Söker delar till grabbens första speldator

Permalänk
Medlem

Söker delar till grabbens första speldator

Hej på er!

Nu verkar grabben ha fått upp intresset för datorer, och han önskar sig specifikt "en sådan dator som du har som inte behöver laddas hela tiden"

Jag har ett chassi, CPU-kylare och grafikkort modell äldre (HD6850 och ett 560Ti) som jag tänkte använda, någon SSD finns nog också. Det jag är ute efter är alltså följande:

* Moderkort
* CPU
* Minnen
* PSU

Eventuellt en billig skärm, om den finns i närområdet så man slipper frakta.

Det kan vara intressant med en komplett burk också, eller grafikkort som är lite vassare än ovannämnda "monster".

Skicka gärna PM om ni har något liggandes, och gärna med tänkt pris så blir det snabb och smidig affär vid rätt grejer

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

har ett deltaco 500w psu och ev ddr3 minne om det är intressant?

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Hej på er!

Nu verkar grabben ha fått upp intresset för datorer, och han önskar sig specifikt "en sådan dator som du har som inte behöver laddas hela tiden"

Jag har ett chassi, CPU-kylare och grafikkort modell äldre (HD6850 och ett 560Ti) som jag tänkte använda, någon SSD finns nog också. Det jag är ute efter är alltså följande:

* Moderkort
* CPU
* Minnen
* PSU

Eventuellt en billig skärm, om den finns i närområdet så man slipper frakta.

Det kan vara intressant med en komplett burk också, eller grafikkort som är lite vassare än ovannämnda "monster".

Skicka gärna PM om ni har något liggandes, och gärna med tänkt pris så blir det snabb och smidig affär vid rätt grejer

Läs hela annonsen här

Har Moderkort, CPU samt minnen till försäljning här: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1596170-i5-4670k-moder... . Bara att komma med bud, i kommentarsfältet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dryad:

Hej på er!

Nu verkar grabben ha fått upp intresset för datorer, och han önskar sig specifikt "en sådan dator som du har som inte behöver laddas hela tiden"

Jag har ett chassi, CPU-kylare och grafikkort modell äldre (HD6850 och ett 560Ti) som jag tänkte använda, någon SSD finns nog också. Det jag är ute efter är alltså följande:

* Moderkort
* CPU
* Minnen
* PSU

Eventuellt en billig skärm, om den finns i närområdet så man slipper frakta.

Det kan vara intressant med en komplett burk också, eller grafikkort som är lite vassare än ovannämnda "monster".

Skicka gärna PM om ni har något liggandes, och gärna med tänkt pris så blir det snabb och smidig affär vid rätt grejer

Läs hela annonsen här

Har ett i5-3570k med moderkort, 16GB RAM samt nätagg i Täby. Har även chassi och ett GTX670 om det kan vara av intresse.

Permalänk
Medlem

Jag ett GTX 770 och ett R9 280X (samma som HD 7970) för 500 kr/st. Hade tänkt göra mig av med ett av dem. Jag har även ett GTX 570 och HD 6970 men det lär inte bli någon större uppgradering.

Permalänk
Medlem

* CPU - I5 6600k

* CPU kylning - Corsair H80i v2

* Moderkort - Gigabyte GA-Z170-Gaming K3

1500 + frakt

Visa signatur

Dreamt i was king, woke up, still king.

Permalänk
Medlem

Komplett dator, dock lite äldre men som gör ok ifrån sig även idag.
CPU: Intel 2500K, klockar bra (som alla 2500K gör)
CPU Kylning: Cooler Master Seidon AIO vattenkylning
Mobo: Asus P8Z77 V LX
Chassi: Taurus (CoolerMaster)
PSU: Fractal Design Tesla 650
RAM: 16/24 GB
GPU: MSI AMD R9 390
HD: 3TB

Komplettera med en SSD så har du en helt ok speldator.

Om det är intressant så hör av dig, annars åker den ut på annons.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Har möjligtvis ett lämpligt paket på gång via PM, uppdaterar tråden senare.

Permalänk

Har
I7 4790K
Amd Rx 580 8Gigs
Corsair Vengeance CL 9 16gig
1st SSD 250Gig
Ihopsatt och fungerande i ett Fractal Design Define R4 med ljuddämpning.
Sitter även en PSU på 750W om man vill uppgradera.
Klarar av att spela WoW Csgo och CoD warzone i 1440p med 150+ fps konstant. Så em bra gaming data för nybörjare.
Mvh