Micken slutar fungera på HyperX Cloud II

Permalänk

Micken slutar fungera på HyperX Cloud II

Jag använder HyperX Cloud II med medföljande USB-ljudkort och under en kväll på Discord med polarna kan micken sluta fungera kanske 4-5 ggr. Jag måste då fippla som tusan med att dra i och ur kontakter och stänga av ljudkort och allt annat man kan komma på innan den kommer igång igen. Kompisen som har en likadan har inga problem alls. Är det någon som känner igen problemet? Det är otroligt störande men kan inte komma på vad felet är..

Permalänk
Medlem

Kör samma headset, inga som helst problem. Testat att formaterat om datorn och in med helt nya drivrutiner?

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk

@Cellen: Nej inte än, men funderar på att göra det ändå. Gött att köra lite fräscht och nytt ibland
Jag funderar om det kan vara något skumt med det lilla ljudkortet men ibland räcker det att starta om Discord så det känns inte som det är där problemet ligger.. Extremt störigt är det iaf..

Permalänk

@Cellen: Nu har jag blåst datorhelvetet helt och det hjälpte inte. Fattar inte vad problemet kan vara..

Permalänk
Medlem

Har du testat med headsetet i mobilen? Om micken fungerar i din mobil utan problem så kan det ju vara USB-ljudkortet som krånglar.
Skulle det ändå krångla utan ljudkortet kan det vara micken som är pajj. Alla delar finns att köpa från HyperX om garantin är slut, men finns gott om bra tredjeparts grejer som funkar fint.

Visa signatur

Åbäke: R7 3700X | ASUS X470 Strix-F | EVGA GTX 1080 FTW | 32GB RAM | Custom Loop
HTPC: i7 7700K Delid | Noctua NH-U9B SE2 | MSI Z270M Mortar | GTX 1660 Super | 16GB RAM |
Konsoler: Xbox One X | Xbox 360 | Xbox | PS4 | PS3 | PS2 | Wii

Permalänk
Medlem

Kan vara kabeln, joxa lite där den går in i headsetet.
Hade problem med att ljudet försvann och mixen försvann på 2st såna headsetet..

Sitter ett tunt metallbleck på insidan som låser kabeln. På mina headsetet var den så hårt klämd att den gnagde av kabeln tillslut

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Bra tips! Ska testa!

Permalänk
Medlem

Haft några cloud 2 genom åren, 2st har börjat glappa runt mikrofonen. Känns som ett rätt vanligt fel

Permalänk
Medlem

Jag har fått löda om mina cloud II , kopplingen mellan sladd och usb dosan suger och har väldigt lite strain relief tyvärr

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk

@Ferrat: Ok kanske tar en titt. Bra tips!