Ett program för att unzippa .rar filer med mera och vilken webbläsare är bäst, förslag på VPN?

Permalänk
Inaktiv

Ett program för att unzippa .rar filer med mera och vilken webbläsare är bäst, förslag på VPN?

Hej. Jag söker ett program som kan unzippa .rar, .zip filer. Jag har använt winrar ett bra tag men undrar om det finns något annat som kanske är mycket bättre och gratis?

Vilken webbläsare rekommenderar ni när det kommer till säkerhet och hastighet av webbläsaren.

Letar efter en VPN som man kan använda. Jag använder Mullvad just nu och undrar om ni har andra förslag som man kan testa också som kanske är bättre och säkrare?

Tack på förhand.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon321431:

Hej. Jag söker ett program som kan unzippa .rar, .zip filer. Jag har använt winrar ett bra tag men undrar om det finns något annat som kanske är mycket bättre och gratis?

7zip

Skrivet av anon321431:

Vilken webbläsare rekommenderar ni när det kommer till säkerhet och hastighet av webbläsaren.

Firefox

Skrivet av anon321431:

Letar efter en VPN som man kan använda. Jag använder Mullvad just nu och undrar om ni har andra förslag som man kan testa också som kanske är bättre och säkrare?

Tack på förhand.

Använd inte VPN om du inte har någon specifik anledning att använda det, som t.ex. att gå förbi geoblockering, eller om du ofta använder publikt WiFi.

Det enda du åstadkommer med ett VPN är att istället för att din ISP kan se din okrypterade internettrafik så kan istället din VPN-leverantör se din okrypterade internettrafik. Varför skulle du lita mer på en random VPN-leverantör någonstans än din ISP?

Permalänk
Medlem

@anon321431: Vad är problemet med Mullvad tycker du?

En av de absolut bästa VPN klienterna där du faktiskt kan vara så anonym det bara går.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Diskussioner om piratkopiering är inte tillåtet. Se §7

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

7zip
Firefox eller Chrome
Håll dig vid Mullvad. Byt gärna till Wireguard för bättre prestanda och stabilitet.

@pv2b VPN faller inte under datalagringslagarna, så om du har en pålitlig VPN så är det att föredra.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DavidtheDoom:

Diskussioner om piratkopiering är inte tillåtet. Se §7

Jag ber hemskt mycket om ursäkt.

Skrivet av dlq84:

7zip
Firefox eller Chrome
Håll dig vid Mullvad. Byt gärna till Wireguard för bättre prestanda och stabilitet.

@pv2b VPN faller inte under datalagringslagarna, så om du har en pålitlig VPN så är det att föredra.

Tack där.

Permalänk
Medlem

WinRar, Chrome

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av anon321431:

Hej. Jag söker ett program som kan unzippa .rar, .zip filer. Jag har använt winrar ett bra tag men undrar om det finns något annat som kanske är mycket bättre och gratis?

Vilken webbläsare rekommenderar ni när det kommer till säkerhet och hastighet av webbläsaren.

Letar efter en VPN som man kan använda. Jag använder Mullvad just nu och undrar om ni har andra förslag som man kan testa också som kanske är bättre och säkrare?

Tack på förhand.

7zip är bra och gratis och AutoUnpack är automatiskt.
https://download.cnet.com/AutoUnpack/3000-2250_4-10578583.htm...
Man bör ha flera webbläsare, Tor och kanske Brave är nog de säkraste färdiga webbläsarna men det går ju att dra det ganska långt med Firefox och Pale moon också om man använder tillägg.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hjälpsam

MS Edge är ganska bra för att spela upp strömmande video.
Tycker att den är rappare än Chrome.
7zip är ett av de första jag installerar.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |