Permalänk
Medlem

Ny fläkt till ny cpu

Hej!

Vad ska man ha för fläkt till den nya comet lake processor? Har nu en Noctua NH-U9S
Lite osäker om det är exakt denna men en jämförelse på bild ser den ut som denna.
Men ska man ha någon annan eller räcker denna? kanske nån som har bättre koll
på kylning än mig.

Permalänk
Medlem

Kylaren duger nog det är ju en tonkylare dom bruka klara av att äta upp massa värme sen kan man ha två fläktar på den för att öka flödet om de skulle behövas sen fästet bruka ju Noctua vara snäll och fixa fram nya om det behövs till bra pris och många gånger gratis om man har kvittot kvar att visa upp

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gnaget72:

Hej!

Vad ska man ha för fläkt till den nya comet lake processor? Har nu en Noctua NH-U9S
Lite osäker om det är exakt denna men en jämförelse på bild ser den ut som denna.
Men ska man ha någon annan eller räcker denna? kanske nån som har bättre koll
på kylning än mig.

Det beror på vilken av dem du har tänkt köpa skulle jag säga. Comet Lake är inte en ny processor utan en hel serie. Vilken av dem planerar du att köpa och har du planer på att överklocka? Din kylare kommer inte klara de värsta varianterna tror jag.

Permalänk
Medlem

Kommer nog inte överklocka, inte till en början i alla fall. Blir väl 10900K, men hur vet jag vilken kylare som passar att installera till detta system?, någon som har ett tips vilken kylare man ska välja i sådana fall?