Geeks Live! 2020 - Vi pejlar intresse bland medlemmarna

Permalänk
Melding Plague

Geeks Live! 2020 - Vi pejlar intresse bland medlemmarna

Förra året anordnade vi 20-årsjubileum. Eventet blev så pass uppskattat att vi vill göra det till ett stående inslag!

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Snusfri

Helt klart på, men det måste bli en mycket bättre lokal än senast.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

@THB: Håller med här. Det var mycket svårt att höra talarna och musiken. Lite väl trångt var det också. Det fanns inte mycket till utrymme till att "dra sig undan" om man inte pallar med att vara totalt omringad av människor under hela eventet

Visa signatur
Permalänk
Snusfri

Geeks Live! på kryssning vore det ultimata.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Vore superintressant men kan ni inte göra någon version av det online då om Coronaknaset fortsätter som det är?

Permalänk
Medlem

Ni kan räkna med mig men vägrar klicka i eftersom FHM aldrig kommer med annat än rekommendationer och det är därför irrelevant att skriva att dom säger att det är OK.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Jag uppskattar starkt att evenemanget förra året genomfördes och att ni tittar på att genomföra ett i år också. Hoppas det fortsätter!
Tyvärr är tröskeln för mig att resa upp till Stockholm lite för stor så jag är en happy camper att kunna hänga på i något onlineformat!

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk
Medlem

Ett online-event hade jag varit intresserad av!

Permalänk
Medlem

Kan tänka mig en favorit i repris med Göteborgsexpressen. Eller vad säger ni @Bascule666 @GuessWho och @AmpRC?

Däremot är jag skeptisk till att planera någonting alls för 2020.
Bättre att ni siktar oss på 2021, då får ni mer tid att planera också.

Skulle vara fint om ni åkte till Komplett och kidnappade Emil live också, svensexestyle. Sedan sätter vi honom i en hedersknyffelfåtölj nära scenen med fri barnota.

Permalänk
Skäggig legend

Musen ballade ur, ville klicka in JA i omröstningen. Pengarna dras från kontot: Nödvändigheter.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

November blir nog för tidigt, möjligen under nästa år. Men som det sägs, vi ska lära oss att leva med viruset ett bra tag så det kanske dröjer till 2022-23 t om.
Jag tar social distansering m.m. på allvar och säkerligen gör många andra det, försöker undvika att sprida virus.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av THB:

Geeks Live! på kryssning vore det ultimata.

Vi vill gärna överleva evenemanget också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Helt klart på, men det måste bli en mycket bättre lokal än senast.

Skrivet av trattgunnar:

@THB: Håller med här. Det var mycket svårt att höra talarna och musiken. Lite väl trångt var det också. Det fanns inte mycket till utrymme till att "dra sig undan" om man inte pallar med att vara totalt omringad av människor under hela eventet

Instämmer gällande Skyddsrummet. Ljudet var horribelt, man behövde stå precis framför scenen för att höra något överhuvudtaget. Kanske rent av kika på ett konferenshotell, de lär ju gråta av glädje om de får en stor bokning. Om de ens klarar sig igenom Covid-19 vill säga.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av THB:

Geeks Live! på kryssning vore det ultimata.

Skrivet av JonasT:

Vi vill gärna överleva evenemanget också!

What could possibly go wrong?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Älskar konceptet, men vore det inte lite goare att hålla det i Göteborg?

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av JonasT:

Vi vill gärna överleva evenemanget också!

Vi överlevde Patricia senast!

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Helt klart på om läget tillåter. Missade förra året i sista stund på grund av tragiska omständigheter så det blev en dubbel käftsmäll mentalt den dagen. Hade varit jättekul att få vara med och blir jag inbjuden igen så kommer jag jättegärna.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JonasT:

Vi vill gärna överleva evenemanget också!

Man tar ett par bloody marys till frukost dagen efter så överlever man

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Instämmer gällande Skyddsrummet. Ljudet var horribelt, man behövde stå precis framför scenen för att höra något överhuvudtaget. Kanske rent av kika på ett konferenshotell, de lär ju gråta av glädje om de får en stor bokning. Om de ens klarar sig igenom Covid-19 vill säga.

Har varit på event i Clarion Hotel Sign. Väldigt trevliga lokaler som rymmer ett par hundra pers.

+ är också att de är ett hotell, samt att det ligger nära centralen för alla som kommer från bortom Stockholm.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Inaktiv

Gärna! Missade förra året.

Permalänk
Medlem

Jag är för osocial för sånt här tyvärr:(
Kul för er andra dock!xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Intresserad! Var grymt kul sist. Dock önskemål om bättre passande lokal!
//Erik

Visa signatur

I7 12700K | Noctua Chromax NH-D15 | 48GB Corsair 3200MHZ | MSI PRO Z690-A | XFX MERC 310 Radeon 7900 XTX |1 TB WD Black NVME | 34" Samsung C34H890 100HZ Freesync | Fractal Design R6 | Corsair RMX 850W 80+ Gold | Win11 Pro | 500/100 Fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Kan tänka mig en favorit i repris med Göteborgsexpressen. Eller vad säger ni @Bascule666 @GuessWho och @AmpRC?

Sign me up!

Visa signatur

Ryzen 7800X3D - ASUS STRIX B650E-F Gaming - EKWB full custom loop - ASUS STRIX RTX 3090 - Kingston CL36 32GB 6000 MHz DDR5 - Corsair RM850X - Alienware AW3418DW - Lian Li V3000+

Permalänk

Ser gärna att det finns möjlighet till livestream, firar själv 19år som medlem i år
Även om jag inte varit så aktiv senaste åren.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600x
32gb ram
Asus Rog Strix B550-e gaming
Asus Rog Strix RTX 2070 oc

Permalänk
Medlem

Mer sitt platser, tyckte det saknades förra gången. fick ont i fötterna och de få platser som fanns var det krig om

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Skulle vara spännande! Får hoppas att jag stannar kvar i Stockholm, men i värsta fall blir det så att jag får åka med nån från Göteborg eller ta tåget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Ni kan räkna med mig men vägrar klicka i eftersom FHM aldrig kommer med annat än rekommendationer och det är därför irrelevant att skriva att dom säger att det är OK.

Detta torde vara något som lyder under förbudet mot allmänna sammankomster eller offentliga tillställningar med 50 personer eller fler, så i det här fallet måste regeringen ändra eller upphäva förordningen som meddelats med stöd i ordningslagen. Den infördes, samt senare ändrades från 500 till 50, på hemställan från FHM. Någon rekommendation är det inte, utan det är förenat med straffansvar att inte följa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

Detta torde vara något som lyder under förbudet mot allmänna sammankomster eller offentliga tillställningar med 50 personer eller fler, så i det här fallet måste regeringen ändra eller upphäva förordningen som meddelats med stöd i ordningslagen. Den infördes, samt senare ändrades från 500 till 50, på hemställan från FHM. Någon rekommendation är det inte, utan det är förenat med straffansvar att inte följa den.

Bra att du bekräftar att det inte är FHM som bestämmer utan regeringen.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Låter trevligt men undrar ändå om inte 2021 är en bättre satsning!
Men det är klart, vill ni köra varje år så måste det ju in ett event även i år

Lär förmodligen gå att få tag på någon fräck lokal för rätt pris i år

Räkna in mig om det blir av

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Kommer absolut. Önskar dock fler sittplatser och större utbud av alkohol i form av drinkar. Gärna vita ryssar.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||