Permalänk
Medlem

SMS-utskick via API

Tjena,

Tänkte kolla om någon har erfarenhet av någon tjänst som man kan använda för att skicka ut SMS via API?
Håller på att bygga en sida som jag beräknar kommer göra ca 30~ utskick per användare i månaden, gissningsvis totalt 5000 * 30 = 150000/månad.
Letar väl egentligen efter en tjänst som har en rimlig kostnad per utskick.

/Thorvald

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorvald:

Tjena,

Tänkte kolla om någon har erfarenhet av någon tjänst som man kan använda för att skicka ut SMS via API?
Håller på att bygga en sida som jag beräknar kommer göra ca 30~ utskick per användare i månaden, gissningsvis totalt 5000 * 30 = 150000/månad.
Letar väl egentligen efter en tjänst som har en rimlig kostnad per utskick.

/Thorvald

Vi använder oss av tellustalk på jobbet för att skicka ut koder för tvåstegsverifiering. Det rör sig om ören per sms, inte koll på exakt pris. De erbjuder även stöd för att läsa upp meddelandet via samtal om man önskar det(om man t.ex. Har en fast telefon).
Vet inte om de är billigast eller inte, men de har fungerat bra hela tiden iallafall.

Visa signatur

Outtröttlig, löpartokig besserwisser!

Bli vegan! För djuren, planeten, hälsan och våra barns skull!

Permalänk
Medlem

46elks.se är billiga. Om du endast ska skicka sms så är det ingen månadskostnad och 35 öre per sms.

Permalänk
Medlem

Vi använder InTime på jobbet, vet inte om det är bra priser eller så.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Twillio är ännu ett företag som erbjuder sådan tjänst.

Permalänk
Medlem

Generic API

Visa signatur

E2160 @ 3,2 , scyte infinity, p35 ds3, 4gb corsair 800mhz, Sapphire 5850 1gb. Intel x-25 V 40gb, 1x western digital black. /laptop amd x2 2.2ghz 3gb 5730.

Permalänk
Medlem

46elks är riktigt bra. jag har haft bra erfarenheter av deras support. jag använde dom till ett av mina java webappar.

Visa signatur

~Some wise words and yada yada yada~