Call of Duty: Modern Warfare 2019 – den stora tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av bubbelbabbel:

Jag bytte till "Americas" och satte VPN till USA. Då gick jag upp till 12 Megabyte/s.

Provade det också... testat alla möjliga regioner men det blir ändå samma sak. Den kan börja på högre MB/s någon gång men sedan faller den alltid ner till Kb/s

Permalänk

Tråkigt att hastigheterna är så låga för ett spel på 200gb. Blir inte gladare när nedladdningen avbryts/crashar efter 30min

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deki90:

Provade det också... testat alla möjliga regioner men det blir ändå samma sak. Den kan börja på högre MB/s någon gång men sedan faller den alltid ner till Kb/s

Använde du VPN mot US också?
Det räcker inte med att ändra region i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Använde du VPN mot US också?
Det räcker inte med att ändra region i spelet.

Yes provade vpn på samtliga regioner från olila vpn locations

Lät datorn vara på under natten. Var 30gb när jag vaknade som sedan var klara när jag kom från jobb

Patchen idag gick på 17-20mb/s så verkar vara löst nu kanske

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som fått ett skumt lagg sedan patch igår?
Syns inte på ms eller packet loss - jag får bara mikrolagg titt som tätt i mp och wz. (Inte campaign.)

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Någon mer än jag som fått ett skumt lagg sedan patch igår?
Syns inte på ms eller packet loss - jag får bara mikrolagg titt som tätt i mp och wz. (Inte campaign.)

Jag har ännu värre bekymmer, när spelet går igång så kan jag spela i ungefär 5-10 min så fryser hela datorn och en hård omstart är det enda som funkar. Vet inte vad det kan vara... Den sista patchen verkar minst sagt lite udda

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av daolo:

Någon mer än jag som fått ett skumt lagg sedan patch igår?
Syns inte på ms eller packet loss - jag får bara mikrolagg titt som tätt i mp och wz. (Inte campaign.)

Jag hann inte prova idag för polarna ville spela PUBG (suck.. ) men hade jävligt svårt att få ned patchen igår då den slutade ladda så jag fick klicka igång hela tiden.

Permalänk

När jag spelar warzone så slutar discord att funka har bara 8 gig i RAM vilket står att det är minimum, borde det funka om jag uppgraderar??

Permalänk
Viking
Skrivet av Havrefrasse:

När jag spelar warzone så slutar discord att funka har bara 8 gig i RAM vilket står att det är minimum, borde det funka om jag uppgraderar??

Det beror på om allt används, om 8 av 8gb används så hjälper det att uppgradera

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | Xiaomi Mi 34" 3440x1440p 144Hz

Permalänk

@Donnerstal:

står på 95 % så det borde hjälpa då! tack för svar

Permalänk
Medlem

Hej någon som vet hur man ska kunna spela två stycken på samma intenet??
Jag och grabben kan inte spela samtidigt OCH ja vi har två konto .
Någon som har samma problem mvh zfrigg

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av zfrigg:

Hej någon som vet hur man ska kunna spela två stycken på samma intenet??
Jag och grabben kan inte spela samtidigt OCH ja vi har två konto .
Någon som har samma problem mvh zfrigg

Installera en VPN klient på ena datorn så borde det funka, kan ju vara att dom har någon spärr på anslutningar från samma ip.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Installera en VPN klient på ena datorn så borde det funka, kan ju vara att dom har någon spärr på anslutningar från samma ip.

ok det skall testas tackar för hjälpen

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av zfrigg:

ok det skall testas tackar för hjälpen

googlade lite på detta och det verkar inte som det är ett ip problem utan ett NAT problem och då hjälper nog inte VPN.
Har du upnp på routern så verkar det hjälpa för en del att aktivera detta, annars får man försöka fixa det med port forward.

Här är en lösning jag hitta på reddit.

"I think I managed to resolve this issue, me and my wife were trying to play Warzone and when one of us were on the game the other could not connect to the game.
Firstly, both systems have static IP addresses, then port mapped / forwarded one system to port 3478 ( a secondary port used by Warzone ) and l left the other system to automatically grab the port itself ( I suppose you could map it one of the primary ports 3074, but I haven't needed to as of yet ) ."

Eddit: kan även vara problem om ni har länkade konto.

Permalänk
Medlem

@MacAllan:
Hej gjorde en reset av routern,innan jag testa med vpn och då funkar det ,kanske bara ren tillfällighet ??
men tack för ditt googlande ,hitta oxå någon som hade stängt av upnp och det testa jag i söndags då jag köpte
spelet till grabben och då funkade det men igår gick det inte igen. Men vi får se hur länge det går nu
Tack igen

Visa signatur

ENTHOO PRIMO CORSAIR RM 1000W MAXIMUS VII FORMULA 4790K 4.6 1.2V 4x8 CORSAIR 2400 Msi Gtx 1080 TI VATTENKYLD W10

Permalänk
Medlem

Har på senare tid börjat köra mycket Free for all. Helt otroligt hur mycket fps drop jag har!?
Kan ligga på 90 fps sen åker den ned till under 50 fps och ligger där en stund och sen upp och sedan ner... Har testat sänka grafiken men ska väl inte vara nödvändigt....

1440p
Amd R7 3700x
Rtx 2070 Super
16 gb 2666mhz
1tb ssd

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Har på senare tid börjat köra mycket Free for all. Helt otroligt hur mycket fps drop jag har!?
Kan ligga på 90 fps sen åker den ned till under 50 fps och ligger där en stund och sen upp och sedan ner... Har testat sänka grafiken men ska väl inte vara nödvändigt....

1440p
Amd R7 3700x
Rtx 2070 Super
16 gb 2666mhz
1tb ssd

Kan hända minnena är lite långsamma. Tror du skulle få mer stabilitet med 3200mhz

Visa signatur

Fractal Design Define C - ASUS TUF GAMING Z490-PLUS WI-FI - Intel i7-11700k - Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 4x8GB - MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X PLUS 10G OC - Corsair CX750M 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av klikken:

Kan hända minnena är lite långsamma. Tror du skulle få mer stabilitet med 3200mhz

Tror du att det verkligen är just minnenas hastighet? Har hört att Ryzen mår bra med snabbare minnen och kommer uppgradera nångång.
Men tänker att ska det verkligen ha så stor påverkan?

För övrigt då jag spelar warzone så har jag inte samma problem, borde inte warzone bli tyngre för datorn att köra?

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk

@Whaea:
Jag och en annan har haft liknande problem, satte att PhysX enbart ska använda gpu'n i nvidia control panel. Det löste det för oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Tror du att det verkligen är just minnenas hastighet? Har hört att Ryzen mår bra med snabbare minnen och kommer uppgradera nångång.
Men tänker att ska det verkligen ha så stor påverkan?

För övrigt då jag spelar warzone så har jag inte samma problem, borde inte warzone bli tyngre för datorn att köra?

Efter en bios uppdatering hade jag en hel del fps drops, allt blev nollställt efter uppdateringen så snabbt boota de jag in i bios och ställde upp dem till 3400 som jag körde dom i innan. Problemet försvann.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slamdance:

@Whaea:
Jag och en annan har haft liknande problem, satte att PhysX enbart ska använda gpu'n i nvidia control panel. Det löste det för oss.

Precis detta börjar jag tröttna på... Köper en en pc för ca 20k och för nästan varje spel man ska spela så är det alltid något man måste göra xD

Skrivet av MrWhizeguy:

Efter en bios uppdatering hade jag en hel del fps drops, allt blev nollställt efter uppdateringen så snabbt boota de jag in i bios och ställde upp dem till 3400 som jag körde dom i innan. Problemet försvann.

Har ej uppdaterat mitt bios... Kanske dax för en, har sett att det kommit ut 2 nya uppdateringar.

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Precis detta börjar jag tröttna på... Köper en en pc för ca 20k och för nästan varje spel man ska spela så är det alltid något man måste göra xD

Har ej uppdaterat mitt bios... Kanske dax för en, har sett att det kommit ut 2 nya uppdateringar.

Mjo, dock kom mina fps drops på grund av att mina minnen kördes i 2600 istället för 3400, men.. Jag kan testa om detta var mer en upplevd känsla eller faktiska fps drops när jag är hemma (om en vecka)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Mjo, dock kom mina fps drops på grund av att mina minnen kördes i 2600 istället för 3400, men.. Jag kan testa om detta var mer en upplevd känsla eller faktiska fps drops när jag är hemma (om en vecka)

Det för du gärna göra och återkomma med svar

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Det för du gärna göra och återkomma med svar

Jag har inte hunnit ta några siffror på det ännu, lite att göra hemma efter att ha rest halva Sverige hehe. Men, jag känner definitivt att jag droppar mer FPS än när jag körde mina minnen i högre hastighet. Kan ta min/max bench senare när jag tar mig lite mer tid, även om detta inte blir exakt då det ändå är multiplayer och vad som helst kan hända, så bör det kunna ge en liten fingervisning åtminstone.

När det är lite folk/lite action så märks ingenting. Men när det är mycket folk och explosioner känns det som om jag droppar lägre. Svårt att testa detta till 100% men ska försöka

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Jag har inte hunnit ta några siffror på det ännu, lite att göra hemma efter att ha rest halva Sverige hehe. Men, jag känner definitivt att jag droppar mer FPS än när jag körde mina minnen i högre hastighet. Kan ta min/max bench senare när jag tar mig lite mer tid, även om detta inte blir exakt då det ändå är multiplayer och vad som helst kan hända, så bör det kunna ge en liten fingervisning åtminstone.

När det är lite folk/lite action så märks ingenting. Men när det är mycket folk och explosioner känns det som om jag droppar lägre. Svårt att testa detta till 100% men ska försöka

Okej! Det behöver du inte göra för min skull. Visst skulle vara kul att se, men du behöver inte besvära dig med allt det

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

Trailern motsvarade ju verkligen inte verkligheten.. "actual in game footage" har ju blivit ett skämt . Hoppas inte det är så med cyberpunk bara..

(Har för övrigt inga problem med att det är sämre grafik, sätt bara inte upp förväntningar hos gamers som inte går att leverera menar jag på)

Permalänk

Är det bara jag eller är varenda lobby man kommer in på en jävla tryhard lobby där man själv måste spela som om det var på liv och död för att ens kunna få kills??
SBMM har ju förstört hela spelet. Det är inte roligt att behöva svettas som faan varje gång man vill spela lite....

Permalänk
Inaktiv

Är det någon som vet ifall man kan spela på PS4 med mus & tangentbord utan att ha igång crossplay?
(äger inget ps4 själv idag)

Permalänk
Inaktiv

Spelade precis ut det.... lite kort om jag ska vara ärlig.