sätt är Varmilo mer premium än Ducky enligt dig?
Både har PBT Keycaps om jag inte missat något?
Jag reser mycket inom jobbet så tanken är även att ha med tangentbordet och använda till laptopen.
Det är just därför jag börjat kolla på mindre varianter som t.ex. Ducky One 2 SF som jag nämnde tidigare

Utöver det som Cerb skriver ovan så är det bara rakt av att de har matta inuti till skillnad från Ducky som ger en känsla av premium

PBT Keycaps är nog en av många faktorer som man kollar på men eftersom du som jag, reser mycket inom jobb, så skulle jag nog rekommendera trådlöst. Du vill nog inte hålla på med kablar mitt i allt, iaf inte jag haha. Hade då Va88m hemma och en trådlöst.

Vart lite förvirrad innan, du nämnde ovan att det var TKL och därefter deras 2SF i vilket jag antar är den senare du menar?

Om det är så att du inte kan släppa piltangenterna så skulle jag rekommendera med att börja med en Anne Pro 2(AP2 kanske har ökat i pris rejält sedan jag köpte den men vet att det ska finnas en drös med billigare alt som erbjuder samma typ av kvalite)/Tada68/Akko 3068.

Om du vill step it up, så skulle jag rekommendera HHKBs brädor som jag idag kör. Det är mitt endgame

Mitt tips här är att beställa bägge från Inet/Maxgaming och testa, lämna tillbaka den du inte gillar. Observera att kolla i villkoren hos de innna du köper vad som gäller för öppet köp/ångerrätt

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk

@Wezzor Har inte mycket input att ge, men tänkte bara slänga in detta nya från Varmilo: https://www.inet.se/produkt/6101940/varmilo-va69-special-edit...

EDIT: det är dock 1 eller 2 månader kvar till släpp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

Hej,
Jag är ute efter ett nytt tangentbord då mitt nuvarande gav upp igår efter 5 år.
Det jag är ute efter är minimum ett TKL-tangentbord då jag använder mig av F1-F12 knapparna dagligen.
Min budget ligger på max 2000:-, och då förväntar jag mig ett tangentbord som ska hålla i många år framöver, och det är just precis därför jag vänder mig till er, då ni besitter betydligt större kunskap inom området än vad jag gör.
Modellerna som jag kollat in mest i nuläget då de föll mig i smaken är Ducky One 2 TKL, och Varmilo VA88M där Ducky helt klart är vinnaren rent visuellt.
Så min fråga till er finns det några mer modeller jag borde ha i åtanke?
Är det någon större skillnad kvalitémässigt mellan de två modellerna som jag angav?

Har 4st Ducky och 5st Varmilo. Varmilo är snäppet bättre på alla punkter, annan liga. Försökte att gilla Mecha mini nu senast men håller inte måttet och hamnar i hyllan. Kan starkt rekommendera Varmilos custom på deras sida, där bygger dom ett precis som du vill ha det på ca 1 vecka.

Finns bla lite roligare brytare att välja på tex Tealios.

Permalänk
Medlem

Oj, jag hade inte förväntat mig så många svar!
Uppskattas verkligen jättemycket!
Det blir helt enkelt att köra på en Varmilo med andra ord
Tack för tipset med varmilo customs @Eyeless1983
Det enda jag är lite orolig med varmilo customs är ifall något skulle skita sig att den kan bli rena mardrömmen

Permalänk
Medlem

En fråga , vart hittar man ett tangentbord där endast siffror och bokstäver lyser? Vill inte ha ljuset mellan eller under tangenterna.
Kan inte hitta ett sånt tangentbord
Mvh / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

En fråga , vart hittar man ett tangentbord där endast siffror och bokstäver lyser? Vill inte ha ljuset mellan eller under tangenterna.
Kan inte hitta ett sånt tangentbord
Mvh / Mange

Logitech med romer G är de ända jag kommer på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wezzor:

Oj, jag hade inte förväntat mig så många svar!
Uppskattas verkligen jättemycket!
Det blir helt enkelt att köra på en Varmilo med andra ord
Tack för tipset med varmilo customs @Eyeless1983
Det enda jag är lite orolig med varmilo customs är ifall något skulle skita sig att den kan bli rena mardrömmen

Ifall det skulle skita sig går det alltid att lösa. Har man byggt ihop det så kan man säkerligen finjustera det till ditt önskemål. Men jag är säker på att du kommer att vara brutalt nöjd ändå!

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Logitech med romer G är de ända jag kommer på.

Ska kolla in dessa
Tack / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Jag ville ha ett billigt tangentbord eftersom jag alltid lyckas ta sönder dom oavsett pris.

blev ett https://www.kjell.com/se/produkter/dator/gaming/gaming-tangen...

Måste säga att kvaliteten känns bra för att vara billig.

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Mitt första kb var ett Anne Pro 2 och därefter köpte jag en till för att demolera den helt och bytte lite olika delar. Fråga mig gärna vad som helst!

Min fråga till dig, varför vill du ha ett större? Är det för att du saknar piltangenterna eller är det F-raden?

Jag beställde ett Anne Pro 2 från AliExpress så det är på väg nu. Funderingarna om ett större handlade mest om att jag var orolig över att det skulle röra sig mycket på skrivbordet när man spelar. Men kollade massa videor och bestämde mig för att köra på det

Från vad jag läst om importkostnader och sådant rör det sig om 20-25% plus en eventuell avgift från postnord så då jag hittade det för ca 660 kronor med gateron switchar tror jag även jag klarar min budget på 800-900 kronor skapligt.

Vad tycker du om Anne Pro 2 efter att ha använt det ett tag? Har det uppkommit några problem med tiden? Och om du spelar. ligger det skapligt stilla på skrivbordet? xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axeskill:

Jag beställde ett Anne Pro 2 från AliExpress så det är på väg nu. Funderingarna om ett större handlade mest om att jag var orolig över att det skulle röra sig mycket på skrivbordet när man spelar. Men kollade massa videor och bestämde mig för att köra på det

Från vad jag läst om importkostnader och sådant rör det sig om 20-25% plus en eventuell avgift från postnord så då jag hittade det för ca 660 kronor med gateron switchar tror jag även jag klarar min budget på 800-900 kronor skapligt.

Vad tycker du om Anne Pro 2 efter att ha använt det ett tag? Har det uppkommit några problem med tiden? Och om du spelar. ligger det skapligt stilla på skrivbordet? xD

Vad ligger de på just nu på Aliexpress? Länka gärna den du beställde
De kanske förklarade men det finns 2 olika keycap sets från de och ena är bara en senare som ser bättre ut enligt mig. Jag hade de med mig till jobbet där jag inte hade någon musmatta under och den rör sig inte alls omkring såvida du inte flyttar på den. Den har 4st rubberfeet som är tillräckliga. När jag beställde den så skapade jag ett nytt konto på Wish och fick välkomsterbjudande på 15% plus att jag fick ytterligare 5% så betalade totalt 620kr men nu kanske de har blivit mer populärare. I vilket fall tycker jag att det är en värdig entry för att komma in i Keebs-världen.

Jag gillade faktiskt Anne Pro 2, köpte 2st, och hade en svart med gats röda samt en vit med gats bruna. Man upptäcker förr eller senare begränsningar och vad man tycker om ifall man tidigare har haft en 60 bräda med QMK exempelvis men en grej som jag störde mig var att inte kunna markera med piltagenterna som jag är van vid. Ex att hålla ned vänster pil+ctrl+shift för att markera ord i en mening. Det gick inte så var tvungen att köra home istället men man upptäcker sånt efteråt. Vid gaming funkade det faktiskt bättre än förväntat, lirar enbart MMORPG så det funkade trådlöst för min del och batteritiden är superb enligt min mening. Vilken färg beställde du och vilka switchar?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Letar tangentbord

Hej!

Letar som sagt efter ett tangentbord, men faller kort hela tiden när jag tror jag hittat en model så är det alltid nått som blir fel. Kanske det inte finns nått som verkligen passar mig?

Storlek: Just nu har jag ett K70 (runt 46cm brett) som känns för stort. dvs behöver nått TKL eller kompaktare fullstort, runt 40cm borde funka.

Fysisk layout: ISO

Dedikerade knappar: är ok om det är makroknappar som inte sitter på vänster sida av tangentbordet då jag "nollställer" via CTRL. Skulle dock allt annat stämma in bra så kanske jag får lära om mig..

Bakgrundsbelysning: Ja, gärna RGB men inte ett måste

Brytarpreferenser: Vill ha nån typ av linjära, Speed eller Silent (bruna och blåa lever om för mig imo)

Färg: Gärna nån mörk färg

Övrigt: Vill ha F1-F12 tangenter som inte används med en modify tangent, dom får gärna också vara lite separerade från siffertangenterna

Kikat på Logitech PRO X men verkar inte finnas annat än Clicky i Sverige.

Permalänk
Skrivet av EA_Jefe:

Hej!

Letar som sagt efter ett tangentbord, men faller kort hela tiden när jag tror jag hittat en model så är det alltid nått som blir fel. Kanske det inte finns nått som verkligen passar mig?

Storlek: Just nu har jag ett K70 (runt 46cm brett) som känns för stort. dvs behöver nått TKL eller kompaktare fullstort, runt 40cm borde funka.

Fysisk layout: ISO

Dedikerade knappar: är ok om det är makroknappar som inte sitter på vänster sida av tangentbordet då jag "nollställer" via CTRL. Skulle dock allt annat stämma in bra så kanske jag får lära om mig..

Bakgrundsbelysning: Ja, gärna RGB men inte ett måste

Brytarpreferenser: Vill ha nån typ av linjära, Speed eller Silent (bruna och blåa lever om för mig imo)

Färg: Gärna nån mörk färg

Övrigt: Vill ha F1-F12 tangenter som inte används med en modify tangent, dom får gärna också vara lite separerade från siffertangenterna

Kikat på Logitech PRO X men verkar inte finnas annat än Clicky i Sverige.

Om du verkligen gillar PRO X så har den hotswapsockets vilket gör att du enkelt kan byta brytare utan att behöva löda. Blir visserligen en merkostnad, men du kan enkelt få linjära.

Annars kanske xtrfy K4 passar din smak.

Permalänk
Medlem

Det är dags för ett nytt tangentbord för min mobila setup, eftersom det är den jag använder större delen av tiden för tillfället. Den består just nu av en iPad (snart en Pro) så att den fungerar med plattan är ett krav.

Jag kommer mest använda den för att skriva så spelprestanda är helt ointressant. Just nu funderar jag på ett Apple tangentbord, mest för det smidiga formatet men hade nog egentligen föredragit något bättre.

Ett Anne 2 Pro hade varit perfekt om det gick att få tag på med ISO layout känns det som.

Storlek: 60%
Layout: ISO
Mekaniskt/Icke-mekaniskt: helst Mekaniskt men jag är öppen för annat så länge det är skönt att skriva på.
Trådlöst eller trådat: trådlöst, Bluetooth.
Bakgrundsbelyst eller inte: gärna, men ingen deal-breaker om det saknas.
RGB(W) eller inte: spelar ingen roll.
Brytarpreferenser: är för oerfaren för att veta egentligen, men det ska vara skönt att skriva på, spelprestanda är spelar ingen roll.
Krav på extern mjukvara: ingen mjukvara ska krävas.
Kulör: spelar egentligen ingen roll men helst inte grått.
Övrigt: gärna laddning över usb-c.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infelix:

Det är dags för ett nytt tangentbord för min mobila setup, eftersom det är den jag använder större delen av tiden för tillfället. Den består just nu av en iPad (snart en Pro) så att den fungerar med plattan är ett krav.

Jag kommer mest använda den för att skriva så spelprestanda är helt ointressant. Just nu funderar jag på ett Apple tangentbord, mest för det smidiga formatet men hade nog egentligen föredragit något bättre.

Ett Anne 2 Pro hade varit perfekt om det gick att få tag på med ISO layout känns det som.

Storlek: 60%
Layout: ISO
Mekaniskt/Icke-mekaniskt: helst Mekaniskt men jag är öppen för annat så länge det är skönt att skriva på.
Trådlöst eller trådat: trådlöst, Bluetooth.
Bakgrundsbelyst eller inte: gärna, men ingen deal-breaker om det saknas.
RGB(W) eller inte: spelar ingen roll.
Brytarpreferenser: är för oerfaren för att veta egentligen, men det ska vara skönt att skriva på, spelprestanda är spelar ingen roll.
Krav på extern mjukvara: ingen mjukvara ska krävas.
Kulör: spelar egentligen ingen roll men helst inte grått.
Övrigt: gärna laddning över usb-c.

Jag skulle säga, testa att köpa ett begagnat AP2 och känn efter med ANSI. Var inte orolig för att någonting saknas eller dylikt. Jag hoppade från ISO till ANSi efter att ha kört det i mer än 20 år och började nyligen med ANSI (knappt 3 månader) och idag kör jag HHKB layout och älskar det fruktansvärt. Jag skriver till 90% av tiden och skulle rekommendera det efter att man känner att man klarar sig med ANSI

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Logitech med romer G är de ända jag kommer på.

Har nu kört med Logitech G513 ett tag , men får inte den sköna känslan i detta som ett låg profils tangentbord. Tycker även att ljudet i tangenterna låter väldigt billigt? Men RGB va riktigt bra.
Tack än en gång för tipset.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Har nu kört med Logitech G513 ett tag , men får inte den sköna känslan i detta som ett låg profils tangentbord. Tycker även att ljudet i tangenterna låter väldigt billigt? Men RGB va riktigt bra.
Tack än en gång för tipset.

Haha, ja jag sa inte att de va bra. Men ditt stora krav va ju RGBn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Haha, ja jag sa inte att de va bra. Men ditt stora krav va ju RGBn.

Japp , och RGB va riktigt bra
Dags att börja leta igen

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Japp , och RGB va riktigt bra
Dags att börja leta igen

Låter som https://m.sweclockers.com/nyhet/29688-logitech-avtacker-g915-... är något för dig. 💸😜

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Har kollat in detta , men det kommer utan numpad delen
Jösses , så kräsen man har blivit
Tack ändå / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Har kollat in detta , men det kommer utan numpad delen
Jösses , så kräsen man har blivit
Tack ändå / Mange

Den finns ju med numpad också. Även en billigare som inte är trådlös.