OSRS Meningen med spelet?

Permalänk

OSRS Meningen med spelet?

Tjooo! Som rubriken lyder, vad är meningen med spelet? Vad ska man "nå" i spelet? Vad är roligast att gör?
En annan fråga är om man inte är member är spelupplevelsen inte lika roliga då?, isåfall varför?
Bomba mig med egna tankar o fakta!

Permalänk
Medlem

Jag har spelat Runescape till & från i snart 10 år och har över 8000 speltimmar. Och meningen med spelet för mig är att sätta sina egna mål, och sedan "arbeta" länge & hårt inom spelet för att uppnå dem. Säg till exempel att du vill nå maxlevel i en skill, då tar det minst 100-200 timmar av arbete och längtan till målet innan man når det, och man blir så himla nöjd när man har gjort det. Eller säg till exempel att du vill ha ett dyrt set av gear. Då dödar du bossar, farmar mobs osv. osv tills man har råd med det. Hela spelet är baserat på personliga mål.

Jag har träffat många vänner & trevliga människor genom åren av detta spelet, och tycker att gemenskapen är en stor del av spelet det med. Hitta en clan/chat där du kan umgås med folk och hjälps åt - då blir allting mycket roligare & enklare.

Huruvida viktigt membership just i OSRS är har jag inte så stor koll på, men år 2007 så var det en jättestor skillnad, och var helt klart värt med member. Det fanns så mycket nytt & spännande man låste upp när man hade det.

Mitt tips - spela tills du inte vet vad du ska göra längre - då skaffar du membership och det blir som ett helt nytt spel.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående. Samt att man ska ha kul, gör det som DU tycker är roligt! Man kan nu köpa membership för ingame currency så det behöver inte kosta.

Det är inte kul att vara låglevlad i free-to-play det är alldeles för mycket bots att konkurera med...

Permalänk

Köpa Member med ingame cash? HUr @PeanutPowerz:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Filifjongen:

Köpa Member med ingame cash? HUr @PeanutPowerz:

Man köper ett item "membership bond" från andra spelare. När du väljer att aktivera den får du 14 dagars membership och itemet försvinner.

Du kan köpa dessa för riktiga pengar också direkt Runescapes officiella hemsida. Vet inte riktigt hur det går till men det är på det viset de kommer in i spelet och ut på marknaden.

Så du kan helt legitimt köpa till dig ingame currency för riktig valuta. Vilket var helt emot Jagex's gamla filosofi

Permalänk
Medlem

Meningen med spelet är som att fråga meningen med livet. Ganska filosofisk fråga men dom flesta gör det som de föredrar. Exempelvis PK/grinda stats/PvM/Bossing osv. Kombinationen mellan alla är också rätt fin imo.

Spelupplevelsen i f2p när jag började för 10 år sen var fantastiskt. Häftigt att utforska mapen, questa och möta olika monsters/spelare. Men sen när man nått de man kan nå i f2p så skulle jag säga att det är dags att fixa member. Mest tidseffektivast är dock att skaffa member direkt då det finns bättre träningsmetoder/early quests osv.

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vince_G:

Meningen med spelet är som att fråga meningen med livet. Ganska filosofisk fråga men dom flesta gör det som de föredrar. Exempelvis PK/grinda stats/PvM/Bossing osv. Kombinationen mellan alla är också rätt fin imo.

Spelupplevelsen i f2p när jag började för 10 år sen var fantastiskt. Häftigt att utforska mapen, questa och möta olika monsters/spelare. Men sen när man nått de man kan nå i f2p så skulle jag säga att det är dags att fixa member. Mest tidseffektivast är dock att skaffa member direkt då det finns bättre träningsmetoder/early quests osv.

Du drog igång liv i en gammal tråd du ja.

Runescape är ju barndomen, en stor del i alla fall. Kanske att man börjar spela lite när det släpps till iOS/Android senare i år/början av nästa. Tror det kan vara trevligt spel att spela på iPaden i soffan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nätälskare:

Du drog igång liv i en gammal tråd du ja.

Runescape är ju barndomen, en stor del i alla fall. Kanske att man börjar spela lite när det släpps till iOS/Android senare i år/början av nästa. Tror det kan vara trevligt spel att spela på iPaden i soffan.

Haha ja

Riktigt taggad på RuneScape till mobilen. Dom sa nåt om att det kommer nu till vintern för OSRS så det kommer bli härligt att xp-waste:a mindre.

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk

Är det någon som spelar aktivt? Har precis börjat spela igen och har lite dåligt med folk att tjata med ingame

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Finns svenska clan chats du kan joina, exempelvis OSRS Sverige.

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD