Call of Duty: Warzone - Allmäna tråden, Spelare / Frågor / Info

Permalänk
Skrivet av Unnotized:

@Soldierofwar1985:

Du gör det i spelet.

I huvudmenyn tror jag där är "Weapons" sedan ska du kunna hitta loadouts och där skall finnas ett antal loadouts att customize på.

Perken "overkill" som ger dig dual primary vapen kräver att du är en viss level.

I loadout customization kan du ändra på primary, secondary, perks, tactical och lethal equipment.

Ok... Tar det lång tid att komma upp till den level? ”Du gör det i spelet?” - dvs när jag spelar eller i huvudmenyerna i spelet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adnerhill:

kanske värt och testa man får ju hoppas på att spelet inte tror man fuskar för ändrade filer bara!

Du ändrar inte spelets filer förutom de inställningar som redan går att ändra inuti spelet, du får hjälp i denna guiden för att optimera din dator/respons m.m.

Har själv följt Pjanjos guider till andra spel och det är bra hjälp samt så lär man sig vad man ska ändra på när det kommer till Windows, gpu och cpu inställningar.

Vill man grotta ner sig ytterligare så går man in på minnen och timings vilket AMD’s CPU gillar (snabba minnen) och för de spel sommar mer krävande ur CPU synpunkt.

Blir man bannad för att ha följt denna guide så är saker helt fel från COD’s sida.

Visa signatur

Har numera en Laptop från gigabyte.

Permalänk
Medlem

DX problem! Någon annan som får detta?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

@Soldierofwar1985:

Det tar inte lång tid att levla upp för att få perken, har du spelat några gånger så har du säkert fått den.

Du når den i huvudmenyn innan du väljer spelläget.

Längstupp till vänster ser du då att "play" fliken är markerad. Till höger om den har du "Weapons" fliken.

Under weapons fliken är du edit din loadout

Visa signatur

Moderkort: Asus Z170-Deluxe / CPU: Intel Core i7 6700K
GPU: Gigabyte GeForce GTX 1070 8GB / RAM: Corsair Vengeance 32GB
KYLNING: Phanteks PH-TC14PE / PSU: Corsair HX1000i 1000W
CHASSI: DefineS / SKÄRM: Asus ROG Swift PG279QZ

Permalänk
Skrivet av Unnotized:

@Soldierofwar1985:

Det tar inte lång tid att levla upp för att få perken, har du spelat några gånger så har du säkert fått den.

Du når den i huvudmenyn innan du väljer spelläget.

Längstupp till vänster ser du då att "play" fliken är markerad. Till höger om den har du "Weapons" fliken.

Under weapons fliken är du edit din loadout

Hittade den nu!

Detta spel är helt fantastiskt fast det är mycket kvar för mig att lära känner jag. Hoppas att detta spel alltid kommer att vara gratis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hittade den nu!

Detta spel är helt fantastiskt fast det är mycket kvar för mig att lära känner jag. Hoppas att detta spel alltid kommer att vara gratis!

Håller med om att det är roligt , både jag och min dotter spelar det.
Dock skulle vissa vapen nerfas om det heter så? Eller att man inte kan skjuta i luften med vapen eller RPG!!! Kanske bara är gnällig
Men i övrigt så är det bra underhållning.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Håller med om att det är roligt , både jag och min dotter spelar det.
Dock skulle vissa vapen nerfas om det heter så? Eller att man inte kan skjuta i luften med vapen eller RPG!!! Kanske bara är gnällig
Men i övrigt så är det bra underhållning.

Vad menar du med att ”nerfa” vapen? Hur gammal är din dotter? Kul att hon vill spela. Kan tänka mig att det inte är så vanligt att tjejer spelar COD WZ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Vad menar du med att ”nerfa” vapen? Hur gammal är din dotter? Kul att hon vill spela. Kan tänka mig att det inte är så vanligt att tjejer spelar COD WZ...

Nerfa är väl när man gör saker lite sämre? Men jag närmar mig 50 och är allmänt kass/långsam
Hon är tonåring med allt vad det innebär + lite extra Jo det är kul att hon tycker om det , precis som jag.
Minns när man stod i arkad hallarna som liten och spela , det va tider det.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Nerfa är väl när man gör saker lite sämre? Men jag närmar mig 50 och är allmänt kass/långsam
Hon är tonåring med allt vad det innebär + lite extra Jo det är kul att hon tycker om det , precis som jag.
Minns när man stod i arkad hallarna som liten och spela , det va tider det.

Hehe! Verkligen! Antar att du är född 1970 - jag 85:a. Fick min första konsol 1991 (Gameboy med alla härliga spel såsom Mario Land, Batman 1, Batman II, Teenage Mutant Ninja Turtles "Fall of the footclan" samt Teenage Mutant Ninja Turtles II "Back from the Sewers", Tetris, Elevator, Space Invaders...

Fick min första riktiga konsol julen 1993 - Super Nintendo med Super Mario World, Super Ghouls n'Ghosts, Street Fighter, Zelda A Link to the Past, Super Metroid, Street Fighter, Mortal Kombat, F-Zero, Donkey Kong I, II, Star Wars I, II, III, The Mask, Jim Worm, NHL 94, 95, 96, 97, FIFA 95, 96, 97... Ja, du förstår säkert.

Först datorn: Julen 1996: 486:a, 133 mhz, 16 mb ram, 850 mb hårddisk, 14 tums tjockskärm, 8 x speed cd-rom. Då snackar vi spel såsom Doom 95, Doom 2, Heretic, Duke Nukem 3D, Sim City 2000, Sim Tower, Sim Isle, Warcraft II, Worms, Worms United, Command and Conquer, Command and Conquer Red Alert, Quake I, Quake II, Unreal, Unreal Tournament, Starcraft, GTA I, GTA London... Det var riktigt bra godingar man hade på den tiden.

Sedan fick jag mitt Nintendo 64 1997 med mästerverk såsom Mario 64, Goldeneye, 1080, Cruis n Usa, Cruis N World, Perfect Dark, Donkey Kong 64 mm.

Man känner sig gammal nu när man är 35 bast alltså. Tiden har gått på tok för fort.

Med monsterdatorn man har idag så lirar man spel såsom Battlefield 1, Battlefield V, COD WW2, COD BO III, IV, COD WZ, Doom Eternal, Metro Exodus, Witch 3 Wildhunt, GTA V, Red Dead Redemption II, Homefront Revolution, Far Cry 3, 4, 5, Starcraft II mm.

Utvecklingen på spelen har gått galet fort om man jämför med 90-talets början...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hehe! Verkligen! Antar att du är född 1970 - jag 85:a. Fick min första konsol 1991 (Gameboy med alla härliga spel såsom Mario Land, Batman 1, Batman II, Teenage Mutant Ninja Turtles "Fall of the footclan" samt Teenage Mutant Ninja Turtles II "Back from the Sewers", Tetris, Elevator, Space Invaders...

Fick min första riktiga konsol julen 1993 - Super Nintendo med Super Mario World, Super Ghouls n'Ghosts, Street Fighter, Zelda A Link to the Past, Super Metroid, Street Fighter, Mortal Kombat, F-Zero, Donkey Kong I, II, Star Wars I, II, III, The Mask, Jim Worm, NHL 94, 95, 96, 97, FIFA 95, 96, 97... Ja, du förstår säkert.

Först datorn: Julen 1996: 486:a, 133 mhz, 16 mb ram, 850 mb hårddisk, 14 tums tjockskärm, 8 x speed cd-rom. Då snackar vi spel såsom Doom 95, Doom 2, Heretic, Duke Nukem 3D, Sim City 2000, Sim Tower, Sim Isle, Warcraft II, Worms, Worms United, Command and Conquer, Command and Conquer Red Alert, Quake I, Quake II, Unreal, Unreal Tournament, Starcraft, GTA I, GTA London... Det var riktigt bra godingar man hade på den tiden.

Sedan fick jag mitt Nintendo 64 1997 med mästerverk såsom Mario 64, Goldeneye, 1080, Cruis n Usa, Cruis N World, Perfect Dark, Donkey Kong 64 mm.

Man känner sig gammal nu när man är 35 bast alltså. Tiden har gått på tok för fort.

Med monsterdatorn man har idag så lirar man spel såsom Battlefield 1, Battlefield V, COD WW2, COD BO III, IV, COD WZ, Doom Eternal, Metro Exodus, Witch 3 Wildhunt, GTA V, Red Dead Redemption II, Homefront Revolution, Far Cry 3, 4, 5, Starcraft II mm.

Utvecklingen på spelen har gått galet fort om man jämför med 90-talets början...

Häftigt
Min första konsol va en Magnavox , svart och vit med 2 streck som man kunde flytta upp och ner
Sen blev det Commodore och en massa annat tills jag fick eller köpte min första PC , kraft som en gammal miniräknare.
Tyvärr så blev det inget kvar när mina föräldrars källarförråd brann upp

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Häftigt
Min första konsol va en Magnavox , svart och vit med 2 streck som man kunde flytta upp och ner
Sen blev det Commodore och en massa annat tills jag fick eller köpte min första PC , kraft som en gammal miniräknare.
Tyvärr så blev det inget kvar när mina föräldrars källarförråd brann upp

Fy fan! Hur brann det upp om man får fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Fy fan! Hur brann det upp om man får fråga?

En pyroman som hade satt eld i några källarförråd.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Aldrig varit med om ett spel som det är så upp och ner med vad gäller prestandan. Nu efter den senaste uppdateringen som kom i veckan till PC på runt 180 MB så är jag tillbaka på 25-30 FPS och 90-100 ms på servrarna och det är ju ospelbart.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Medlem

@Reefer: Konstigt, jag ligger på ~120 fps och kanske 30-50ms ping.

Visa signatur

| Strix Z490-H | i5 10600K | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | 32GB 3000MHz DDR4 | 256 Gb SDD Samsung 840 Pro + 480Gb SDD Kingston + 500 Gb HDD | Acer Predator Z1 2560*1440p | TM Warthog HOTAS | 2x MFD Cougar | Buddyfox A10 UFC | TrackIR 5 | Win10 Pro 64-Bit Swedish |

Permalänk
Medlem

@Mangee75: Testa att repaira COD i battlenet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiW:

@Mangee75: Testa att repaira COD i battlenet.

Testa detta och det verkar som det fungerar , inga DX krascher än
Tackar / Mange

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk

Jag har verkligen fastnat för detta spel. Jag tycker att detta spel är helt fantastiskt på alla sätt.

Det finns dock en sak som irriterar mig så ofantligt mycket: Dessa "Black Screens". Mitt i spelet så svartnar hela skärmen. När jag går in i options, graphics och ändrar "Render resolution" så kommer bilden tillbaka igen. Det spelar ingen roll om jag höjer eller sänker Render resolution.

Kan säga att mitt spel flyter på med 100+ FPS på höga grafikinställningar utan problem. Har en i7 4790k, GTX 1070 8 Gb och använder upp cirka 4 gb (50 %) av grafikkortets VRAM.

Vad kan problemet vara? Någon av er som har varit med on något liknande problem med Black Screens? Händer aldrig på de andra spelen jag lirar såsom PUBG, BF 1, BF V etc.

Vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Någon fler som har problem efter dagens update?
Jag får upp "lost connection to host server" och sånt

Visa signatur

| Strix Z490-H | i5 10600K | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | 32GB 3000MHz DDR4 | 256 Gb SDD Samsung 840 Pro + 480Gb SDD Kingston + 500 Gb HDD | Acer Predator Z1 2560*1440p | TM Warthog HOTAS | 2x MFD Cougar | Buddyfox A10 UFC | TrackIR 5 | Win10 Pro 64-Bit Swedish |

Permalänk
Medlem

@Palten: Många som laddar ner så det är inget ovanligt problem.
Du kan gå runt det genom att ansluta med VPN till US och sätta över regions inställningen till America.
Laddar själv just nu på det sättet med full DL.

Ändrar du bara regions inställningen till America så får du igång DL men till en reducerad hastighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Nedladdningen är klar men efter det går det inte spela... De jag skulle köra med idag hade då inga problem.

Visa signatur

| Strix Z490-H | i5 10600K | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | 32GB 3000MHz DDR4 | 256 Gb SDD Samsung 840 Pro + 480Gb SDD Kingston + 500 Gb HDD | Acer Predator Z1 2560*1440p | TM Warthog HOTAS | 2x MFD Cougar | Buddyfox A10 UFC | TrackIR 5 | Win10 Pro 64-Bit Swedish |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palten:

Nedladdningen är klar men efter det går det inte spela... De jag skulle köra med idag hade då inga problem.

Ahh, ok, trodde det var själva updaten du inte fick igång, läste lite slarvigt

Håller som sagt var på att ladda ner och har inte testat, men det kan ju vara belastningen som gör även att host servers är nere eller funkar dåligt.
Gissar att du menar att du inte kommer in i spelet alls?

Permalänk
Medlem

@MacAllan: Kommer inte i spelet men när jag ska starta Quads så tar det dels lång tid och sen blir det oftast "lost connection...". De få gånger jag kommit in hade jag nästan inga texturer, precis som att jag ställt ner allt på lääääägsta lägsta...

Visa signatur

| Strix Z490-H | i5 10600K | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | 32GB 3000MHz DDR4 | 256 Gb SDD Samsung 840 Pro + 480Gb SDD Kingston + 500 Gb HDD | Acer Predator Z1 2560*1440p | TM Warthog HOTAS | 2x MFD Cougar | Buddyfox A10 UFC | TrackIR 5 | Win10 Pro 64-Bit Swedish |

Permalänk
Skrivet av Soldierofwar1985:

Jag har verkligen fastnat för detta spel. Jag tycker att detta spel är helt fantastiskt på alla sätt.

Det finns dock en sak som irriterar mig så ofantligt mycket: Dessa "Black Screens". Mitt i spelet så svartnar hela skärmen. När jag går in i options, graphics och ändrar "Render resolution" så kommer bilden tillbaka igen. Det spelar ingen roll om jag höjer eller sänker Render resolution.

Kan säga att mitt spel flyter på med 100+ FPS på höga grafikinställningar utan problem. Har en i7 4790k, GTX 1070 8 Gb och använder upp cirka 4 gb (50 %) av grafikkortets VRAM.

Vad kan problemet vara? Någon av er som har varit med on något liknande problem med Black Screens? Händer aldrig på de andra spelen jag lirar såsom PUBG, BF 1, BF V etc.

Vad ska jag göra?

Spelar du på fullscreen?
Annars testa att ändra den inställningen. Jag fick också random blackscreens trodde först att det var skärmen som började ge upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Jag har verkligen fastnat för detta spel. Jag tycker att detta spel är helt fantastiskt på alla sätt.

Det finns dock en sak som irriterar mig så ofantligt mycket: Dessa "Black Screens". Mitt i spelet så svartnar hela skärmen. När jag går in i options, graphics och ändrar "Render resolution" så kommer bilden tillbaka igen. Det spelar ingen roll om jag höjer eller sänker Render resolution.

Kan säga att mitt spel flyter på med 100+ FPS på höga grafikinställningar utan problem. Har en i7 4790k, GTX 1070 8 Gb och använder upp cirka 4 gb (50 %) av grafikkortets VRAM.

Vad kan problemet vara? Någon av er som har varit med on något liknande problem med Black Screens? Händer aldrig på de andra spelen jag lirar såsom PUBG, BF 1, BF V etc.

Vad ska jag göra?

Jag har haft liknande problem, de verkar vara något busigt i deras shader pipeline, om du har någon överklockning så testa stänga av den helt.
Det är som att de har något i shader pipelinen som kan ladda utan att egentligen plocka med sig all eller rätt info, sedan blir det ett snabbt växande problem som täcker hela skärmen. Liknande fel har uppstått på alla olika platformar (PC, PS4, XBOX) och det är tvyärr inget de verkar direkt bry sig om att fixa eller kan inte.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Skrivet av Ferrat:

Jag har haft liknande problem, de verkar vara något busigt i deras shader pipeline, om du har någon överklockning så testa stänga av den helt.
Det är som att de har något i shader pipelinen som kan ladda utan att egentligen plocka med sig all eller rätt info, sedan blir det ett snabbt växande problem som täcker hela skärmen. Liknande fel har uppstått på alla olika platformar (PC, PS4, XBOX) och det är tvyärr inget de verkar direkt bry sig om att fixa eller kan inte.

Så det verkar vara ganska många som får detta problem med andra ord? Inget göra åt då....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Så det verkar vara ganska många som får detta problem med andra ord? Inget göra åt då....

Nä inte annat än att slå av eventuell överklockning, vissa har minskat problemet med att slå av overlays av olika slag men det verkar vara mer otur som gör att man får det.
10x0 serien på PC verkar vara vanligare än vissa andra men sett folk med AMD, 2080 ti mm som klagar på samma på reddit.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

@Mangee75: yes, körde DDU sen försvan det för mig.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Om man klickar på Armory så ser man en massa blueprints till olika vapen , men om man sen klickar Edit Loudout så kan man inte välja dessa till sina vapen. Det är bara vissa som går att välja , kan man välja vilket blueprint som ska va aktiverat till olika vapen?
*EDIT Hitta svaret
https://www.youtube.com/watch?v=8udFyInCLLo

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Som jag skrivit tidigare så är det väldigt upp och ner i det här spelet. Nu efter senaste uppdateringen på 26 GB så är jag tillbaka på 50-60 FPS och ungefär samma i ping, dvs absolut spelbart i motsats till tidigare.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk
Moderator
Forumledare

Är det fler än jag som får frysningar och sen crash?
Händer efter någon timmes spelande. Ibland slutar texturer att laddas in när man närmar sig slutcirkeln

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord