PC Game Pass – bästa spelprenumerationstjänsten?

Permalänk
Medlem

Någon mer som har problem med att spelet inte startar efter att man startat om datorn?
Hi,

Halo: The Master Chief Collection can’t open because it is offline. The storage device might be missing or disconnected.

Om jag installerar om spelet så funkar det igen. Tills jag startar om datorn. Då ballar det ur igen.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BrottOchStraff:

Någon mer som har problem med att spelet inte startar efter att man startat om datorn?
Hi,

Halo: The Master Chief Collection can’t open because it is offline. The storage device might be missing or disconnected.

Om jag installerar om spelet så funkar det igen. Tills jag startar om datorn. Då ballar det ur igen.

För mig startar inte spelet alls längre. Har avinstallerar men ännu inte hunnit prova installera på nytt. Lite osäker på när detta hände för mig, när bara Reach fanns fungerade det fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

För mig startar inte spelet alls längre. Har avinstallerar men ännu inte hunnit prova installera på nytt. Lite osäker på när detta hände för mig, när bara Reach fanns fungerade det fint.

Hela windows store och xbox appen är ju så jäkla uselt dåligt. Jag fattar inte hur svårt det ska vara för MS att fixa detta. Det är inte ens värt 10kr nu. Om jag räknar in all tid jag har lagt på att försöka fixa detta hade jag hellre bara köpt spelet för 200kr eller vad det kostar på steam.

Hade windows inställt på att installera appar på min sekundära disk. Testar nu om det är problemet. Så har avinstallerat Halo igen, ställt in så allt installeras på C: och installerar om spelet IGEN. Återkommer om det hjälper eller inte. Gissar på inte. Men det är sista försöket nu.

Har alla uppdateringar för windows och spelet har senaste patchen.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Visst är det surt att det kan funka dåligt, men det är fortfarande bara en beta. Sen kan man väl tycka vad man vill om att betala för en beta.

Visa signatur

åh nej, blev du kränkt?! det var ju jävligt synd för dig!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BrottOchStraff:

Hela windows store och xbox appen är ju så jäkla uselt dåligt. Jag fattar inte hur svårt det ska vara för MS att fixa detta. Det är inte ens värt 10kr nu. Om jag räknar in all tid jag har lagt på att försöka fixa detta hade jag hellre bara köpt spelet för 200kr eller vad det kostar på steam.

Hade windows inställt på att installera appar på min sekundära disk. Testar nu om det är problemet. Så har avinstallerat Halo igen, ställt in så allt installeras på C: och installerar om spelet IGEN. Återkommer om det hjälper eller inte. Gissar på inte. Men det är sista försöket nu.

Har alla uppdateringar för windows och spelet har senaste patchen.

Skrivet av issue:

Visst är det surt att det kan funka dåligt, men det är fortfarande bara en beta. Sen kan man väl tycka vad man vill om att betala för en beta.

Definivt, jag ser ingen annan som ens försöker konkurrera med tjänsten. Men när den funnits i nästan ett år så kan jag tycka att en sån sak som installation av spel borde fungera bättre. Gärna en möjlighet att verifiera installation och hitta eventuella fel.

Lätt de 45kr/månad för mig, men tråkigt som fan när man sniglar hem ett gigantiskt spel (snittar 5MB/s, tar evigheter när många spel närmar sig 100GB) och spelet inte fungerar. Slöseri med såväl kundens tid, internetanslutningar och, i mitt fall, mina SSDer.

Game Pass fungerar smärtfritt på Xbox, hade inte varit dumt om målsättningen varit lika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Visst är det surt att det kan funka dåligt, men det är fortfarande bara en beta. Sen kan man väl tycka vad man vill om att betala för en beta.

Windows Store är väl inte beta? Enbart att man kan använda Game Pass. Windows Store har ju funnit länge nu och man har kunnat köpa spel där i flera år.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Någon mer som har problem med att spelet inte startar efter att man startat om datorn?
Hi,

Halo: The Master Chief Collection can’t open because it is offline. The storage device might be missing or disconnected.

Om jag installerar om spelet så funkar det igen. Tills jag startar om datorn. Då ballar det ur igen.

Kan nu varifiera att detta beror på att jag har använt en sekundär disk för att installera Store-Appar. Efter att jag bytte till primärdisken och installerade om så verkar det fungera nu. Notera att jag använt windows inbyggda funktion för att byta vilken disk den använder, och inget fulhack eller liknande: man kan alltså INTE ställa in som i bilden nedan.

Borde få betalt av MS för att reda ut deras buggar.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BrottOchStraff:

Kan nu varifiera att detta beror på att jag har använt en sekundär disk för att installera Store-Appar. Efter att jag bytte till primärdisken och installerade om så verkar det fungera nu. Notera att jag använt windows inbyggda funktion för att byta vilken disk den använder, och inget fulhack eller liknande: man kan alltså INTE ställa in som i bilden nedan.

https://i0.wp.com/www.softwarert.com/wp-content/uploads/2018/01/change-microsoft-app-store-install-location-windows-10.jpg?w=571&ssl=1

Borde få betalt av MS för att reda ut deras buggar.

Det där är inget problem här, i regel fungerar det bra. Men ibland dyker det upp något spel som inte fungerar alls, Dirt Rally 2 och Halo med nyare uppdateringar.

Du får prova Linux, pingvinkramarna pratar jämt öronen av en hur bra det är på allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det där är inget problem här, i regel fungerar det bra. Men ibland dyker det upp något spel som inte fungerar alls, Dirt Rally 2 och Halo med nyare uppdateringar.

Du får prova Linux, pingvinkramarna pratar jämt öronen av en hur bra det är på allt!

Nja, vill nog inte sträcka mig så långt 😂 Sist jag försökte köra Ubuntu gav jag upp efter en vecka. Det var ifs några år sen

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BrottOchStraff:

Nja, vill nog inte sträcka mig så långt 😂 Sist jag försökte köra Ubuntu gav jag upp efter en vecka. Det var ifs några år sen

Haha

Men ja, Windows 10 har funnits ute i 4-5 år eller något men de har fortfarande inte fått till hanteringen av mjukvara via store. För mig fungerar installationer direkt genom store bra idag men installationer via Game Pass appen krånglar. Iofs går dessa genom store också men likväl drygt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Haha

Men ja, Windows 10 har funnits ute i 4-5 år eller något men de har fortfarande inte fått till hanteringen av mjukvara via store. För mig fungerar installationer direkt genom store bra idag men installationer via Game Pass appen krånglar. Iofs går dessa genom store också men likväl drygt.

Jag tror det är egentligen samma funktion, mappstrukturen som skapas verkar vara identisk

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Inaktiv

Alan Wake, Cities Skylines (var med innan, försvann) och Plebbys Quest går nu att installera.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av anon5930:

Alan Wake, Cities Skylines (var med innan, försvann) och Plebbys Quest går nu att installera.

Det var som fasen att Cities Skylines kom tillbaka så snabbt! Undrar varför det försvann från första början?
Alan Wake spelade jag igenom igen förra sommaren när Epic gav bort det. Tycker fortfarande att det håller rätt bra!

Permalänk
Inaktiv

Några nya spel lämnar, men ingen större titel. Opus Magnum, Stealth Inc 2, Brothers a tale of two sons, Hydro Thunder, Old man's journey. Old man's journey kan Jag rekommendera, går ganska fort att spela igenom dessutom.

Skrivet av JonasT:

Det var som fasen att Cities Skylines kom tillbaka så snabbt! Undrar varför det försvann från första början?
Alan Wake spelade jag igenom igen förra sommaren när Epic gav bort det. Tycker fortfarande att det håller rätt bra!

Verkligen, nu har jag inte kollat men var bara någon vecka sedan va?

Någon smart på Paradox insåg nog värdet att ha grundspelet "gratis"/sjukt billigt så folk kommer in och köper DLCs. Paradox grej verkar ju vara att erbjuda massor av DLCs men deras kunder gillar ju det då det ofta är rätt nischade titlar och kunder som vill betala. Som aktieägare har jag fullt förtroende för vad de gör med.

Lite trist att spelet saknar achievements på Game Pass. Hade lite konstigheter i ultrawide vilket jag inte hade när spelet var nytt och jag körde eyefinity. Sjukt bra spel, American Dreams eller vad den heter är också värd att spela.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Då finns Minecraft Dungeons tillgängligt på Game Pass PC, en dungeon crawler med estetiken från Minecraft kort och gott. Kan säkert vara särskilt kul i co-op då det stödjer upp till fyra spelare samtidigt både lokalt och online!

Permalänk

Nej! Microsoft tjänster är under all kritik när det gäller tillgänglighet och snabbhet. Ligger oftast nere eller är sjukt långsamt. Händer allt för ofta. Speciellt vid nedladdningar att det blir fel eller går sjukt långsamt. Har alltid full hastighet när man laddar ner från Steam, Epic, Origin och Oculus och tjänster är oftast tillgänglig förutom Epic när de gav bort GTA V.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Frazzefraz:

Nej! Microsoft tjänster är under all kritik när det gäller tillgänglighet och snabbhet. Ligger oftast nere eller är sjukt långsamt. Händer allt för ofta. Speciellt vid nedladdningar att det blir fel eller går sjukt långsamt. Har alltid full hastighet när man laddar ner från Steam, Epic, Origin och Oculus och tjänster är oftast tillgänglig förutom Epic när de gav bort GTA V.

Dock är dessa du nämner inte spelprenumerationstjänster (per definition)

För övrigt kan jag hålla med att microsofts shop är under all kritik och bör inte användas av någon som vill må bra

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

@NordhNet: Origin Vault är det. Sen kan du köpa spel på Microsoft Store och Xbox (beta) också. Det är inte Själv Game Pass som är problemet. Det är att det knappt går att använda Game Pass pga deras tjänster inte funkar då det knappt går att få ner spelen ibland och att tjänsterna ligger nere. Även Uplay funkade utan problem när jag hade det. Microsoft Store har haft problem flera år med detta och förstår inte att de kan lösa det.
Verkar vara deras nedladdningstjänst som inte pallar med eller att de har stora problem. Kan vara att datacentret vi från Sverige kopplas upp emot från Windows som är problemet och på Xboxen hamnar man någon annanstans
Tycker det är konstigt då det verkar funka bra från Xbox One och även för Sonys tjänster som kör med Microsoft Azure.
Därför anser jag inte att det är den bästa tjänsten just nu om det inte löser dessa problem.
Sen för 45kr kanske man inte kan begära att det ska funka alltid?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JonasT:

https://www.youtube.com/watch?v=KCbE47v1qVk

Då finns Minecraft Dungeons tillgängligt på Game Pass PC, en dungeon crawler med estetiken från Minecraft kort och gott. Kan säkert vara särskilt kul i co-op då det stödjer upp till fyra spelare samtidigt både lokalt och online!

Blir definitivt att testa.
Inte riktigt min typ av spel i dagsläget men bra att det börjar komma lite andra titlar baserat på Minecraft. Lite förvånad över att det inte blev någon Fortnite-klon av licensen.

För de som har möjlighet att prova, Minecraft med VR är mäktigt!

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Frazzefraz: Har personligen inte haft problem med hastigheten men att tjänsten oförklarligt inte uppdateras automatiskt eller på annat sätt tar semester är inte bra.
Sen är uwp ren ondska i min bok 😁

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

https://www.youtube.com/watch?v=KCbE47v1qVk

Då finns Minecraft Dungeons tillgängligt på Game Pass PC, en dungeon crawler med estetiken från Minecraft kort och gott. Kan säkert vara särskilt kul i co-op då det stödjer upp till fyra spelare samtidigt både lokalt och online!

Det här blev jag lite nyfiken på, inte för jag gillar Minecraft direkt med det är alltid trevligt med något Diablo-liknande spel. Jag loggade in på datorn och det visade sig att man kunde teckna gamepass på pc för 10kr för första månaden så det blev ju rätt billigt att testa spelet

Nu så har jag testat spelet en hel del och jag måste medge att spelet är en hel del underhållande.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

En kvartett av nya spel har nu tagit plats på tjänsten!

No Man's Sky behöver väl egentligen ingen närmare introduktion. Procedurellt genererade planeter att utforska och bygga baser på, där de senaste stora uppdateringarna rättat till mycket som klagades på vid lanseringen.

Feta mechs i turbaserade action bjuds det på i Battletech som tar plats i samma universum som det numera klassiska brädspelet med samma namn.

Battlefield Gothic: Armada 2 är ett rymdbaserat RTS som tar plats i Warhammer 40K-universumet. Även detta är baserat på ett brädspel.

Rougelike, tower defense och procedurellt genererade fängelsehålor. Dungeon of the Endless helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Har ni testat Gears tactics? Var det något att ha? Jag är lite sugen på att testa något nytt spel och tänkte passa på nu medan jag har Gamepass på pc. Ni kanske har något annat tips på spel som man borde testa på gamepass?

Förresten kommer man få DLC till minecraft dungeons tillgängligt även via gamepass när de släpps?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elektron:

Har ni testat Gears tactics? Var det något att ha? Jag är lite sugen på att testa något nytt spel och tänkte passa på nu medan jag har Gamepass på pc. Ni kanske har något annat tips på spel som man borde testa på gamepass?

Förresten kommer man få DLC till minecraft dungeons tillgängligt även via gamepass när de släpps?

Gillar man XCOM gameplay är både Gears Tactics och Phoenix Point värda att titta närmare på.

Provat lite av bägge och blir att fördjupa mig under semestern

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Gillar man XCOM gameplay är både Gears Tactics och Phoenix Point värda att titta närmare på.

Provat lite av bägge och blir att fördjupa mig under semestern

Det får bli till att testa för mig, håller på att ladda ner det. Jag har aldrig testat xcom. Men det ser lite roligt ut och så ser det inte så stressigt ut för det verkar som det är lite turbaserat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Har ni testat Gears tactics? Var det något att ha? Jag är lite sugen på att testa något nytt spel och tänkte passa på nu medan jag har Gamepass på pc. Ni kanske har något annat tips på spel som man borde testa på gamepass?

Förresten kommer man få DLC till minecraft dungeons tillgängligt även via gamepass när de släpps?

Älskar Gear Tactics. Defnitivt ett av de bästa spelen på game pass. Nej DLC ingår inte i game pass rent generellt. Är endast "bas" versionen som ingår av Minecraft Dungeons i game pass.

Visa signatur

| 4090 | 7900x | Samsung Odyssey Neo G8 |

Permalänk
Snusfri

Forza Motorsport 7 har lagts till nu såg jag.
Lite sent kanske, men bättre sent än aldrig.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Tappade lite tråden med uppdateringar här sedan hårdvaruhösten drog igång, men tycker det är dags för en lägesrapport för tjänsten!

Alla spel på Xbox Game Pass PC

A Plague Tale: Innocence
Age of Empires Definitive Edition
Age of Empires II: Definitive Edition
Age of Empires III: Definitive Edition
Age of Wonders: Planetfall
Alan Wake
Alien: Isolation
Alvastia Chronicles
Ape Out
ARK: Survival Evolved Explorer's Edition
Astrologaster
ASTRONEER
Battle Chasers: Nightwar
Battlefleet Gothic: Armada 2
BATTLETECH
Battletoads
Blair Witch
Bleeding Edge
Bloodstained: Ritual of the Night
Bridge Constructor Portal
Broforce
Carrion
Carto
Celeste
Children of Morta
Cities: Skylines
ClusterTruck
Comanche
Company of Heroes 2: Complete Collection
Crackdown 3
CrossCode
Crossing Souls
Crusader Kings III
Darksiders Genesis
Day of the Tentacle Remastered
Dead by Daylight
Dead Cells
Death's Gambit
Deep Rock Galactic
Deliver Us The Moon.
DEMON'S TILT
Descenders
Disgaea 4 Complete+
Dishonored 2
Disneyland Adventures
Don't Starve: Giant Edition
Double Kick Heroes
Downwell
Drake Hollow
Dungeon of the Endless
Eastshade
Endless Legend
Endless Space 2: Deluxe Edition
Enter The Gungeon
Europa Universalis IV
F1 2019 PC
Faeria
Fallout 76
Farming Simulator 17
FINAL FANTASY IX
FINAL FANTASY VII WINDOWS EDITION
FINAL FANTASY VIII Remastered
FINAL FANTASY XV
Fishing Sim World: Pro Tour
Five Nights at Freddy's
Five Nights at Freddy's 2
Five Nights at Freddy's 3
Five Nights at Freddy's 4
Five Nights at Freddy's: Original Series
Football Manager 2020
For The King
Forager
Forza Horizon 4 Standard Edition
Forza Motorsport 7 Standard Edition
Frostpunk
FTL: Faster Than Light
Full Throttle Remastered
Gato Roboto
Gears 5 Ultimate Edition
Gears of War 4
Gears of War: Ultimate Edition
Gears Tactics
Goat Simulator
Golf With Your Friends bild på förpackning
Golf With Your Friends
GONNER2
Grim Fandango Remastered
Gris
Grounded - Spelförhandsvisning
Guacamelee! 2
Halo 2: Anniversary
Halo 3
Halo 3: ODST
Halo 4
Halo REACH
Halo Wars 2
Halo Wars 2: Standard Edition
Halo Wars: Definitive Edition
Halo: Combat Evolved Anniversary
Halo: Spartan Assault
Halo: Spartan Strike
Halo: The Master Chief Collection
Hatoful Boyfriend
Hearts of Iron IV: Cadet Edition
Heave Ho
Hellblade: Senua's Sacrifice
Hello Neighbor
Hollow Knight
Hotline Miami
Human Fall Flat
HyperDot
Hypnospace Outlaw
Ikenfell
Indivisible
Infinifactory
It Lurks Below
Katana Zero
Kathy Rain
Killer Instinct: Definitive Edition
Knights and Bikes
Levelhead
Lonely Mountains: Downhill
Machinarium
MARVEL VS. CAPCOM: INFINITE
MechWarrior 5: Mercenaries
Metro: Last Light Redux
Microsoft Flight Simulator: Standard
Middle-earth™: Shadow of War
Minecraft Dungeons
MISTOVER
Momodora: Reverie Under the Moonlight
Moonlighter
Mother Russia Bleeds
Mount & Blade: Warband PC
Moving Out
MudRunner
Mutant Year Zero: Road to Eden
My Friend Pedro
My Time At Portia
Neon Abyss
New Super Lucky's Tale
Night Call
Night in the Woods
No Man's Sky
Nowhere Prophet
Observation
Ori and the Blind Forest: Definitive Edition
Ori and the Will of the Wisps
Out of the Park Baseball 21
Overcooked! 2
Oxenfree
Pandemic: The Board Game
Pathologic 2
Phoenix Point
Pikuniku
Pillars of Eternity: Hero Edition
Plebby Quest: The Crusades
Power Rangers: Battle for the Grid
RAGE 2
ReCore
Reigns: Game of Thrones
RESIDENT EVIL 7 biohazard
Rise of Nations: Extended Edition
River City Girls
Rush: A DisneyPixar Adventure
ScourgeBringer
Sea of Thieves
Sea Salt
Shadow Warrior 2
Slay The Spire
Spiritfarer
Star Renegades
State of Decay 2: Juggernaut Edition
Stellaris bild på förpackning
Stellaris
Stranger Things 3: Spelet
Streets of Rage 4
Streets of Rogue
Subnautica
Sunset Overdrive
Super Lucky's Tale
Surviving Mars
Tales of Vesperia: Definitive Edition
Tell Me Why: Chapters 1-3
Tetris® Effect: Connected
The Bard's Tale ARPG : Remastered and Resnarkled
The Bard's Tale IV: Director's Cut
The Bard's Tale Trilogy
The Dark Crystal: Age of Resistance Tactics
The Gardens Between
The Long Dark
The Messenger
The Outer Worlds
The Surge 2
The Swords of Ditto: Mormo's Curse
The Touryst
The Turing Test
Thumper
Ticket to Ride
Torment: Tides of Numenera
Totally Accurate Battle Simulator
Touhou Luna Nights
Trailmakers
Train Sim World® 2020
Two Point Hospital™
UnderMine
Unruly Heroes
Vambrace: Cold Soul
Void Bastards
Wandersong
Wargroove
Wasteland 2: Director's Cut
Wasteland 3
Wasteland Remastered
We Happy Few
West of Dead
Wizard of Legend
Wolfenstein: Youngblood
WORLD OF HORROR
World War Z
Worms W.M.D
Xeno Crisis
Yakuza 0
Yakuza Kiwami 2
Yakuza Kiwami
Zoo Tycoon: Ultimate Animal Collection

Visa mer

Just nu finns det 226 spel på Xbox Game Pass for PC, där dessa roteras rätt friskt så det gäller att inte vänta för länge om det är någon specifik titel man är intresserad av att spela. Senast att läggas till var Halo 4, Mount & Blade: Warband och River City Girls medan Mutant Year Zero: Road to Eden snart lämnar tjänsten.

Av de spel som jag själv spelat på tjänsten den senaste tiden kan jag varmt rekommendera The Touryst och Spiritfarer. Riktigt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

Tappade lite tråden med uppdateringar här sedan hårdvaruhösten drog igång, men tycker det är dags för en lägesrapport för tjänsten!

Alla spel på Xbox Game Pass PC

A Plague Tale: Innocence
Age of Empires Definitive Edition
Age of Empires II: Definitive Edition
Age of Empires III: Definitive Edition
Age of Wonders: Planetfall
Alan Wake
Alien: Isolation
Alvastia Chronicles
Ape Out
ARK: Survival Evolved Explorer's Edition
Astrologaster
ASTRONEER
Battle Chasers: Nightwar
Battlefleet Gothic: Armada 2
BATTLETECH
Battletoads
Blair Witch
Bleeding Edge
Bloodstained: Ritual of the Night
Bridge Constructor Portal
Broforce
Carrion
Carto
Celeste
Children of Morta
Cities: Skylines
ClusterTruck
Comanche
Company of Heroes 2: Complete Collection
Crackdown 3
CrossCode
Crossing Souls
Crusader Kings III
Darksiders Genesis
Day of the Tentacle Remastered
Dead by Daylight
Dead Cells
Death's Gambit
Deep Rock Galactic
Deliver Us The Moon.
DEMON'S TILT
Descenders
Disgaea 4 Complete+
Dishonored 2
Disneyland Adventures
Don't Starve: Giant Edition
Double Kick Heroes
Downwell
Drake Hollow
Dungeon of the Endless
Eastshade
Endless Legend
Endless Space 2: Deluxe Edition
Enter The Gungeon
Europa Universalis IV
F1 2019 PC
Faeria
Fallout 76
Farming Simulator 17
FINAL FANTASY IX
FINAL FANTASY VII WINDOWS EDITION
FINAL FANTASY VIII Remastered
FINAL FANTASY XV
Fishing Sim World: Pro Tour
Five Nights at Freddy's
Five Nights at Freddy's 2
Five Nights at Freddy's 3
Five Nights at Freddy's 4
Five Nights at Freddy's: Original Series
Football Manager 2020
For The King
Forager
Forza Horizon 4 Standard Edition
Forza Motorsport 7 Standard Edition
Frostpunk
FTL: Faster Than Light
Full Throttle Remastered
Gato Roboto
Gears 5 Ultimate Edition
Gears of War 4
Gears of War: Ultimate Edition
Gears Tactics
Goat Simulator
Golf With Your Friends bild på förpackning
Golf With Your Friends
GONNER2
Grim Fandango Remastered
Gris
Grounded - Spelförhandsvisning
Guacamelee! 2
Halo 2: Anniversary
Halo 3
Halo 3: ODST
Halo 4
Halo REACH
Halo Wars 2
Halo Wars 2: Standard Edition
Halo Wars: Definitive Edition
Halo: Combat Evolved Anniversary
Halo: Spartan Assault
Halo: Spartan Strike
Halo: The Master Chief Collection
Hatoful Boyfriend
Hearts of Iron IV: Cadet Edition
Heave Ho
Hellblade: Senua's Sacrifice
Hello Neighbor
Hollow Knight
Hotline Miami
Human Fall Flat
HyperDot
Hypnospace Outlaw
Ikenfell
Indivisible
Infinifactory
It Lurks Below
Katana Zero
Kathy Rain
Killer Instinct: Definitive Edition
Knights and Bikes
Levelhead
Lonely Mountains: Downhill
Machinarium
MARVEL VS. CAPCOM: INFINITE
MechWarrior 5: Mercenaries
Metro: Last Light Redux
Microsoft Flight Simulator: Standard
Middle-earth™: Shadow of War
Minecraft Dungeons
MISTOVER
Momodora: Reverie Under the Moonlight
Moonlighter
Mother Russia Bleeds
Mount & Blade: Warband PC
Moving Out
MudRunner
Mutant Year Zero: Road to Eden
My Friend Pedro
My Time At Portia
Neon Abyss
New Super Lucky's Tale
Night Call
Night in the Woods
No Man's Sky
Nowhere Prophet
Observation
Ori and the Blind Forest: Definitive Edition
Ori and the Will of the Wisps
Out of the Park Baseball 21
Overcooked! 2
Oxenfree
Pandemic: The Board Game
Pathologic 2
Phoenix Point
Pikuniku
Pillars of Eternity: Hero Edition
Plebby Quest: The Crusades
Power Rangers: Battle for the Grid
RAGE 2
ReCore
Reigns: Game of Thrones
RESIDENT EVIL 7 biohazard
Rise of Nations: Extended Edition
River City Girls
Rush: A DisneyPixar Adventure
ScourgeBringer
Sea of Thieves
Sea Salt
Shadow Warrior 2
Slay The Spire
Spiritfarer
Star Renegades
State of Decay 2: Juggernaut Edition
Stellaris bild på förpackning
Stellaris
Stranger Things 3: Spelet
Streets of Rage 4
Streets of Rogue
Subnautica
Sunset Overdrive
Super Lucky's Tale
Surviving Mars
Tales of Vesperia: Definitive Edition
Tell Me Why: Chapters 1-3
Tetris® Effect: Connected
The Bard's Tale ARPG : Remastered and Resnarkled
The Bard's Tale IV: Director's Cut
The Bard's Tale Trilogy
The Dark Crystal: Age of Resistance Tactics
The Gardens Between
The Long Dark
The Messenger
The Outer Worlds
The Surge 2
The Swords of Ditto: Mormo's Curse
The Touryst
The Turing Test
Thumper
Ticket to Ride
Torment: Tides of Numenera
Totally Accurate Battle Simulator
Touhou Luna Nights
Trailmakers
Train Sim World® 2020
Two Point Hospital™
UnderMine
Unruly Heroes
Vambrace: Cold Soul
Void Bastards
Wandersong
Wargroove
Wasteland 2: Director's Cut
Wasteland 3
Wasteland Remastered
We Happy Few
West of Dead
Wizard of Legend
Wolfenstein: Youngblood
WORLD OF HORROR
World War Z
Worms W.M.D
Xeno Crisis
Yakuza 0
Yakuza Kiwami 2
Yakuza Kiwami
Zoo Tycoon: Ultimate Animal Collection

Visa mer

Just nu finns det 226 spel på Xbox Game Pass for PC, där dessa roteras rätt friskt så det gäller att inte vänta för länge om det är någon specifik titel man är intresserad av att spela. Senast att läggas till var Halo 4, Mount & Blade: Warband och River City Girls medan Mutant Year Zero: Road to Eden snart lämnar tjänsten.

Av de spel som jag själv spelat på tjänsten den senaste tiden kan jag varmt rekommendera The Touryst och Spiritfarer. Riktigt bra!

Du får inte missa alla EA spel som nu finns att lira också. Iofs så behöver man kanske ultimate för det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Elektron:

Du får inte missa alla EA spel som nu finns att lira också. Iofs så behöver man kanske ultimate för det?

Jag kan dock inte lista ut hur man kommer åt EA-spelen, så om någon vet kan de ju få skriva av sig lite

Men värdet ökade ju ganska mycket när de la till detta iaf, jag var nära på att säga upp det. Men 2 bra spel per år är ju inte svårt att hitta.

Visa signatur

Mr. Scriptman