Köpråd - robotdammsugare

Permalänk
Medlem

Köpråd - robotdammsugare

Hej,
Hag googlat och youtubat efter en robotdammsugare som kan
1. Städa specifik rum via app eller ännu bättre via google home /typ "Dammsug hallen")
2. Kunna flyttas till våning 2, där den inte behöver vara smart utan bara dammsuga det den kommer åt MEN ska komma ihåg kartan/rummen på våning 1 när man har flyttat ner den igen.
3. Maxpris 6000:-

Vilken, om ngn, upfyller ovan?
Jag blir inte klok på utbudet.

Mycket tacksam för förslag.

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av jo_do:

Hej,
Hag googlat och youtubat efter en robotdammsugare som kan
1. Städa specifik rum via app eller ännu bättre via google home /typ "Dammsug hallen")
2. Kunna flyttas till våning 2, där den inte behöver vara smart utan bara dammsuga det den kommer åt MEN ska komma ihåg kartan/rummen på våning 1 när man har flyttat ner den igen.
3. Maxpris 6000:-

Vilken, om ngn, upfyller ovan?
Jag blir inte klok på utbudet.

Mycket tacksam för förslag.

/Johan

xiaomi/roborock s6
kan städa enskilda rum, har flera kartor i minnet som går välja på telefonen,

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

xiaomi/roborock s6
kan städa enskilda rum, har flera kartor i minnet som går välja på telefonen,

Tack för snabbt svar!
En av dem jag kollat på, men vad jag förstår så har den inte stöd för google home kommandon för specifika rum - inte ngn dealbreaker som sagt var. De kanske t.o.m. kommer med mjukvaruuppdateringar som fixar detta i framtiden.

Permalänk
Medlem

Jag har en Neato d4 och är nöjd med den men den saknar stöd för flera våningskartor samtidigt. Deras D7 har stöd för 3 våningskartor samtidigt.
De har även Zone cleaning via Google home (inget jag testat) Står även "*Funktion som stöds i valda länder." så du får kontrollera om sverige är med i listan
Längst ner har du en lista på kommandon den ska lyda.
https://support.neatorobotics.com/hc/en-us/articles/360038219...

Kostar 5100-6000KR i Sverige.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Neato D7
Roborock S6 (kanske S5/MAX om appen får stöd)
Det som är bra med Roborock och även Neato är att enklare modeller ofta får nyare funktioner i programvaran efter en tid.

Sen går vi över maxpris:
Nya Roborock S6 max V
De dyraste Roomba klarar det också. S9 och i7
Ecovacs Deebot Ozmo 930/950/960/T8

Jag har själv en S6 och den fick nyss bättre stöd för fler våningar. Förut skrevs kartan över efter 3 städningar om man bytte våning. Dock som du märkt så stöds inte specifik rumsstädning via Google Home än. Jag använder inte det ens utan kör allt via appen.

Det nya är ju AI kameror på robotarna.
Roborock S6 max V
Deebot Ozmo 960
Deebot Ozmo T8

Grymt intressant. Surt att Ecovacs Deebot är så dyra i Sverige.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av jo_do:

Tack för snabbt svar!
En av dem jag kollat på, men vad jag förstår så har den inte stöd för google home kommandon för specifika rum - inte ngn dealbreaker som sagt var. De kanske t.o.m. kommer med mjukvaruuppdateringar som fixar detta i framtiden.

Jo igentligen har det det genom Ha om jag inte minns fel och då genom alexa, om det även funkar med googlehome genom ha vet jag inte.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag har en Neato d4 och är nöjd med den men den saknar stöd för flera våningskartor samtidigt. Deras D7 har stöd för 3 våningskartor samtidigt.
De har även Zone cleaning via Google home (inget jag testat) Står även "*Funktion som stöds i valda länder." så du får kontrollera om sverige är med i listan
Längst ner har du en lista på kommandon den ska lyda.
https://support.neatorobotics.com/hc/en-us/articles/360038219...

Kostar 5100-6000KR i Sverige.

Blir du inte sjukt trött på att den gnäller om filter hela tiden?
testat ett par av Neato modeller men veranda jäkel ville rengöra damfilter var varannan dag.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar S5 Max, inte S6.

Har själv 4 stycken och är nöjd

Större vattentank, lite mindre dustbin (20 ml) men har individuell moppning av rummen samt "No-Go-Zoner" för moppningen, jämfört med S6:an

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Blir du inte sjukt trött på att den gnäller om filter hela tiden?
testat ett par av Neato modeller men veranda jäkel ville rengöra damfilter var varannan dag.

Inget jag reagerat på. Ska ju räcka med varannan månad, jag knackar filtret mot soptunnan varje gång jag tömmer dammbehållaren också. Då kommer det ut en hel del ur filtret. Vet ej om det kanske hjälper eller om aviseringarna enbart går på tid.
Vad hade du för modell då?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Inget jag reagerat på. Ska ju räcka med varannan månad, jag knackar filtret mot soptunnan varje gång jag tömmer dammbehållaren också. Då kommer det ut en hel del ur filtret. Vet ej om det kanske hjälper eller om aviseringarna enbart går på tid.
Vad hade du för modell då?

Jag testade d6 och d7 så dom kanske är känsligare än d4? Efter första damsugningen så gnällde dom var 80-100m2 att den ville rengöras även att behållarna var närmast toma och damfiltret var endast svagt dammigt. (Testade dock bara varje modell i en dryg vecka)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aragon:

Jag testade d6 och d7 så dom kanske är känsligare än d4? Efter första damsugningen så gnällde dom var 80-100m2 att den ville rengöras även att behållarna var närmast toma och damfiltret var endast svagt dammigt. (Testade dock bara varje modell i en dryg vecka)

Jag kör d4 har gjort sedan typ januari eller om det var mellandagsrean och mina föräldrar kör d7 som de köpte på black friday 2019. (Köpte d4 efter att ha sett hur deras fungerade) De har inte nämnt för mig något om att den tjatar om filtret oftare än den borde, kan kolla med dom om jag kommer ihåg när jag är där nästa gång.
Kan det vara så att appen var buggig när du körde? Många äldre recensioner klagar i alla fall på buggig app.
Ska försöka tänka på hur ofta den vill rengöras men som sagt hittills inget jag reagerat på och tyckt varit tjatigt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Tack igen för alla svar!
Vilken hjälpsam community!

Ja, det står väl mellan en
s5 max
s6
D7
och så har dark horsen s6 pure dykt upp. Vad jag förstår en lite bättre version än s6 men några hundralappar billigare ?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jo_do:

Tack igen för alla svar!
Vilken hjälpsam community!

Ja, det står väl mellan en
s5 max
s6
D7
och så har dark horsen s6 pure dykt upp. Vad jag förstår en lite bättre version än s6 men några hundralappar billigare ?!

Svårt o hitta info om vad skillnaderna är mellan S6 och S6 Pure men vad jag förstått så har S6 Pure lite bättre sugförmåga samt större dammbehållare mot en S6.
Vill man använda torkfunktionen så tycker jag man ska satsa på en S5 Max som har allt samt bättre torkfunktioner.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Uppdatering - har beställt en s6 pure.
Tack för all input....såg att s6 max (med kamera) är på gång. Lite utanför budgeten o släpps efter fruns födelsedag

Snubblade även över detta
https://hackernoon.com/how-i-set-up-room-cleaning-automation-...
Känns lite överkurs för mig - men kanske ngn här som är intresserad. Jag väntar nog på en uppdatering av appen som jag hoppas kommer....

TAck igen för alla tips!

Permalänk
Hedersmedlem

Ecovacs Deebot Ozmo T8 Aivi verkar sjukt intressant med frontkameran som kan känna igen kända "problem" såsom kablar, strumpor etc etc. Utöver det så har den även moppfunktion, där man kan på bostadskartan kan välja "no-mop-zones" utöver "no-go-zones".

https://www.ecovacs.com/us/deebot-robotic-vacuum-cleaner/DEEB...

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag kör d4 har gjort sedan typ januari eller om det var mellandagsrean och mina föräldrar kör d7 som de köpte på black friday 2019. (Köpte d4 efter att ha sett hur deras fungerade) De har inte nämnt för mig något om att den tjatar om filtret oftare än den borde, kan kolla med dom om jag kommer ihåg när jag är där nästa gång.
Kan det vara så att appen var buggig när du körde? Många äldre recensioner klagar i alla fall på buggig app.
Ska försöka tänka på hur ofta den vill rengöras men som sagt hittills inget jag reagerat på och tyckt varit tjatigt.

Jag sitter med fingret på köpknappen på en Neato D4 Connected. Du som har en, är du nöjd?

Hur är ljudnivån? Blir man galen om den kör när man är hemma?

Tänkte ha den på bottenvåningen där det är ca 80 m2 öppen planlösning och sedan kanske 1-2 rum till. Kan man lyfta upp den på ovanvåningen och bara typ trycka på "städa" då och då utan att förstöra planeringen för bottenvåningen?

Tänkte också ha den fula dockan under soffan, tror du det fungerar, var har du din?

Tack!

Vill inte ha en Xiaomi med deras invasiva app och Kinakoppling.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av jo_do:

Uppdatering - har beställt en s6 pure.
Tack för all input....såg att s6 max (med kamera) är på gång. Lite utanför budgeten o släpps efter fruns födelsedag

Snubblade även över detta
https://hackernoon.com/how-i-set-up-room-cleaning-automation-...
Känns lite överkurs för mig - men kanske ngn här som är intresserad. Jag väntar nog på en uppdatering av appen som jag hoppas kommer....

TAck igen för alla tips!

Finns för övrigt automatisk städning i Xiaomi appen så det ska du kunna lösa även utan google home med mera.
Tror du kommer bli nöjd, jag har själv en S5 (ej max) och den kommer jag ha kvar tills den börjar bli trött. Sen blir det en med AI / Kameror som börjar dyka upp nu under 2020/2021 framöver nån gång.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Jag sitter med fingret på köpknappen på en Neato D4 Connected. Du som har en, är du nöjd?

Hur är ljudnivån? Blir man galen om den kör när man är hemma?

Tänkte ha den på bottenvåningen där det är ca 80 m2 öppen planlösning och sedan kanske 1-2 rum till. Kan man lyfta upp den på ovanvåningen och bara typ trycka på "städa" då och då utan att förstöra planeringen för bottenvåningen?

Tänkte också ha den fula dockan under soffan, tror du det fungerar, var har du din?

Tack!

Vill inte ha en Xiaomi med deras invasiva app och Kinakoppling.

/hulle.

Jag är nöjd.
Jag kör den ibland när jag sitter i rummet bredvid och har hörlurar eller om jag lagar mat i köket jag tycke inte det är så farligt då, men är jag i samma rum som den stänger jag av den. Men kör den helst genom appen när jag inte är hemma.

Jag har dockan under ett skåp får laddaren plats bara så går det fint.
Det med att lyfta den till ytor utanför din planritning är jag osäker på, kan testa att bära ut den i köket i morgon.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag är nöjd.
Jag kör den ibland när jag sitter i rummet bredvid och har hörlurar eller om jag lagar mat i köket jag tycke inte det är så farligt då, men är jag i samma rum som den stänger jag av den. Men kör den helst genom appen när jag inte är hemma.

Jag har dockan under ett skåp får laddaren plats bara så går det fint.
Det med att lyfta den till ytor utanför din planritning är jag osäker på, kan testa att bära ut den i köket i morgon.

Tack, det blir nog en sådan.

Hittade detta på Neatos sida:

"Om du vill städa en yta långt från laddningsstationen eller på ett annat våningsplan tar du med dig Neato-roboten till platsen du vill städa, sätter den på golvet och startar den manuellt. När roboten är klar med dammsugningen återvänder den till den startplats där du först placerade den."

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Tack, det blir nog en sådan.

Hittade detta på Neatos sida:

"Om du vill städa en yta långt från laddningsstationen eller på ett annat våningsplan tar du med dig Neato-roboten till platsen du vill städa, sätter den på golvet och startar den manuellt. När roboten är klar med dammsugningen återvänder den till den startplats där du först placerade den."

/hulle.

Ok då fungerar det nog bra. Kan även nämna att det finns ett Eco läget som jag använder och utgick ifrån angående ljudnivån, eco innebär lägre effekt på suget vilket ger lägre ljudnivå och längre batteritid.
Jag använder också combo brush vilken är tystare än den andra. Min d4 kom med combo brush mina föräldrar har en d7 och deras kom med den andra varianten och jag tycker det låter lite mer på trägolv. (kan såklart vara pga andra orsaker har ju inte testat båda robotar i samma bostad)

Släpper ut min i köket nu.

Edit Det var precis som det du hittade på deras hemsida. Den kör färdigt utrymmet och parkerar där du startade den, inget händer med planlösningen i appen. Men man ska starta med knappen på roboten och inte genom appen. När man inte låter den starta från sin laddare.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn: Tack för att du testade!

Jag beställde precis en D4.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Rekommenderar S5 Max, inte S6.

Har själv 4 stycken och är nöjd

Större vattentank, lite mindre dustbin (20 ml) men har individuell moppning av rummen samt "No-Go-Zoner" för moppningen, jämfört med S6:an

https://shopcdn2.textalk.se/shop/ws4/50604/art4/h6605/172066605-origpic-aa9669.jpg

Vet du om S5 MAX går att flytta till andra våningar eller rum som inte kan nås på samma plan?

Permalänk
Medlem

Har nu haft min Neato Botvac Connected D4 i snart två veckor och tänkte bara säga att jag är helnöjd med den.

Den sköter sitt område bra med no-go-linjer som ser till att den inte t.ex. kör ut på altanen eller in under kaminen. Kul att man får ett litet meddelande med en karta som visar exakt var den har kört när den är klar.

Funkar även bra att lyfta upp den och ställa den i ett av barnens rum, trycka på knappen och låta den dammsuga just det rummet.

Jag gillar att den kör LIDAR och inte kameror, det hade känts olustigt.

Lite irriterande såklart att vissa funktioner är låsta av kommersiella skäl, snarare än tekniska, för att vara exklusiva till den dyraste D7-modellen.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Killmaster:

Vet du om S5 MAX går att flytta till andra våningar eller rum som inte kan nås på samma plan?

Det skall komma när som helst, om det inte redan kommit

Länk till deras egna forumstråd om Multifloor Mapping For S4

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Har samma tanke och undrar om skillnaden mellan S5 Max och S6 MAx är AI/kamerorna?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem

Valde ni svart eller vit btw?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Rekommenderar S5 Max, inte S6.

Har själv 4 stycken och är nöjd

Större vattentank, lite mindre dustbin (20 ml) men har individuell moppning av rummen samt "No-Go-Zoner" för moppningen, jämfört med S6:an

Tror det är en gammal version av appen du jämför med. Min S6 MaxV kan allt du nämner att S5 har men inte S6. Har för mig att jag läste på Reddit att ”vanliga” S6 också kan ha olika dammsugning och moppningszoner nu.
Jag har för mig att alla nyare Roborock har samma app och funktioner. Däremot vet jag att det skiljer i funktioner om man kör med apparna Roborock eller Mi Home.

Skrivet av Dashio:

Har samma tanke och undrar om skillnaden mellan S5 Max och S6 MAx är AI/kamerorna?

I stort sett. S6 MaxV har lite starkare sugförmåga, lite större vattentank, lite kraftigare batteri och är lite tystare.

Jag är supernöjd med min S6 MaxV. Just kameran gjorde ett starkt lyft här hemma med tre barn som sprider saker som jag vet inte vad. Min gamla Roomba kunde jag inte ha schemalagda städningar för den förstörde eller trasslade in sig i stort sett hela tiden.
Kör Roborockappen och att sätta upp no-go & no-mop samt invisible walls funkar hur bra som helst.
Det enda jag skulle vilja ha är en laddstation som även tömmer dammsugaren typ som Roomba S9+. Men man kan inte få allt plus att det kommer göra att jag får köpa ny dammsugare om något år eller två när det kommit en sån.

Permalänk
Medlem

Jag hade en Neato Botvac Connected som sög! Helt värdelös och lät som ett flygplan. Nya Roborock S6 är suverän och bättre på alla sätt och vis. Rekommenderar verkligen den till alla.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Ni som har Roborock, vart köper ni reservdelar?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Tror det är en gammal version av appen du jämför med. Min S6 MaxV kan allt du nämner att S5 har men inte S6. Har för mig att jag läste på Reddit att ”vanliga” S6 också kan ha olika dammsugning och moppningszoner nu.
Jag har för mig att alla nyare Roborock har samma app och funktioner. Däremot vet jag att det skiljer i funktioner om man kör med apparna Roborock eller Mi Home.

I stort sett. S6 MaxV har lite starkare sugförmåga, lite större vattentank, lite kraftigare batteri och är lite tystare.

https://www.forumbilder.com/images/2020/06/24/8657A3CE-63CE-4ABA-BAA7-19351961F26E.jpg

Jag är supernöjd med min S6 MaxV. Just kameran gjorde ett starkt lyft här hemma med tre barn som sprider saker som jag vet inte vad. Min gamla Roomba kunde jag inte ha schemalagda städningar för den förstörde eller trasslade in sig i stort sett hela tiden.
Kör Roborockappen och att sätta upp no-go & no-mop samt invisible walls funkar hur bra som helst.
Det enda jag skulle vilja ha är en laddstation som även tömmer dammsugaren typ som Roomba S9+. Men man kan inte få allt plus att det kommer göra att jag får köpa ny dammsugare om något år eller två när det kommit en sån.

Så man ska köra Roborock via Roborock appen och inte via Mi Home?

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE